مصرف اصولی مکمل گینر ، مکملی برای افزایش وزن

مکمل گینر

0

مکمل گینر که نقش بسزایی در کمک به افزایش وزن دارد و یک گزینه عالی برای افرادیست که می خواهند افزایش وزن داشته باشند و متشکل از پروتئین ها و ویتامین ها و کربوهیدرات ها است.

مکمل گینر( gainer )

به مکمل های افزایش دهنده وزن، که از درصد بالایی کربوهیدرات برخوردار هستند و در واقع کالری بالایی به بدن می رسانند مکمل گینر می گویند.

گینراز ذخایر پروتئین، کربوهیدرات، اسید آمینه‌های ضروری و غیر ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها برخوردار می‌باشد.

 گینر خوب، مکملی است که از پروتئین های باکیفیت تر مثل پروتئین وی تشکیل شده باشد، همچنین کربوهیدرات بکار رفته در آن سریع هضم شود و تنوع آمینو اسیدها و ویتامین ها در آن زیاد باشد.

همانطور که از اسم مکمل مشخص است این مکمل، تکمیل کننده غذای روزانه شما هست و هیچ گاه نمی تواند جای وعده های غذایی شما را بگیرد. پس برای افزایش وزن علاوه بر انتخاب بهترین مکمل افزایش وزن باید به رژیم غذایی خود هم توجه کنید.

این دسته از مکمل‌ها بیشتر نزد مبتدی‌ها و افرادی که به سختی می‌توانند توده‌ی عضلاتشان را افزایش دهند، محبوب است. افزایش دهنده‌های وزن، بهترین انتخاب برای کسانی هستند که باید کالری مصرفی‌شان را افزایش دهند. آنها برای بدنسازانی که در فاز حجم گیری هستند و به مقدار زیادی کالری نیاز دارند نیز مفید است.

چگونه مکمل گینر مناسب خود را انتخاب کنیم؟

در انتخاب بهترین مکمل های غذایی چاق کننده باید به نکاتی همچون سن ، میزان فعالیت ، جنسیت و عوامل دیگر توجه کرد.

 به طور مثال اگر شما فعالیت جسمانی به معنای ورزش کردن به خصوص ورزش هایی همچون بدنسازی ندارید نمی توانید از مکمل هایی همچون کراتین در کنار مکمل گینر استفاده کنید.

بهترین افزایش دهنده وزن و گینر برای شما، محصولی است که مقدار کالری مورد نیاز روزانه شما را تامین کند.

مطالب مرتبط
سر الکس فرگوسن به دلیل خونریزی مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت

اگر شما به پروتئین بیشتری نیاز دارید باید افزایش دهنده ای را انتخاب کنید که مقدار پروتئین آن نسبت به دیگر افزایش دهنده ها بیشتر باشد . اگر مقدار پروتئین مورد نیازتان را بدون این محصول تامین کرده اید ولی برای تامین کالری مورد نیاز روزانه با مشکل مواجه هستید ، محصولی با پروتئین کمتر و کربوهیدرات بیشتر برای شما مناسب تر است.

هر مقدار نسبت کربو هیدرات به پروتئین در یک گینر بیشتر باشد، کیفیت عضله سازی آن کمتر می شود ولی در عوض وزن بیشتری را به شما می دهد.

 اگر خیلی کمبود وزن دارید از محصولات با میزان کربوهیدرات بالا استفاده کنید، کربوهیدرات عنصری مهم در عضله سازی و بازسازی عضلات می باشد.

اگر میزان کربوهیدرات مذکور در بدن تامین نشود، مشکلاتی مثل:دردهای عضلانی،خستگی، عملکرد ضعیف مغزی، پایین آمدن سطح ایمنی و مقاومت بدن در مقابل بیماری ها حاصل می شود، اما اگر می خواهید کمی بر وزن خود اضافه کرده و بیشتر به بهبود کیفیت عضلات خود بپردازید از مکملی با درصد پروتئین بیشتر استفاده کنید.

اگر شما می خواهید افزایش وزن مناسبی داشته باشید سعی کنید همان ابتدا گینر سنگین وزن تری انتخاب کنید تا صرفه اقتصادی داشته باشد. معمولا بسته بندی گینرهای بدنسازی در پک ها یک ، دو و چهار کیلو و نیم و گاهی ۶ کیلو هست و بعید هست کسی با یک مکمل یک کیلویی به مقدار مورد نیازش برسد و کمبود وزن خود را جبران کند. پس توصیه می کنیم از همان ابتدا یک گینر ۲ کیلویی و حتی سنگین تر انتخاب کنید.

تصور اشتباه رایج در مصرف مکمل گینر

اشتباهات زیادی در مصرف این مکمل ها وجود دارد متاسفانه خیلی از افراد از یک گینر ۳ کیلویی و یک کراتین انتظار معجزه و افزایش وزن تا ۱۰ کیلو را دارند و برخی از دیگر با مصرف گینر تغذیه کمتری حتی نسبت به گذشته دارند و انتظار افزایش وزن هم دارند، فراموش نکیند این ها یک مکمل غذایی هستند و هرگز جایگزین یک تغذیه مناسب نمی شوند .اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سختی وزن می گیرد حتما از یک مکمل گینر با وزن بالا ۵ تا ۷ کیلو در طول دوره ی افزایش وزن خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط
پارکور چیست؟ از اصول تا نحوه انجام و خطرات

زمان مناسب مصرف مکمل گینر چه موقع است؟

 صبح ها – نیم ساعت قبل تمرین – بعد تمرین – و قبل خواب می باشد، که با توجه به شرایط بدنی افراد و سایر مکمل های مصرفی ممکن است برای برخی افراد توسط مربی ها زمان ها یا مقدارهای متفاوتی در نظر گرفته شود

صبح پس از بیدار شدن:

بدن که در طول شب به میزان ۶-۹ ساعت استراحت کرده و فاقد مواد مغذی است.

قبل تمرین

علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت های ورزشی موجب جلوگیری از حس گرسنگی در حین فعالیت جسمانی می شود

بعد تمرین

موجب ذخیره مجدد گلیکوژن عضلانی شده و در نتیجه از ایجاد حس خستگی ناشی از فعالیتهای شدید و سنگین ورزشی به طور قابل توجهی خواهد کاست و بسیار مهم می باشد. تا ۱.۵ ساعت بعد تمرین حتما کربو هیدرات مصرف کنید.

بیشتر چه افرادی از مکمل گینر استفاده می کنند؟

 

مکمل گینر، حاصل مخلوط شدن کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. برای چاق شدن استفاده می شود و بهترین نوع آن، این است که از پروتئینی با کیفیت و مقدار قابل قبولی چربی و کربوهیدرات ساخته شود درصد این ۳ ماده در انواع مختلفش فرق دارد و می توان با انتخاب نوع مناسب خود بهترین استفاده را از این پروتئین کرد.

ازفواید آن می توانیم به جلوگیری از دردهای عضلانی، خستگی، عملکرد ضعیف مغزی و بالا بردن سطح ایمنی بدن اشاره کنیم. از این پروتئین برای تقویت بیماران و یا افزایش حجم و افزایش وزن استفاده می شود.

۱-معمولا مصرف گینر در بین ورزشکاران به خصوص برای افزایش وزن بین بدنسازها بیشترین استفاده را دارد .

۲- برای تقویت تعدادی از بیماران.

۳-برای افرادی که از کمبود وزن رنج میبرند.

بهترین مکمل گینر و افزایش وزن

Pro Gainer

جزو بهترین انواع مکمل گینر برای افزایش وزن می‌باشد که امروزه در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
مکمل بتا آلانین و هر آنچه لازم است در مورد نحوه مصرف آن بدانید

 این مکمل دارای ۶۰ گرم پروتئین، ۸۵ گرم کربوهیدرات، ۲۴ گرم مواد معدنی و ویتامین و ۶۵۰ کالری مختلف در هر وعده مصرف می‌باشد.

این مکمل برای مصرف بعد از تمرین فوق العاده است و برای افرادی که در جستجوی حجم و وزن هستند مفید است. این مکمل را می‌توان بین وعده‌های غذایی نیز مصرف کرد. از ویژگی‌های این مکمل می‌توان به کمک به ساخت عضلات، تحریک سنتز پروتئین، ریکاوری سریع بدن، بهترین مکمل افزایش وزن برای بانوان، مزه بسیار خوب، کیفیت بالای مواد تشکیل دهنده اشاره کرد.

برای ارتباط با نویسنده کلیک کنید

اطلاعاتی که در مورد مکمل های غذایی و ورزشی در وب سایت وردنگار ارائه می شود، صرفا به منظور افزایش اطلاعات شما کاربران بوده و هیچ گونه توصیه ای مبنی بر مصرف این مکمل ها به شما نمی شود: هر گونه تجویز و استفاده می بایست توسط متخصصان این حوزه و با مشورت پزشک صورت گیرد.

گردآوری: وردنگار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.