بهترین روش های پیشگیری و درمان چین و چروک پوست

چین و چروک پوست

0

همه افراد دوست دارند چین و چروک پوست صورت خود را درمان کنند و بتوانند در اولین گام از آنها جلوگیری کنند. آیا می دانید چگونه می توان چین و چروک پوست صورت را با لیزر درمان کرد؟

چین و چروک پوست صورت با لیزر چگونه انجام می شود؟

رفع چین و چروک پوست صورت با استفاده از لیزر از روش‌های جدیدی است که باعث کاهش زمان نقاهت، افزایش سرعت بهبودی بیمار و درمان دائمی آن می‌گردد.

پوست عضوی حساس از بدن است که در صورت عدم مراقبت از آن می‌تواند دچار آسیب‌هایی شود. از بین تمامی نقاط بدن پوست صورت به دلیل اینکه بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد بیشترین آسیب را دیده و می‌تواند فرد را در سنین جوانیس با چروک‌هایی شدید مواجه کند. چروک‌هایی که در قسمت‌های مختلف صورت مانند خطوط دور لب، دور چشم، پیشانی خود را نمایش می‌دهند. در واقع اشعه ماورا بنفش خورشید اصلی ترین عامل برای ایجاد چین های سطحی ریز و چروک‌های عمیق است. اما روش‌های مختلفی توسط متخصصین برای رفع چین و چروک پوست صورت پیشنهاد شده است. روش‌هایی که بسته به نوع چروک و ناحیه قرار گیری آن می‌توانند منجر به برطرف شدن این خط‌های عمیق شوند. یکی از بهترین روش‌های استفاده برای رفع چین و چروک پوست صورت استفاده از فناوری‌های جدید در لیزرهاست. در ادامه به چگونگی تاثیری گذاری لیزر بر این چین و چروک‌ها خواهیم پرداخت.

راه‌های پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک پوست صورت

بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک پوست صورت استفاده از یک کرم ضد آقتاب معدنی هنگام خروج از منزل است

از غذاهای مغذی و دارای ویتامین‌های k، E، C و A استفاده کنید. فست فودها و خوراکی های پر چرب را کنار بگذارید. خانم‌های عزیز از مصرف بیش از حد کرم‌ها و پودرهای آرایشی خودداری کنند. قبل از خواب تمامی مواد را از صورت خود پاک کنید. گول ارزان قیمت کرم‌های آرایشی نامرغوب را نخورید عوارض آن‌ها برای شما گران تمام خواهد شد. سیگار نکشید و به اندازه کافی بخواهید تا پوستی شاداب تر و بدون چین و چروک پوست داشته باشید.

استفاده از لیزر فراکشنال

این لیزر همانگونه که از نامش مشخص است فقط بخش‌هایی از پوست صورت را تحت تاثیر نور خود قرار می‌دهد. این بخش‌ها باعث جمع شدن و کشش همه پوست و درنتیجه فرآیند تولید کلاژن و جوانسازی می‌شوند.

این لیزر مانند یک غربال عمل می‌کند و نور را به صورت چندصد و تا چندهزار ستون موازی به سطح پوست می‌تاباند درنتیجه باعث تولید کلاژن‌های نو، جوانسازی و سفت شدن پوست می‌شود. از آنجا که بافت اطراف این ستون‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌اند، ترمیم و بازسازی پوست با کمک سلول‌های دست‌نخورده با سرعت صورت می‌گیرد و به همین دلیل باعث کوتاه شدن یا حذف دوره نقاهت و خانه‌نشینی می‌شود.

مدت زمان درمان

با توجه به مشکل یا نوع درمان دلخواه، به صورت میانگین به ۳ تا ۵ جلسه و با فواصل ۲ تا ۴ هفته یا به صلاحدید پزشک با فواصل طولانی‌تری نیاز است.

مزایای استفاده از لیزر

این نوع لیزر به بیهوشی و اتاق عمل نیاز ندارد و برای کاهش مختصر ناراحتی هم می‌توان از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده کرد.

ترمیم سریع ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از انجام لیزر هم مزیت بعدی است.

برای رفع چروک‌های دور چشم، چروک‌های ظریف صورت، هموارسازی جای جوش و پاکسازی لک هم می‌توان از این لیزر بهره گرفت.

بعد از لیزر به مراقبت خاصی نیاز نیست و فقط باید از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب کافی استفاده کرد.

استفاده از گرما و رادیوفرکانس

از جمله روش‌های غیر تهاجمی دیگر برای جوانسازی پوست صورت، گرم کردن بافت پوست با استفاده از امواج دستگاه رادیوفرکانس و منابع نور مادون قرمز می‌باشد. این روش‌ها در حال حاضر همچنان در حال پیشرفت و بهینه‌سازی می‌باشند اما نتایجی که تاکنون از آنها به دست آمده است، نشان می‌دهد که روش‌های کاملاً ایمنی هستند و لیزر جوانسازی پوست RF می‌تواند تغییرات محسوس و ماندگاری در وضعیت چین و چروک‌های پوست ایجاد کند.

مطالب مرتبط
عفونت باکتریایی پوست را با روش های خانگی درمان کنید

روش‌های دیگری نیز علاوه بر استفاده از لیزرها برای درمان چین و چروک پوست استفاده می‌شود. از جمله این روش‌ها می‌توان به بوتاکس، تزریق ژل،  میکرودرم و لایه برداری و… نام برد که هر کدام بنا به تشخیص پزشک و ناحیه چروک‌ خورده در بیماران استفاده می‌گردند. البته لازم به ذکر است که هزینه‌های درمانی توسط این روش‌ها متفاوت بوده و بدون مشاهده محل آسیب دیده امکان برآورده هزینه وجود ندارد.

بهترین روش درمان

برای رفع چین و چروک صورت و دور چشم تاکنون روش های زیادی شناخته شده است و اینکه برای درمان چین و چروک صورت شما کدام روش انتخاب شود ، به عوامل مختلفی چون سن ، عمق چین و چروک ، نوع پوست شما بستگی دارد. قبل از انتخاب روش رفع چین و چروک چشم و صورت بهتر است که اطلاعات کافی در این زمینه کسب کرده و سپس اقدام کنید . برای گرفتن نتیجه ی دلخواه و رضایت بخش از رفع چین و چروک صورت ، توصیه ما به شما این است که شما به کلینیک های زیبائی مراجعه کنید، متخصصین ما در کلینیک لیزر مو به شما اطلاعات کافی در مورد روش های روش چین و چروک صورت در اختیار شما قرار می دهند و تعیین می کنند که کدام روش برای شما مناسب و بهتر است .

درمان چین و چروک پوست صورت با روش لیزر درمانی

روش لیزر درمانی برای رفع چین و چروک چشم و صورت به این صورت است ، که پزشک نور لیزر را به سطح پوست می تاباند ، نور لیزر به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و به صورت میکروسکوپی حفره هایی را ایجاد می کند ، با ایجاد حفره ها سیستم ایمنی بدن فعال می شود و تولید کلاژین و الاستین بالا می رود و باعث زخیم تر شدن لایه زاینده پوست شده و چروک های پوست بهبود می یابد و پوست شفاف و صاف می شود .در واقع می توان گفت کلاژین و الاستین همان رشته های پروتئینی هستند که باعث استحکام پوست شده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می کنند .

برای رفع چین وچروک صورت و دور چشم با استفاده از لیزر روش های مختلفی چون CO2 و اربیوم وجود دارد که CO2 متداول ترین و رایج ترین روش می باشد . هر کدام از این روش ها هم یکسری نقاط ضعف و قوت دارند که در ادامه به آن می پردازیم .

روش لیزر فرکشنال CO2برای رفع چین و چروک

در روش لیزر فرکشنال CO2برای رفع چین وچروک صورت پرتوهای نور لیزر به صورت پشت سر هم و میکروسکوپی به سطح پوست تابانده می شود ، این پرتوها به طور مستقیم به پوست آسیب دیده تابانده می شوند و از لایه های سطحی پوست عبور کرده و در مدت زمان چند ثانیه بافت های زائد را بدون اینکه به بافت های مجاور آسیب بزند ، از بین می برد .با از بین رفتن بافت های زائد چین وچروک صورت و دور چشم هم از بین می رود در واقع با این کار روند طبیعی ترمیم بافت ها شروع شده و به جای سلول های قدیمی و آسیب دیده ، سلول های جدید ، تازه ، سالم و با طراوت جانشین می شوند و و به دنبال آن پوست صاف می شود .

در حالت معمول ، نتایج حاصل از رفع چین و چروک دور چشم و صورت طی چند جلسه درمانی ظاهر می شود ، ولی تعداد جلسات درمان در هر فرد با توجه به شدت و عمق چین و چروک ، سطح انتظار بیمار و شرایط پزشکی و ژنتیکی بیمار بستگی دارد .

متخصصین ما در کلینیک لیزر مو آماده ی راهنمائی و مشاوره رایگان لیزر موهای زائد شما در زمینه لیزر چین و چروک صورت و دور چشم هستند و با بررسی شرایط شما بهترین روش درمانی که مناسب شما باشد را به شما پیشنهاد می دهند .

مطالب مرتبط
نحوه اصلاح پوست بدن با صابون

بعد ازعمل لیزر چین و چروک دور چشم و صورت

در لیزر چین و چروک صورت و دور چشم ممکن است پوست شما دچار کمی قرمزی و سرخی شده و یا مقداری تورم کند ، میزان این قرمزی به سطح درمان و در واقع به سطح چین و چروک صورت وابسته است ، هرچه درمان بیشتر باشد ، مقدار قرمزی هم بیشتر است ، ولی این عارضه شایع و طبیعی بوده و در طی ۱ روز الی چند روز آینده برطرف می شود .بعد از یکی دو هفته بعد از درمان صورت شما برنزه می شود ، همچنان که درمان را ادامه می دهید این برنزه بودن هم بیشتر شده و صورت شما شبیه آفتاب سوختگی شده و پوسته پوسته می شود . با پوسته پوسته شدن لایه ی پوست به طور طبیعی برداشته شده و پوست با طراوت ، شاد و صاف و جذاب ایجاد می شود .

نتایج حاصل از درمان لیزر چین و چروک دور چشم و صورت

نتیجه ی حاصل از درمان چین وچروک دور چشم با استفاده از روش لیزر به طور سریع قابل مشاهده است ولی دوران بهبودی به طور تدریجی است . بعد از عمل لیزر جوانسازی پوست پوستتان نسبت به قبل نرم تر ، صاف تر ، روشن تر و حجیم تر می شود . با گذشت ۳ الی ۶ ماه و افزایش تولید کلاژن ها ، وضعیت پوست بهتر و بهتر می شود . نتیجه ی حاصل از درمان سیاهی چشم طولانی مدت است ، البته این مدت هم در افراد مختلف با توجه به سن ، شرایط پزشکی ، ژنتیکی و نحوه مراقبت از پوست متفاوت است . و ممکن است برای فردی دوره این مدت کوتاه و برای دیگری بلند مدت باشد .

مزایای درمان با لیزر

نتایج حاصل از لیزر برای رفع چین و چروک سریع و پیش رونده است .

با افزایش سن و تخریب کلاژن ها پوست شل و افتاده می شود ، با لیزر درمانی این شلی و افتادگی برطرف می شود .

آثار پیری از جمله چین و چروک صورت و دور چشم برطرف می شود .

بعد از درمان با لیزر ، پوست شما نرم تر ، صاف تر ، روشن تر و پر حجم تر از قبل می شود .

در مدت ۳ الی ۶ ماه طول می کشد ، تا لایه های زیرین پوست التیام یافته و شما آثار بهبودی را در پوست خود مشاهده کنید .

روش لیزر درمانی علاوه بر برای رفع چین و چروک صورت و دور چشم برای رفع چین و چروک پوست گردن ، قفسه سینه و دست ها هم مفید است و کاربرد دارد .

دلایل چین‌ و چروک پوست اطراف چشم

عوامل زیادی در ایجاد چین وچروک در صورت و دور جشم دخیل هستند ، ولی برای اینکه برای رفع چین و چروک دور چشم و صورت روش موثری انتخاب کنید و نتیجه ی رضایت بخشی از درمان کسب کنید ، لازم است که علت ایجاد چین و چروک را بشناسید . برخی از علل ایجاد چین و چروک عبارتند از :

  • بالا رفتن سن و گذشت زمان .
  • عدم توجه و مراقبت ضعیف از پوست
  • کشیدن سیگار هم باعث ایجاد چین و چروک می شود .
  • حرکات عضلات صورت چون بالا بردن ابرو ، اخم و خنده و ابراز زیاد احساسات .
  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب هم باعث ایجاد چین و چروک می شود .
  • عوامل ژنتیکی و ارثی .

پیشگیری

همیشه و درهمه زمان پیشگیری بهتر از درمان است . شما باید قبل از اینکه چین و چروک های صورت و دور چشم ظاهر شوند ، با رعایت کردن یکسری نکات مانع از ایجاد چین و چروک شوید ، تا اینکه بعد از ایجاد چین و چروک به فکر درمان باشید . برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک باید علل ایجاد آن را بشناسید و با رعایت یکسرس اصول مانع از ایجاد و افزایش چین و چروک صورت شوید .

مطالب مرتبط
معرفی 9 درمان خانگی آکنه

برای اینکار از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب جلوگیری کنید ، و حتما هنگام بیرون رفتن از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید . از طرفی با قرار گرفتن در نور آفتاب شما به طور طبیعی چشمانتان را جمع می کنید ، و همین کار باعث افزایش چین و چروک دور چشم می شود . هنگام قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب حتما از عینک آفتابی استفاده کنید ، این کار از منقبض شدن عضلات چشم هنگام قرار گرفتن در نور آفتاب جلوگیری کرده و در نتیجه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند . برای پیشگیری از چین و چروک صورت و دور چشم سیگار نکشید و از مصرف الکل خودداری کنید ، چرا که الکل ها باعث خشکی و کاهش طراوت پوست می شوند .

اگر شما به دلیل استرس ، تنش های کاری و … در معرض رادیکال های آزاد قرار می گیرید ، این رادیکال های آزاد خود باعث بروز چین و چروک صورت می شوند ، و شما سعی کنید با مصرف آنتی اکسیدان ها ، رادیکال های آزاد را خنثی کنید ، غذاهای ضد پیری چون اسیدهای چرب امگا ۳ که باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می شوند . برای اطراف و دور چشم توصیه می شود از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید ، حتما از کرم های مرطوب کننده مرغوب و معتبر و با کیفیت استفاده کنید . برای رفع سیاهی دور چشم از برش های لیمو ، آناناس و آووکادو استفاده کنید . هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب حتما از کلاه استفاده کنید .

عوامل مختلف دیگری در ایجاد چین و چروک چشم و صورت تاثیر گذارند ، بعضی از عوامل به رژیم غذایی و نحوه تغذیه و مراقبت از چشم ها مربوط می شود . به طور کلی میزان استراحت شما هم در ایجاد چین و چروک صورت و چشم تاثیر گذار است ، شما برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک مطمئن شوید که از خواب و استراحت کافی برخوردار هستید.

سوالات متداول

چه کسانی کاندید مناسب لیزر درمانی هستند و کدام نواحی بدن با لیزر برای رفع چین و چروک درمان می شوند ؟

فردی برای لیزر درمانی مناسب است که انتظار و توقع واقع بینانه ای از نتیجه ی درمان داشته باشد ، و هیچ گونه سابقه ی پزشکی نداشته باشد . لیزر درمانی برای رفع چین و چروک صورت و دور چشم می تواند توسط مردان و زنان انجام شود . و قسمت های مختلف بدن اعم از چشم ، صورت ، گردن ، دست ها و سینه ، دور لب با لیزر درمانی می توانند ، درمان شوند . برای درمان مناطقی از پوست که ظریف هستند از لیزر فراکشنال استفاده می شود .

آیا این روش امن است؟

روش درمان چین و چروک صورت و دور چشم با لیزر مانند روش های دیگر لیزر درمانی عوارضی چون قرمزی و تورم دارد ، این عوارض جز شایع ترین و طبیعی ترین عوارضی هستند که طی عمل لیزر درمانی مشاهده می شود ، ولی خیلی سریع بهبود می یابد .

سایر عوارض جانبی عبارتند از :

  • برنزه شدن پوست طی لیزر درمانی
  • ایجاد عفونت و جای زخم
  • خارش پوست ، خشکی پوست و پوسته پوسته شدن پوست

هزینه درمان چین و چروک دور چشم با لیزر چقدر است؟

هزینه لیزر درمانی برای رفع چین و چروک صورت برای افراد مختلف متفاوت است و با توجه به ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات درمانی لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب بستگی دارد. عوامل دیگری چون هزینه پزشک ، ناحیه جغرافیایی هم در تعیین هزینه دخالت دارند.

گردآوری: وردنگار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.