لیفتینگ پوست صورت با لیفت نخ و مزایای هایفوگرافی (HIFU)

0

لیفتینگ پوست صورت با لیفت نخ چه کاربرد هایی دارد؟ آیا با مزایای هایفوگرافی (HIFU) آشنایی دارید؟ در این مقاله از وردنگار می خواهیم به بررسی هایفوگرافی و لیفت نخ صورت بپردازیم و با مزایای و عوارض آن آشنا شویم. همچنین ببینیم این روش چگونه انجام می گیرد. با ما باشید.

امروزه روش‌ های بسیاری برای بالا کشیدن پوست یا لیفتینگ صورت از طریق جراحی و غیرجراحی صورت می‌گیرد. این روش‌ها برای درمان پوست صورت‌هایی است که در اثر افزایش سن دچار شل‌شدگی و افتادگی شده‌اند. از میان راه‌‌های درمانی، روش‌های جراحی به علت اثرات بهتر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش‌ های جراحی با عنوان « رایتیدکتومی » شناخته می شوند.

چگونگی عمل جراحی لیفتینگ پوست صورت

درمان هایفوتراپی پوست صورت و گردن پیشرفته‌ترین تکنولوژی قرن حاضر جهت لیفت صورت بدون جراحی است که فقط در یک جلسه انجام می‌گردد در این عمل، از بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی عمومی همراه با تزریق داروهای آرام‌بخش استفاده می‌شود. مدت زمان این عمل، در حدود سه‌ساعت است. اکثر برش‌ها، در داخل خط مو قرار می‌گیرد.

از طریق برش جراحی، قسمت‌های اضافی و چروکیده پوست را از محل رویش سست می‌کنند و سپس آن را از محل گوش عقب می‌کشند. حداکثر تورم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از جراحی دیده می‌شود و سپس طی چند هفته برطرف می‌گردد. در روز چهارم تا هفتم بعد از عمل، بخیه‌ها برداشته می‌شوند. در بسیاری از موارد طی دو هفته می‌توان به فعالیت‌های معمول برگشت و پس از ۴-۳ هفته ورزش را شروع کرد.

مزایای هایفوگرافی (HIFU)

  1. بدون جراحی می‌باشد در نتیجه عوارض جراحی لیفت صورت مثل کبودی و خونریزی و … را ندارد.
  2. لیفت کشیدگی صورت با هایفو فقط در یک جلسه انجام می‌شود.
  3. نتایج ماندگار دارد.
  4. درد ندارد (چون درد غیر تحملی ندارد پس حتی نیاز به بی‌حسی موضعی هم ندارد).
  5. نیاز به بستری ندارد (به‌صورت سرپایی انجام می‌شود).
  6. روشی بی‌خطر و ایمن برای انسان می‌باشد چون هیچ نوع اشعه‌ای ندارد یعنی هایفو (HIFU) دقیقاً مثل سونوگرافی با امواج صوتی اولتراسوند عمل می‌کند که کاملاً بی‌خطر است.
  7. هیچ نوع عارضه پوستی مثل لک و زخم و … روی پوست ایجاد نمی‌کند.
مطالب مرتبط
هشدار سازمان غذا و دارو درباره عطر مرگ: از عطر ریلکس RELAX استفاده نکنید

به طور کلی عمل لیفت صورت می‌تواند برای افراد زیر انجام شود:

  • از جوانان ۱۸ ساله تا بزرگسالان ۴۰ تا ۸۰ ساله
  • هم مردان و هم زنان
  • افرادی که به بیماری‌های پزشکی خاص مبتلا نباشند.
  • افرادی که مشکلات روانی و روحی نداشته باشند.

بهبودی پس از هایفوتراپی 

پس از عمل جراحی روی پوست کبودی و تورم ایجاد می‌شود که معمولاً پس از چند روز برطرف می‌شود. بهبودی عموماً سریع بوده و بیمار می‌تواند پس از چند روز در محل کار خود حاضر شود. ممکن است محدودیت‌هایی در حرکات صورت در هفته اول و دوم وجود داشته باشد.

در عمل لیفت و کشیدن پوست با نخ از انواع مختلف نخ‌های بخیه استفاده می‌شود که به لیفت پوست صورت و کشیدگی آن کمک می‌کند. این عمل باعث می‌شود که قسمت بیرونی ابروها بالا کشیده شود، غبغب، افتادگی گونه‌ها و چروک‌های بین بینی و دهان و خطوط زیر چشم کاهش یابد.

عوارض عمل لیفتینگ صورت:

  •  پاره‌ای از عوارض مربوط به بیهوشی و… می‌باشد.
  •  هماتوم (تجمع خون در زیر پوست) که بیشتر در افراد سیگاری، افراد با سابقه فشار خون بالا، یا در نتیجه تهوع و استفراغ ایجاد می‌شود.
  •  ریزش مو در اثر کاهش خون‌رسانی به فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود، ولی پس از مدتی موها دوباره رشد می‌کنند.
  •  آسیب دیدن اعصاب صورت

مراقبت بعد از عمل لیفتینگ صورت و هایفوتراپی 

در ۱ تا ۲ روز پس از عمل، بانداژها برداشته میشود. در این زمان فرد متوجه تورم و تغییر رنگ در برخی از قسمتهای صورت میشود.در صورت وجود ورم و کبودی، نگرانی وجود ندارد، چون پس از مدتی به وضعیت کاملا طبیعی برمیگردد.تورم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از جراحی دیده میشود و طی چند هفته برطرف میگردد.

درجاتی از بیحسی در برخی از نواحی صورت ایجاد شود که طی چندین هفته یا بیشتر رفع میگردد.طی ۴ تا ۷ روز بعد از عمل، بخیه ها برداشته میشوند.بعد از ۲ هفته میتوان به فعالیتهای معمول برگشت و پس از ۳ تا ۴ هفته ورزش را شروع کرد.در روزهای اول بعد از عمل، باید از زور زدن، خم شدن یا بلند کردن اجسام، پیاده روی تند، شنا کردن، ارتباط جنسی و هر گونه فعالیتی که فشار خونتان را بالا ببرد، خودداری کنید.

مطالب مرتبط
کافئین بدون آب چه کاری برای بدن انجام می دهد؟

چه کسانی برای انجام هایفوتراپی مناسب هستند؟

اصولا برای این نوع درمان شلی و افتادگی خفیف تا متوسط نتیجه بهتری نسبت به افتادگی‌های بیشتر می‌دهد. در افرادی که افتادگی زیاد دارند و تمایل به انجام عمل جراحی لیفت ندارند می‌توان از روش‌های ترکیبی مثل تزریق چربی و هایفوتراپی استفاده کرد تا نتایج به مراتب بهتری بدست آید. همچنین افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند و نگران شل‌شدن صورت و گردن هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

توجه: روش هایفوگرافی برای خانم‌های باردار ، افراد دارای زخم یا تبخال فعال در محل مورد درمان ، افراد دارای پروتز فلزی ، بیماران صرعی و دیابتی‌ ها مناسب نمی‌باشد.

تشخیص نیاز فرد به نیاز به لیفتینگ پوست صورت

  • وجود یک چین عمیق از کناره بینی تا کناره دهان
  • چین‌ های عمیق در گونه‌ ها و شلی پوست روی برجستگی‌ های گونه
  • شلی پوست، چین‌ها و ستون‌های عمودی یا چربی اضافی در گردن
  • شل شدن پوست با افزایش سن

ماسک روغن آلوئه ورا یک ماسک لیفتینگ پوست صورت

مواد لازم:

  • روغن بنفشه ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن هویج
  • روغن آلوورا
  • روغن کاکائو یا کره کاکائو ۱ قاشق غذاخوری

همه این مواد را با هم ترکیب کنید و هفته ای ۲ بار پوست را با آن به آرامی ماساژ بدهید. توجه کنید ماساژها به سمت بالا و خارج صورت باشد و برخلاف جهت چروک های پوست باشد؛ بعد از دو هفته که از مصرف این ماسک شاهد پوستی شاداب و استوار خواهید بود.

ماسک خیار ماسک لیفتینگ پوست صورت:

یکی از دوست داشتنی های پوست میوه ی خنک خیار است. برای استفاده از خیار به منظور ماسک ضد چروک می توانید نیمی از ان را رنده کنید و سپس از یک صافی عبور دهید. آب به دست آمده را روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از خشک شدن ماسک خیار روی پوست ان را با آب سرد بشویید. استفاده مداوم روی یکبار از این ماسک تاثیری شگفت انگیز خواهد داشت.

مطالب مرتبط
چرا جوهر تتو وارد بدن می شود؟ تتو و ضررهای آن

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.