کاهش سطح تراکم کربنی در چین

0

کاهش سطح تراکم کربنی در چین

کشور چین را می توان یکی از مناطق پهناور و پرجمعیت دانست که برای مدیریت بهتر کشور مسئولان این منطقه همیشه تدابیری می اندیشند تا موجب بهبود وضعیت کشور مطرح و بزرگ خود شوند.

ایالات متحده آمریکا در سال گذشته از پیمان پاریس که در زمینه ی جلوگیری از افزایش دمای جهانی می باشد خارج شد و از آن به پس شخصی به نام زوهوا ، سیاست مدار چینی اعلام کرد که دولت چین در زمینه ی جلوگیری از افزایش دمای جهانی بسیار مصمم می باشد و به هیچ وجه در ارتباط با مبارزه علیه تغییرات آب و هوایی دچار تزلزل نخواهد شد.

براساس گفته های این سیاست مدار چینی، کشور چین بزرگ ترین مصرف کننده انرژی در جهان می باشد و به هدفی که از قبل برای دستیابی به آن تا سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده بود رسیده است.

جالب است که این کشور با تلاش فراوان توانسته است حتی ۳ سال جلوتر از تاریخی که برای رسیدن به هدفش مقرر کرده بود به آن دست یابد.

اهداف کشور چین برای کاهش میزان تراکم کربن

هدف کشور چین که اکنون به آن دست یافته است کاهش میزان تراکم کربنی تا سال ۲۰۲۰ بوده است که هم اکنون توانسته است سطح تراکم کربنی را کاهش دهد که این میزان کاهش تراکم کربنی نسبت به سال ۲۰۰۵ فوق العاده بی نظیر است چرا که نسبت به سال ۲۰۰۵ ، ۴۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

سطح تراکم کربن

برای آشنایی بیشتر با سطح تراکم کربنی لازم است بگوییم که، سطح تراکم کربنی برابر است با میزان کربن دی اکسیدی که یک کشور به ازای واحد رشد اقتصادی تولید می کند.

دستاوردی که کشور چین از سال ۲۰۰۵ تاکنون بدست آورده است با توجه به رشد بی نظیر اقتصادی این کشور خارق العاده می باشد از این رو می توان گفت که اقتصاد کشور چین، اقتصادی کارآمد می باشد.

مطالب مرتبط
کمپانی یاهو بر روی یک پلتفرم تبادل ارز مجازی ژاپنی سرمایه گذاری کرده است

جالب است بدانید که کشور چین با رسیدن به چنین میزان کاهشی در زمینه ی تراکم کربنی هنوز هم از پای ننشسته است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به حداکثر انتشارات کربنی خود برسد، از آنجایی که چین چندین سال زودتر از برنامه ریزی خود توانسته است به هدفش دست یابد احتمال می دهیم این برنامه ریزی جدید کشور چین که تا سال ۲۰۳۰ می باشد نیز چند سال زودتر به نتیجه برسد.

البته این کشور قصد دارد با سرمایه گذاری بر روی انرژی های تجدید پذیر و فعالیت های پربازده هر چه سریع تر به این هدف خود دست پیدا کند، حتی خیلی زودتر از سال ۲۰۳۰ که تعیین کرده است.

البته نمی توان گفت که کشور چین توانسته است در همه ی زمینه ها به موفقیت برسد زیرا با وجود اینکه این کشور توانست میزان تراکم کربنی خود را تا حد چشم گیری کاهش دهد اما نتوانسته است سیستم انتشار ملی گاز و سیستم تجاری جهانی را به انجام برساند به گونه ای که با وجود تمامی تلاش های این کشور در این زمینه تنها بخش نیروی آن توانسته است به شکل موفقی به انجام برسد.

موفقیت های بزرگ

زوهوا، سیاست مدار چینی اعلام کرده است که کشور چین بازار انتشار ملی گاز و سیستم تجاری جهانی را به صنایع دیگر نیز خواهد کشاند و این کار خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنید انجام می شود.

کشور چین با اینکه توانسته است موفقیت های زیادی را در زمینه ی انتشار ملی گاز کسب کند و البته حرکت رو به جلویی داشته باشد با انتقاد هایی زیادی در این زمینه همراه می باشد با اینکه این کشور توانسته است جایگاه نخست انتشار دهنده ی گاز را بدست آورد.

همانطور که اشاره کردیم کشور چین در پیمان پاریس به صورت ثابت قدم حضور دارد اما باز هم برخی از فعالان مباحث اقلیمی نگران هستند تا این کشور یک قدم به عقب باز گردد.

مطالب مرتبط
رونمایی مرسدس از جی ال سی GLC L

دلیل این نگرانی فعالان مباحث اقلیمی تصمیمی است که کشور چین در جهت انتقال وظایف مربوط به مبارزه با تغییرات آب و هوایی به وزارتی جدید، به تازگی گرفته است چرا که قبل از اینکه کشور چین تصمیم به جابجایی وظایف مربوط به این زمینه را بگیرد وظایف مبارزه با تغییرات آب و هوایی برعهده ی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین و یا بهتر است بگوییم NDRC کشور چین بود در حالی که وزارت خانه ای جدید در حال حاضر این وظیفه را برعهده گرفته است.

بعید می دانیم که این وزارت خانه بتواند در زمان کوتاهی تمامی وظایف مربوط به مبارزه با تغییرات آب و هوایی را به خوبی انجام دهد و نقش پر رنگی را ایفا کند.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.