مزایای سلامتی ماهی و فواید آن برای بدن

0

ماهی به طور کلی غذای سالم برای اکثر مردم است. ماهی های مختلفی وجود دارد که اساسا در ماهی های آب شیرین و آب ور پرورش داده می شوند. ما به طور خلاصه انواع ماهی هایی را که توسط متخصصان تغذیه و پزشکان توصیه شده است معرفی می کنیم.

مزایای سلامتی ماهی سالمون

ماهی قزل آلا ماهی با محتوای غنی اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین A و D، مواد معدنی و پروتئین های ارزشمند بیولوژیکی (پروتئین هایی که دارای ترکیبات اسید آمینه ایده آل هستند) شناخته شده است. در بین ماهی های مختلف، ماهی قزل آلا حاوی کمترین مقدار جیوه است، بنابراین حتی در صورتی که هر روز این ماهی را مصرف کنید، جای هیچ نگرانی برای سلامتی نیست.

چرا ماهی قزل آلا و سالمون خیلی سالم است؟

بررسی سالمون در آزمایشات بالینی اثبات کرده است که اثرات مثبت سلامتی زیر را برای انسان دارد:

ماهی سالمون، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و حافظه و یادگیری را افزایش می دهد. همچنین باعث رشد خوب مغز در کودکان می شود.

ماهی سالمون، شامل پروتئین های با کیفیت بالا است که برای سلامتی عضلات مفید است.

ماهی سالمون، حاوی ویتامین D و فسفر است که برای سلامتی استخوان ها مناسب است.

ماهی سالمون، شامل اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی می شود.

ماهی سالمون، همچین برای سلامت چشم، به ویژه در افرادی که به اصطلاح به ” خشکی چشم” مبتلا  هستند، مفید است.

ماهی سالمون، حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که اثر آرام بخش بر بدن دارد و می تواند به بی خوابی کمک کند.

اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D موجود در ماهی قزل آلا باعث سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن می شوند، به همین دلیل است که ماهی قزل آلا برای افرادی که رژیم غذایی کمتری دارند توصیه می شود.

مطالب مرتبط
ارتباط شیوه های هورمونی پیشگیری از بارداری با افسردگی

ماهی قزل آلا قطعا سالم ترین انواع ماهی است. اگر طعم آن را دوست دارید، باید آن را حداقل چهار بار در هفته بخورید.

loading...

مزایای سلامتی ماهی تن

بعد از ماهی قزل آلا، تون احتمالا بهترین انتخاب ماهی از نقطه نظر سلامتی است. این که آیا شما آن را در یک میوه یا تازه خریداری می کنید، ماهی تن سدیم گنجینه ویتامین ها و مواد معدنی را نشان می دهد. این شامل تعداد زیادی از ویتامین های B است که در ترکیب با اسیدهای چرب امگا ۳، سلامت قلبی را بهبود می بخشد. این تاثیرات مثبتی بر روی سیستم ایمنی بدن دارد و برخی مطالعات نشان می دهد که ماهیان سه بار در هفته می توانند تن ماهی را به طور قابل توجهی تقویت سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند. مطالعات همچنین تاثیر مثبت و مثبت در افسردگی را نشان می دهد.

مزایای سلامتی ماهی هیک

این نوع ماهی خوشمزه ترین و خوش طعم ترین ماهی است. هرچند که “سالم” تر از ماهی قزل آلا محسوب نمی شود، هیک اثرات زیادی بر روی سلامتی دارد. این دارای بیشترین مقدار کلسیم است که باعث تقویت استخوان می شود. از این رو توصیه می شود در برنامه غذایی زنان یائسه قرار گیرد. زیرا این زنان ممکن است با کاهش ترشح استروژن دچار پوکی استخوان شوند. همچنین مصرف آن، در کودکان برای رشد و تقویت استخوان هایشان، توصیه میشود.

مزایای سلامتی ماهی کاد ( Cod )

ماهی کاد یک نوع ماهی است که دارای کمترین مقدار کالری است و برای کسانی که میخواهند کاهش وزن داشته باشند بسیار مناسب می باشد. این نوع ماهی شامل تنها ۶۵ کالری و ۰.۵ گرم چربی در هر ۱۰۰ گرم است. با این حال، بسیاری از مردم اغلب این ماهی را نمی خورند، زیرا ماهی کاد طعمی بدی نسبت به بقیه ماهی ها دارد.

مطالب مرتبط
با مصرف چربی سوز گیاهی روند کاهش وزن خود را سریع تر کنید

مزایای سلامتی ماهی خال مخالی

ماهی خال مخالی یک نوع ماهی است که باید در فر آماده شود، زیرا این روش آماده سازی ماهی، مواد مغذی آن را حفظ خواهد کرد. این دارای بالاترین میزان چربی امگا ۳ است که این چربیها برای قلب و مغز مناسب است. به دلیل محتوای چربی بالا، بسیار خوشمزه است و توسط بسیاری از افراد مورد علاقه و تمجید قرار گرفته است. ماهی خاویاری خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در درجه اول به خاطر داشتن میزان چربی مفید کاهش می دهد، اما باید به اندازه کافی مصرف شود (بیش از دو بار در هفته توصیه نمیشود).

شاه ماهی

شاه ماهی بهترین اثر را بر مغز نشان می دهد و نشان داده شده است که خوردن این ماهی سه بار در هفته خطر سکته را تا ۴۰٪ کاهش می دهد. بنابراین، شاه ماهی سزاوار قرار گرفتن در جدول غذایی شماست.

مزایای سلامتی گربه ماهی

گربه ماهی نیز یک ماهی بسیار سالم است و مانند سایر گونه ها، برای سلامتی قلب و مغز بسیار عالی است. طعم بسیار خوبی دارد و می توانید آن را تا سه بار در هفته بخورید.

 اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.