حمل و نقل در فرودگاه شارل دوگل پاریس

0

حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس

فرودگاه شارل دوگل ، فرودگاه اصلی شهر پاریس است و در ۲۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. پاریس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان است و سالانه میلیون ها نفر برای بازدید از جاذبه های پاریس به این شهر سفر می کنند.

دسترسی به مرکز شهر

پاریس یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است و افراد زیادی به این شهر سفر می کنند. فرودگاه شارل دوگل هشتمین فرودگاه پرتردد در جهان است و سالانه بیش از ۶۳ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند. به همین دلیل گزینه های حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس بسیار متنوع است و با توجه به بودجه و مقصدتان می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. با استفاده از اتوبوس، قطار، تاکسی و اتوبوس شاتل فرودگاه می توانید به مرکز شهر پاریس برسید.

قطار

شبکه قطار پاریس بسیار قدیمی است و پوشش دهی بسیار خوبی در تمام شهر دارد. قطار سریع السیر (Réseau Express Régional) که به اختصار RER  نامیده می شود شبکه قطار شهری پاریس و حومه است. با استفاده از قطار RER می توانید از فرودگاه شارل دوگل پاریس به گار دو نورد (Gare du Nord)، شاتله دزال (Châtelet-Les Halles)، لوکزامبورگ (Luxembourg)، سنت میشل (Saint-Michel) و سایر ایستگاه های خط B  بروید.  از هریک از این ایستگاه ها می توانید به شبکه مترو پاریس و خط C قطار RER دسترسی پیدا کنید و در نزدیکی هتلتان پیاده شوید.

در فرودگاه شارل دوگل وقتی چمدانتان را تحویل گرفتید دنبال تابلویی با نوشته Gare و علامت قطار بگردید. Gare در زبان فرانسوی به معنی ایستگاه است. در فرودگاه شارل دوگل دو ایستگاه قطار RER وجود دارد: یکی در نزدیکی ترمینال شماره ۱ و ۳ و ایستگاه دیگر در ترمینال شماره دو.

از دستگاه های فروش بلیط و هم از باجه های مخصوص می توانید بلیط قطار تهیه کنید. ساعات کاری این قطارها از ۵ صبح تا نیمه شب است و هر ۱۰ الی ۲۰ دقیقه یک بار حرکت می کنند.

مطالب مرتبط
محبوبترین غذاهای تهوع آور ملل

اتوبوس فرودگاه

اتوبوس های Les Cars Air France مسافران را از ترمینال شماره ۱ و ۲ سوار می کنند و به مقاصد مختلف در مرکز شهر پاریس می رسانند. خط ۲ این اتوبوس ها به سمت میدان شارل دوگل یا میدان اتوال (Place Charles de Gaulle/Étoile)، طاق پیروزی و ایستگاه مترو پورت مایو (Porte Maillot) می رسانند. قبل از اینکه به پاریس برسید بهتر است ایستگاه های مترو نزدیک هتل یا محل اقامتتان را یاد بگیرید تا راحت تر مسیرتان را پیدا کنید. اتوبوس های فرودگاه معمولا هر ۱۵ دقیقه یک بار حرکت می کنند و از ساعات اولیه صبح تا ۱۱ شب فعال هستند. این اتوبوس ها مسیر فرودگاه شارل دوگل تا مرکز شهر را در ۵۰ دقیقه طی می کنند.

خط ۴ اتوبوسرانی مسافران را به ایستگاه لیون (Gare de Lyon ) و ایستگاه مونت پارناس (Gare Montparnasse) می رساند. این اتوبوس ها هر ۳۰ دقیقه یک بار حرکت می کنند و از صبح تا ۱۰ شب فعالند.

خط ۳ اتوبوسرانی ایرفرانس نیز مسافران را از فرودگاه شارل دوگل به فرودگاه اورلی می برد. این اتوبوس ها هر ۳۰ دقیقه یک بار حرکت می کنند و مسافت دو فرودگاه را در عرض ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه طی می کنند.

اتوبوس شهری

اتوبوس های عادی ممکن است راحت ترین انتخاب نباشند، اما بدون شک یکی از ارزان ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس به شمار می روند. برای رسیدن به مرکز شهر می توانید از سه خط اتوبوسرانی استفاده کنید؛ اما اتوبوس های رواسی (Roissybus) از همه سرراست تر هستند. این اتوبوس ها مستقیما از فرودگاه شارل دوگل به مرکز شهر پاریس می روند. اتوبوس های ۳۵۱ و ۳۵۰ نیز چندین توقف در طول مسیر دارند و ممکن است یکی از این ایستگاه ها به مقصدتان نزدیک باشند. در طول شب دو خط اتوبوسرانی N140 و N143 فعالیت دارند.  بلیط اتوبوس های رواسی را لازم است از کیوسک فروش بلیط تهیه کنید، اما در مورد اتوبوس های شهری دیگر می توانید به محض سوار شدن بلیط را از راننده خریداری کنید. کودکان زیر ۴ سال به صورت رایگان می توانند سوار اتوبوس شوند.

مطالب مرتبط
نگاهی به 8 مورد از بهترین هتل های ترکیه

ایستگاه اتوبوس خارج از گیت ورودی ترمینال های ۱،۲ و ۳ وجود دارد و کاملا مشخص است. تمام اتوبوس ها به جز اتوبوس N140 در مقابل هر سه ترمینال توقف می کنند؛ اتوبوس N140 تنها در ترمینال شماره ۳ ایستگاه دارد.

اتوبوس های ایزی باس (easyBus) بیشتر به دلیل حمل و نقل در فرودگاه لندن شهرت دارند و در حال حاضر خدمات حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس را نیز انجام می دهند. این اتوبوس ها هر ۳۰ دقیقه یک بار حرکت می کنند و اگر بلیطتان را به صورت آنلاین خریداری کنید از تخفیف بسیار خوبی نیز برخوردار خواهید شد.

تاکسی

تاکسی های فرودگاه راحت ترین و سریع ترین روش حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس هستند. تاکسی های ویژه فرودگاه بیرون هر سه ترمینال فرودگاه وجود دارند و شما را در عرض ۴۵ دقیقه از فرودگاه به مرکز شهر پاریس می رسانند. تاکسی های فرودگاه معمولا قیمت مشخصی دارند و بسته به اینکه مقصدتان سمت چپ رود سن باشد یا سمت راست، ممکن است چند یورو گران تر باشند. در روزهای تعطیل از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۰ صبح فردا حدود ۱۵ درصد به کرایه تاکسی اضافه خواهد شد. انعام دادن به راننده های تاکسی در پاریس کاملا اختیاری است و ضرورتی ندارد.

منبع : وبسایت مجله گردشگری الی گشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.