اولین پردازنده ی Core i9 برای لپ تاپ ها عرضه خواهد شد

0

اولین پردازنده ی Core i9 برای لپ تاپ ها عرضه خواهد شد

اینتل : همانطور که می دانید شرکت اینتل، شرکت تجهیزات رایانه ای آمریکایی می باشد که در زمینه طراحی و تولید سخت افزار های رایانه ای، تلفن های همراه، مادربورد ها، کارت شبکه، چیپست، ریز پردازنده ها و … فعالیت دارد، از این رو این شرکت در سال گذشته برای کامپیوتر های دسکتاپ پردازنده های قدرتمند Core i9 را معرفی کرد.

در آن زمان انتظار می رفت که این نوع از پردازنده ها برای لپ تاپ ها نیز طراحی و تولید گردد از این رو انتظار ها پایان یافت و شرکت اینتل اعلام کرد که قصد دارد اولین پردازنده های Core i9 را برای لپ تاپ ها نیز عرضه کند.

شرکت اینتل اعلام کرده است که این نوع از پردازنده ها بهترین پردازنده ها در زمینه ی طراحی و بازی های ویدیویی برای لپ تاپ ها می باشند.

پردازنده های Core i9 که قرار است در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار بگیرند Core i9-8950HK نام دارند که اولین پردازنده های شرکت اینتل می باشند که دارای ۶ هسته و ۱۲ رشته می باشند.

جالب است بدانید که این پردازنده ها اولین پردازنده هایی هستند که قادرند در دمایی پایین تر از ۵۳ درجه سانتی گراد به سرعت ۴.۸۹ گیگاهرتز برسند.

افزایش سرعت در پردازنده های core i9 اینتل

علاوه بر تمامی اینها یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر این سری از پردازنده های شرکت اینتل میزان افزایش سرعت در آنها نسبت به سایر پردازنده های تولید شده توسط شرکت اینتل می باشد به گونه ای که این سری از پردازنده های شرکت اینتل تا ۲۹ درصد سرعت فعالیت های روزانه را افزایش می دهد البته این میزان از افزایش سرعت در پردازنده های Core i9 هنگام تدوین ویدیوهای ۴K به میزان شگفت انگیز و منحصر به فرد ۵۹ درصد می رسد.

مطالب مرتبط
وصله ی امنیتی جدید برای رفع مشکل آسیب پذیری Spectre

ویژگی اورکلاک

یکی دیگر از ویژگی های پردازنده های Core i9 شرکت اینتل که ویژگی بسیار مهمی محسوب می شود این است که این سری از پردازنده ها به صورت قفل باز در اختیار کاربران قرار می گیرند به گونه ای که کاربران می توانند آنها را اورکلاک کنند.

شرکت اینتل اعلام کرده است که با طراحی چنین پردازنده ای برای لپ تاپ ها باعث شده است تا کمپانی های دیگر بخواهند پس از عرضه ی این لپ تاپ ها سیستم های اورکلاک شده ی خود را به بازار عرضه کنند که این سیستم های اورکلاک شده سرعتی بیش از ۵ گیگاهرتز را دارا می باشند.

البته لازم است بدانید که شرکت اینتل تنها پردازنده های Core i9 را به تنهایی عرضه نمی کند بلکه در کنار این پردازنده مدل های i5 و i7 را نیز عرضه خواهد که این مدل ها براساس جدید ترین معماری ۱۴ نانومتری طراحی شده اند که به Coffee Lake ملقب می باشند.

چیپست های نسل هشتم شرکت اینتل تنها بخشی از سری U پردازنده های اینتل را تشکیل می دادند، اما چیپست های Coffee Lake برخلاف این چیپست ها، i7  i9 و i5 همگی سری H را تشکیل می دهند.

البته لازم است بدانید که برای لپ تاپ های باریک که می خواهند از حداقل فضای موجود استفاده بهینه بکنند از چیپست های رادئون RX Vega M استفاده می کنند.

اختصاصی وردنگار؛ کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.