طرز تهیه قطاب خانگی کرمان

قطاب خانگی

0

طرز تهیه قطاب خانگی کرمان

قطاب خانگی : این قطاب با قطاب یزد دستورش فرق میکنه و آسونتره.

تهیه مواد میانی قطاب خانگی کرمان

برای تهیه مواد میانی قطاب، پنج قاشق غذاخوری پودر پسته و سه قاشق غذاخوری پودر نارگیل و چهار قاشق غذاخوری پودر قند و یک و نیم قاشق مرباخوری پودر هل را با هم مخلوط می کنیم.

نصف لیوان آب و نصف لیوان روغن جامد آب کرده و تقریبا دو لیوان آرد الک شده و نصف قاشق چایی خوری بکینگ پودر مخلوط می کنیم. (یک و نیم لیوان آرد را اول اضافه کنید و مابقی آرد رو به تدریج اضافه کنید تا جاییکه خمیر لطیفی بدست بیاد چون نوع آرد ها متفاوته و ممکنه یکی دو قاشق از آرد اضافه باشه)

خمیر را یک ساعت استراحت می دهیم خمیر بسیار لطیفی بدست میاد از خمیر گلوله های کوچکی برداشته (به اندازه نصف یک گردو) و در کف دست با انگشت باز کرده و یک قاشق چایی خوری از مواد میانی به آرامی روی اون می ریزیم و خمیر رو می پیچیم. (باید در پیچیدن قطاب سرعت عمل داشته باشید وقتی مواد رو وسط خمیر ریختیم یک طرف خمیر روی طرف دیگه بر می گردونیم و لبه های خمیر را با دست فشار میدیم تا بهم بچسبه و سپس بصورت دالبری می پیچیم و یااز یک چنگال کوچک برای چسباندن لبه های خمیر می تونید استفاده کنید فقط باید دقت کنید که این کار دقیق انجام بشه که موقع سرخ کردن خمیر مواد میانی از قطاب بیرون نریزه و یا میتونید قطاب ها رو بصورت گرد و توپی بپیچید )

سپس همه قطاب ها رو پیچیدیم اونها رو در روغن داغ در یک ظرف کوچک با حرارت ملایم سرخ می کنیم قطاب ها باید در روغن شناور باشند بعد از سرخ شدن قطاب ها رو روی یک دستمال آشپزخانه قرار میدیم تا روغنش گرفته بشه و بعد از خنک شدن در پودر قند می غلطونیم و با کمی پودر پسته تزیین می کنیم.

مطالب مرتبط
ناگت مرغ از چه چیزی ساخته شده است؟ ناگت خانگی بپزید

نکات لازم برای تهیه قطاب خانگی کرمان

حتما از ظرف عمیق کوچیک(مثل شیر گرم کن) برای سرخ کردن استفاده کنید تا روغن هدر نره.

در پیچیدن قطاب دقت به خرج بدید (البته نیاز به کمی تبحر داره که با یکی دو بار درست کردن قلقش دستتون میاد)چون اگه درست پیچیده نشه موقع سرخ کردن مواد میانی بیرون میریزن و مجبور می شوید روغن رو عوض کنید.

برای راحت تر پیچیدن قطاب میتونید مواد میانی رو با دو سه قاشق گلاب بصورت خمیر سفتی در بیارید و گلوله کرده و وسط خمیر قرار بدید.

اگه بخواید برای عید قطاب رو نگهداری کنید بعد از خنک شدن در یک ظرف در بسته در فریزر قرار بدید و بیست دقیقه قبل از سرو از فریزر خارج کرده و در پودر قند بزنید.

نوش جان….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.