چالش ۳۰ روز غذای سالم: چای سبز برای کاهش التهاب آرتروز

0

چالش ۳۰ روز غذای سالم: چای سبز برای کاهش التهاب آرتروز

چای سبز برای کاهش التهاب آرتروز

چای سبز برای کاهش التهاب آرتروز استفاده می شود. چای سبز به همین دلیل است که به عنوان شفا دهنده، برای افراد مسن تجویز شده است.

به ۳۰ روز غذای فوق العاده، چالش ۳۰ روزه پیشگیری برای تبدیل رژیم غذایی خود به مواد سالم تر در ماه نوامبر خوش آمدید. غذاهای فوق العاده دارای مزایای بی شماری، از افزایش سیستم ایمنی و تقویت بدن تا جلوگیری از بیماری و حتی کنترل علائم یائسگی هستند. در اینجا، می گوییم چرا، چگونه و چه مقدار چای سبز را  به رژیم غذاییتان اضافه کنید، که از امروز شروع می شود!

این روزها، چای سبز و نوشیدنی های ضد باکتری به نظر می رسد دارای شباهت های زیادی هستند. کسانی که از مصرف تونیک گیاهان دارویی ناراضی هستند، فراموش نکنند که مصرف کنندگان چای سبز در چین و هند آن را صدها سال برای همه چیز از جمله مشکلات قلبی و مسائل گوارشی تا اختلال در سلامتی ذهنی مصرف کرده اند. علی رغم فقدان علم در قرن های گذشته، معلوم می شود که این علائم شفا دهنده ها در مواردی مفید واقع شده اند.

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، آنتی اکسیدان ها در چای سبز می توانند به جلوگیری از سرطان و همچنین بیماری عروق کرونر، کلسترول بالا، دیابت و بیماری کبد کمک کنند. بر اساس گفته بنیاد آرتروز، مزایای ضد التهابی چای سبز برای آرتریت نیز به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است . در یک تحقیق، محققان دانشگاه Case Western Reserve دریافتند که اپی‌گالوکتشین گالات، آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، ممکن است فعالیت آنزیمی را که موجب آسیب مفصلی می شود، متوقف کند.

چگونگی آماده سازی چای سبز

چای سبز، حاوی کافئین سالم است و بهتر است که خودتان آن را دم کنید تا بتوانید از آنتی اکسیدان ها بیشتر استفاده کنید. اگر می توانید از آب تصفیه شده استفاده کنید و شیر و شکر را حذف کنید. برای طعم بهتر یک چوب دارچین و کمی لیمو را اضافه کنید، یا یکی از دستور العمل های چای سبز خوشمزه را امتحان کنید.

مطالب مرتبط
آیا ارتباط اجتماعی، به پیشگیری از دیابت کمک می کند؟

استفاده از چای سبز در پخت و پز

چای سبز فقط برای نوشیدن نیست. در چین، این یک عنصر رایج در پخت و پز است. در این دستورالعمل چای سبز با پنیر خامه ای و چیپس برای ایجاد یک میان وعده خوشمزه در بعد از ظهر ترکیب می شود. سعی کنید آن را با تربچه و یا سبزیجات خام مصرف کنید.

عناصر

  • ۳ چای سبز کیسه ای
  • ۱ فنجان پنیر کرم کم چربی یا پنیر ریکوتای کم چرب
  • ۲ قاشق غذاخوری سبزیجات تازه یا ریشه های ریز ریز خرد شده

کیسه های چای را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، سپس ۵ دقیقه صبر کنید تا سرد شود.

پنیر خامه ای و چیپس را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. به تدریج به چای اضافه کنید تا زمانی که رقیق  شود.

یک ساعت صبر کنید تا طعم ها بتوانند ترکیب شوند. در دمای اتاق می توانید آن را سرو کنید. بعضی از افراد، دوست دارند به صورت جدا جدا، اما در کنار هم مصرف کنند.

لیمو و چای سبز و زنجبیل

loading...

این دستور العمل چای سبز را دنبال کنید زیرا ممکن است سرفه و سرما خوردگی را درمان کند. مطالعات امکان استفاده از گیاهان دارویی، از جمله زنجبیل و لیمو را برای جلوگیری از سرماخوردگی فراهم می کند و کورستین، آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، ممکن است به بدن شما در مبارزه با آنفلوانزا کمک کند.

عناصر

  • ۱۰ چای سبز کیسه ای یا الیگون
  • ۲ قطعه زنجبیل تازه و برش داده شده
  • ۳ شاخه بزرگ نعناع
  • ۱ لیموی کوچک، قطعه قطعه شده
  • ۴ فنجان آب جوش

کیسه های چای، زنجبیل تازه، نعناع و تکه های لیمو را در یک قوطی مقاوم در برابر حرارت ترکیب و گرم کنید.

کیسه ها را در آب جوش قرار دهید. یک بار هم بزنید  و ۶ دقیقه در همان حال باقی بگذارید. کیسه های چای و نخ های آن ها را بردارید و دور بریزید.

مطالب مرتبط
چالش ۳۰ روز غذای سالم: آلبالو ترش برای تسکین درد

به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید سرد شود.

یخ و آب سرد را به آن ها اضافه کنید. آن را به همراه یخ با برگهای تازه نعناع و لیمو ترش سرو کنید.

نوشیدنی هویج با چای سبز

ترکیب چای سبز با هویج باعث می شود که مزایای سلامتی این دستور العمل دو برابر شود. هویج غنی از بتا کاروتن هست که به سلامت ریه کمک می کند و چای سبز کایتچین را که یک آنتی اکسیدان ضد بیماری است، فراهم می کند. برای ایجاد این نوشیدنی، به سادگی مواد تشکیل دهنده را در یک آبمیوه گیری ترکیب کنید و شروع به خوردن فوق العاده آسان آن کنید.

عناصر

  • ۱هویج بزرگ
  • ۱سیب سبز
  • نصف فنجان اسفناج کودک
  • نصف فنجان کلوچه
  • نصف فنجان توت فرنگی
  • ۱ فنجان چای سبز سرد
  • ۱ تکه زنجبیل

همه مواد را در مخلوط کن، با هم مخلوط کرده و نوش جان کنید.

نوش جان

شاید به چالش های دیگر علاقه مند باشید:

چالش ۳۰ روز غذای سالم: کاهش ابتلا به دیابت با دارچین

چالش ۳۰ روز غذای سالم: مصرف قهوه برای تسکین درد

چالش ۳۰ روز غذای سالم: بادام زمینی برای کاهش التهاب

چالش ۳۰ روز غذای سالم: قارچ و افزایش ایمنی بدن

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.