فواید انرژی درمانی با ریکی چیست؟

0

اگر به تازگی از یک مرکز آبگرم و یا مرکز سلامتی بازدید کرده باشید، احتمالا گزینه درمان ریکی را در بین آپشن ها دیده اید. ریکی دقیقا چیست؟ تکنیک انرژی زایی ژاپنی با وجود استفاده روزافزون میلیونها نفر از آن به عنوان یک روش درمان جایگزین، بحث بسیار جدی است.

این در بیمارستان های غربی به عنوان بخشی از یک رویکرد جامع برای درمان محسوب می شود که به نیازهای جسمی، روحی، احساسی و معنوی بیماران پاسخ می دهد. مزایای سلامتی ریکی، از درمان اضطراب تا مدیریت شرایط جدی تر و ناتوان کننده گسترده است.

اعتقاد بر این است که تمرین کنندگان ریکی، معتقدند که از طریق دست خود ، انرژی شفا دهنده را از جهان به بیمار به منظور درمان بیماری اش،  انتقال می دهند. این روش درمان نیز به عنوان یک ابزار پیشگیرانه توسط افراد سالم برای حفظ سلامتی به کار برده می شود.

ریکی، بر اساس این نظریه است که بدن انسان از یک انرژی جهانی ساخته شده است. این انرژی و اجزای فیزیکی بدن (بافت، اعصاب، استخوان، عضله) برای حفظ سلامت و رفاه به صورت متعادل با هم همکاری می کنند.

انرژی جهانی به وسیله مراکز انرژی به چاکراهای بدن وارد و خارج می شوند. چاکراها مقدار انرژی مورد نیاز بدن را کنترل می کند که نه تنها شامل وضعیت های معنوی و احساسی می شود ، بلکه سلامت جسمی و روانی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

تاریخچه ریکی

انرژی درمانی ریکی یک درمان جایگزین مشتق شده از اصول معنوی فرهنگ ژاپنی است. اصطلاح “ریکی” از کلمات ژاپنی Rei، به معنای خرد خدا یا قدرت برتر است و کی از “انرژی نیروی زندگی”، می آید. پشت این نظریه اعتقاد بر این است که با استفاده از انرژی جهان، انسان ها می توانند از بیماری ها و سایر  اختلالات رهایی یابند.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف زولپیدم ( Zolpidem )

دکتر مایکا اوسوی، یک بودیسم و ​​پژوهشگر ژاپنی، با تأکید دوباره بر این مفهوم در دهه ۱۹۲۰ به ریکی،  اعتبار داد. او روش روشنی از ریکی را به دنبال یک جلسه مدیتیشن ۲۱ روزه را برگزار کرد. اوسوی  ایده های اساسی و دستورالعمل هایی را برای کمک به گسترش تکنیک ها در سطح معنوی برای درمان بیماری ها افزود. این فضایل ها از پنج اصل توسط  امپراتور ژاپن موتسو هیوتو، توسعه یافته است.

  • فقط امروز نگران نخواهم شد.
  • فقط امروز، عصبانی نخواهم شد.
  • فقط امروز، سپاسگذاری خواهم کرد.
  • فقط امروز، کارم را صادقانه انجام خواهد داد.
  • فقط برای امروز، من نسبت به هر چیز زنده ای مهربان خواهم بود.

با پیوستن به درمان ریکی، علاقه مندان و طرفداران مستقیما قدرت خود را در درمان بیماری ها درک کردند. استفاده از ریکی، برای مراقبت از سلامت جسمی و روانی ایده آل است.

امروزه، ریکی بخشی از برنامه های درمانی در برخی از بیمارستان ها و درمانگاه های توانبخشی است. واشنگتن پست گزارش داده است که بیش از ۶۰ بیمارستان در ایالات متحده به تنهایی از ریکی به عنوان بخشی از یک برنامه درمان جامع استفاده می کنند.

نحوه عملکرد ریکی

تمرین ریکی به عنوان یک روش پزشکی جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد تا نیرو و انرژی درونی فرد را متعادل سازد. این شامل ذهن، روح و بدن است. با این وجود مهم است که توجه داشته باشیم که هیچ شواهد علمی در مورد این “نیروی نیروی حیاتی” وجود ندارد.

با توجه به استادان و پیروان ریکی، درمان با استفاده از حرکات دست انجام می شود که باعث کاهش استرس و آرامش می شود. دستهای تمرینکننده در چاکراهای انرژی بدن فرد یا در نزدیکی آنها قرار میگیرند تا بتوانند مانع از مسدود شدن آنها شوند. تصور می شود که چاکراهای مسدود شده منجر به مشکلات متعدد سلامتی می شوند که شدت آنها بسته به مکان آنها در بدن متفاوت است.

مطالب مرتبط
چگونه تغذیه، استرس و ورزش بر خواب شما تاثیر می گذارد

به عنوان مثال، عدم تعادل چاکرای چهارم که در قفسه سینه قرار دارد، ممکن است به لحاظ نظری باعث مشکلات قلب و ریه و همچنین مسائل مربوط به سیستم ایمنی بدن شود.

طبق گزارشات، ریکی هرگونه تنش و استرسی را از منطقه ای خاص در بدن برای ترویج بهبودی بیماری های جسمی یا عاطفی از بین می برد.

در حالی که بسیاری از متخصصان سلامت در مورد عملکرد ریکی سوال می کنند، برخی از مطالعات بالینی نشان می دهد که ریکی در بهبود فشار خون بالا، ضربان قلب سریع و کاهش هورمون های استرس کمک کننده است.

مزایای بهداشتی بالقوه ریکی

با اینکه ریکی برای درمان بیماری های عاطفی و فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرد، تحقیقات بر روی میزان موفقیت در زمینه های درد، مسائل اضطرابی و مشکلات سلامتی مزمن متمرکز شده است.

تحقیقات زیادی در رابطه با اثرات بهداشتی ریکی وجود ندارد. مطالعات موجود به طور کلی در نظر گرفته می شود.

اختصاصی وردنگار هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.