مشاهده پدیده برف نارنجی در کشورهای اروپای شرقی

0

مشاهده پدیده برف نارنجی در کشورهای اروپای شرقی

برف نارنجی رنگی در سرتاسر روسیه، بلغارستان، رومانی و سایر کشورهای اروپای شرقی مشاهده شده است. تصاویر  این برف توسط اسکی بازانی گرفته شده که در یک مجتمع در نزدیکی شهر سوچی روسیه در حال استراحت بودند.

این عکس ها به سرعت در بسیاری از رسانه های اجتماعی منتشر گردیده است. به نظر می رسد که این چشم انداز غیر طبیعی ناشی از شن و ماسه و گرد و غباری است که از مناطق شمال آفریقا به درون جو زمین منتشر شده و قبل از اینکه مجددا بر روی زمین رسوب کند به این شکل در آمده است.

استیون کیتز در این خصوص، بیان داشت که این پدیده “یک پدیده معمولی است” که قبلا نیز در سایر نقاط جهان مشاهده شده است. وی گفت: ” شن و ماسه یا گرد و خاک فراوانی که در صحراهای شمال آفریقا و سراسر جهان وجود دارند غالبا به واسطه طوفان های شن و ماسه ای که در صحراها شکل می گیرند به درون جو راه می یابند. “همانطور که شن و ماسه به سطح بالاتری از اتمسفر منتقل می شوند، در سایر نقاط جهان نیز پخش می گردند. “

نگاهی به تصاویر ماهواره ای ناسا، شن و ماسه و گرد و غبار فراوانی را در جو اطراف ساحل مدیترانه نشان می دهد. “اگر شن و ماسه در جو زمین وجود داشته باشد، وقتی برف یا باران می بارد، چیزی شبیه به پدیده بالا رخ می دهد. البته جایی از جو که ذرات شن و یا گرد و غبار در آن ذخیره می شوند بستگی به جهت وزش باد دارد. سال گذشته، آسمان بریتانیا به سبب طوفان افلیا  که گرد و غبار مناطق گرمسیری را از سوی صحرا به این ناحیه آورده بود به رنگ سرخ درآمد.

مطالب مرتبط
تصاویر رسمی جدیدترین شاسی بلند فول سایز هیوندا: پالیساد 2020

در سال ۲۰۰۷، ساکنان شهر سیبری شاهد بارش برف نارنجی بودند که به نظر آلوده می آمد. مقامات اذعان داشتند که این برف توسط گرد و غبار و خاک رسی که از کشور همسایه شان یعنی قزاقستان به این منطقه آمده به وجود آمده است .  براساس نظرات اداره محیط زیست روسیه، این برف احتمالا منجر به آلودگی شیمیایی خواهد شد زیرا در درون خود مقدار زیادی آهن، اسیدهای چرب و نیترات دارد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.