نحوه انجام کاشت نگین چشم و عوارض آن

0

کاشت نگین چشم چگونه انجام می شود؟ شاید اولین باری که این عمل زیبایی را شنیدید، برایتان مضحک و خنده دار به نظر رسیده باشد ولی از طرفی بگویید شاید زیبا باشد. در این مقاله از وردنگار ما به بررسی جنس نگینی که در چشم کاشته می شود و ریسک ها و خطرات این عمل زیبایی چشم می پردازیم. با ما همراه باشید.

کاشت نگین در چشم و روی دندان برای زیباتر شدن انجام می شود اما در بعد دیگر سلامتی انسان است که در معرض خطر قرار گرفته است. حتما شما هم برق نگین را در چشمان، دندان یا روی لب برخی تبلیغات مراکز زیبایی دیده‌اید و حتی چندباری وسوسه شده‌اید که آن را تجربه کنید. شما تنها نیستید. دختر خانم‌های جوانی هستند که امروزه برای کاشت نگین به آرایشگاه‌ها یا مراکز زیبایی مراجعه می‌کنند.

جنس این نگین‌ها اغلب از طلا، برلیان یا کریستال است و درخششی را در نواحی بدن ایجاد می‌کنند که اگرچه در نگاه اول ممکن است زیبا به چشم بیاید اما اگر کمی دقیق‌تر به آنها توجه کنید دردسرهایی را با خود به همراه دارند؛ دردسرهایی که گاهی سلامت عضو مربوطه را به کلی به خطر می‌اندازند.

نحوه کاشت کاشت نگین چشم :

عمل کاشت نگین چشمی مثل عمل لیزیک انجام می شه؛ به این صورت که چشم بیمار با یک قطره چشمی بی حس کننده، بی‌حس می شه و در زیر میکروسکوپ قرار می گیره تا پزشک بتونه مردمک چشم رو با این دستگاه کوچیک و بزرگ کنه تا بتونه کار رو با دقت انجام بده.

در این عمل پرده ملتحمه رو شکاف باریکی می دن که این پرده به سلبیه چسبیده و نگین روی پرده سلبیه گذاشته می شه! این نگین طوری در چشم قرار داده می شه که مانع دید نشه. در آخر هم این شکاف رو بخیه می زنن تا جوش بخوره.

مطالب مرتبط
هزینه پیوند مو چقدر است؟

هر چند به دلیل اینکه دولایه روی نگین را پوشانده است، درخشندگی که نگین بر روی دندان دارد را نمی‌تواند داشته باشد. در صورت عدم رضایت از وجود آن و یا رنگ آن ؛ میتوان نگین را طی یک جراحی دیگر خارج نمود و یا تعویض کرد. عوارض شامل عدم ترمیم مناسب لایه‌هایی که نگین در زیر آن گذاشته شده (عدم ترمیم لایه ملتحمه) که ممکن است منجر به تشکیل گوشت اضافه و اختلال حرکتی در چشم شود ؛

عمل جراحی قرار دادن نگین در چشم تحت بی‌حسی موضعی (قطره بی‌حس کننده)، با حفظ شرایط استریل و با استفاده از میکروسکوپ جراحی انجام می‌شود و زمان عمل کمتر از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است. بعد از عمل، به مدت یک هفته از آنتی‌بیوتیک موضعی استفاده می‌شود. طی هفته اول بعد از عمل، چشم در اطراف نگین کاشته شده کمی قرمز خواهد بود. بعد از دو تا سه هفته سفیدی چشم معمولا به حالت عادی باز می‌گردد. همچنین توصیه می‌شود تا یک ماه بعد از عمل از لنز تماسی استفاده نشود.

نگین از چه جنسی است؟

نگین چشم یک فلز خنثی از جنس پلاتین است که حساسیتی در چشم به وجود نمی‌آورد. مانند پلاتین‌هایی که در پا یا دست قرار می‌دهند و هیچ واکنشی در بدن ایجاد نمی‌کند. اندازه این نگین ۳ تا ۳/۵ میلی متر است که در اشکال مختلف قلب، ستاره و… وجود دارد. قیمت این عمل با نگین ۷ میلیون تومان است. در ایران تعداد محدودی این عمل را انجام داد​ه​اند. از این تعداد ۲ نفر دچار مشکل شدند که در اثر التهابات ملتحمه شدید و تحریک چشمی مجبور شدند نگین را از چشم خارج کنند. در این شرایط اگر این نگین در چشم می‌ماند و التهابات ادامه داشت، منجر به از دست دادن چشم می‌شد.

مطالب مرتبط
جوان سازی پوست و درمان های خانگی موثر برای آن

خطرات کاشت نگین چشم

این عمل با اینکه در شرایط استریل اتفاق می‌افتد، هیچ تاثیری روی دید نمی‌گذارد و فلزی که استفاده می‌شود خنثی است اما در هر صورت شکافی که روی پرده ملتحمه ایجاد می‌شود دارای رگ‌های خونی ریز است و ممکن است همین شکاف آسیب شدیدی به چشم برساند. استفاده از نگین‌های تزئینی مخصوصا در چشم که حساس‌ترین عضو بدن به‌شمار می‌آید، کار پر ریسکی است و توصیه نمی‌شود.

در این روش به دلیل اینکه نگین‌ها جسم خارجی در چشم محسوب شده، احتمال آلودگی ها و عفونت های چشمی بالا می رود. در کاشت نگین ممکن است که میکروب یا عامل بیماری زا در لایه های داخلی چشم نفوذ پیدا کرده و حتی در مواردی موجب تخلیه چشم شود.

خشکی چشم و کاشت نگین چشم

البته، یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به سطح چشم، همین خشکی چشم و عوارض مربوط به آن است که می‌تواند به‌تدریج اختلالات قابل‌توجهی در عملکرد طبیعی سایر قسمت‌های چشم ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است افرادی که چنین وضعیتی دارند و می‌خواهند نگین داخل چشم‌هایشان بگذارند، حتما از قبل با چشم‌پزشک خود مشورت کنند.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.