پتنت سامسونگ به نحوه ی طراحی شیشه نمایشگر مقاوم تر اشاره دارد

0

پتنت سامسونگ به نحوه ی طراحی شیشه نمایشگر مقاوم تر اشاره دارد

کمپانی سامسونگ به تازگی پتنتی را منتشر کرده است که اسناد آن در ۲۳ فروردین توسط سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO منتشر شده است ، می توان گفت این پتنت جدید سامسونگ به نحوه ی طراحی شیشه صفحه نمایش مقاوم تر برای دستگاه های الکترونیکی اشاره دارد .

در این پتنت جدید سامسونگ به الگوی بلوکی اشاره شده است که این الگو دارای ورقه هایی از شیشه می باشد و در فرآیند یونیزه شدن به شکل الگوی بلوکی در می آید . به گونه ای که بعد از فرایند یونیزه شدن ، شیشه حرارت داده می شود تا فاصله های خالی توسط ذرات فلزی پر می شوند و ترکیبات شیمیایی مانند یون پتاسیوم بر روی شیشه اعمال می شوند و در نهایت شیشه شسته می شود .

همانطور که اشاره کردیم این پتنت در زمینه ی نحوه ی طراحی شیشه نمایشگر مقاوم تر در دستگاه های الکترونیکی می باشد از این رو است که کمپانی سامسونگ برای مقاوم سازی شیشه نمایشگر از فرایند یونیزه شدن استفاده می کند . در واقع فرایند یونیزه کردن شیشه نمایشگر از هر گونه خط افتادگی و شکستگی آن جلوگیری می کند .

همانطور که می دانید حساس ترین بخش از تلفن های همراه هوشمند و سایر دستگاه های الکترونیکی مانند تبلت ها و … صفحه نمایش آنها می باشد چرا که صفحه نمایش دیوایس های الکترونیکی در برابر هر گونه خط ، افتادگی و شکستگی به شدت آسیب پذیر می باشد ، از این رو است که در سال های اخیر کمپانی های بسیاری به دنبال طراحی و ساخت صفحه نمایش های بسیار مقاوم در برابر افتادگی ، شکستگی و خط خوردگی بوده اند که یکی از این کمپانی ، کمپانی کورنینگ می باشد که نسبت به سایر شرکت ها و کمپانی ها به پیشرفت های بسیاری در زمینه ی مقاوم سازی صفحه های نمایش دیوایس های الکترونیکی به ویژه تلفن های همراه هوشمند دست یافته است .

مطالب مرتبط
موبایل امنیتی شرکت Dark Matter رونمایی شد

درصورتی که از این پتنت جدید سامسونگ در تلفن های همراه هوشمند آتی استفاده شود شاهد مقاومت بالایی در صفحه نمایش آنها خواهیم  بود .

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.