استرس و سلامتی روده

بعضی از افراد فکر می کنند مدیتیشن، درست خوردن یا ورزش کردن وقت زیادی را صرف می کنند.کدام از شما این کار ها را انجام می دهید؟ اما، شما می توانید برای آنها زمان بگذارید، یا حداقل بعد از کارهایتان آنها را انجام دهید. استرس می تواند مشکلات بزرگی را در زمینه های گوارشی کوتاه و بلند مدت برای بدن شما ایجاد کند.

استرس و سلامتی روده

روده و تاثیر استرس روی آن : اساساً استرس در زندگی بزرگترین دشمن شما است و حتی اگر شما پولدار و شاه هم باشید باز استرس همراه شما است. غیر از وجود دو مشکل، واقعا شما می توانید استرس خود را مدیریت کنید.

بعضی از افراد فکر می کنند مدیتیشن، درست خوردن یا ورزش کردن وقت زیادی را صرف می کنند.کدام از شما این کار ها را انجام می دهید؟ اما، شما می توانید برای آنها زمان بگذارید، یا حداقل بعد از کارهایتان آنها را انجام دهید. استرس می تواند مشکلات بزرگی را در زمینه های گوارشی کوتاه و بلند مدت برای بدن شما ایجاد کند.

به عبارت ساده، هنگامی که بدن شما با استرس فیزیکی و روانی مواجه می شود، به منظور بهبود احتمال زنده ماندن، به وضعیت سازگار میشود. این چیزی است که بسیاری از مردم آن را متوجه نمی شوند، بدن ما رییس عصبانی و خرسی که به دنبال ماست را نمی تواند از هم تشخیص دهد. اینها همه به عنوان یک تشر برای بقای تفسیر شده است.

بدن خود را برای همیشه از استرس دور کنید

بدن خود را را هنگامی که در معرض ترافیک قرار می گیرد، دیر می کنید یا با مسائل شخصی و شرایط اضطراری خانواده مواجه می شوید با استرس تصور کنید. اینها همه عوامل استرس زا هستند. استرس لازم نیست که اتفاق بزرگی باشد، در اکثر موارد فقط یک یا چند مورد از یک آنهایی که کوچک هستند رویداد های زندگی را ترسناک و موذی می کنند. در این مورد فکر کنید، هر زمانی که شما با استرس روبرو می شوید( احتمالا چندین بار در روز البته چون در قرن ۲۱ میلادی زندگی می کنید) شما با یک انتخاب رو به رو می شوید. شما می توانید:

A: در این وضعیت توجهی به واکنش بدنتان نکنید و بگذارید از طریق راه علمی بدنتان در وضعیت تشر حاد هم ایستایی قرار گیرد. وضعیت حاد به عنوان “وضعیت دشوار یا غیرقابل پیش بینی” تعریف شده است و بله، این روند یک تشر برای بدن شما است.

B: یا اینکه برای تسکین بدن خود از تکنیک های ترسناک استفاده کنید که احتمالات زنده ماندن را پایین می آورد! چه کسی این را انتخاب می کند؟

مطالب مرتبط
رویاهای مرطوب در مردان چیست و چه عوارضی دارد؟

معلوم است که راه حل B نیاز به تمرین، آموزش و اجرا دارد، اما ارزشش را دارد. و وقتی که ما در روش A به استرس واکنش نشان می دهیم، استرس می تواند باعث تخریب شدید سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش شود. اضافه کاری، می تواند باعث ایجاد بیماری های مزمن و شدید شود، و همچنین تنها راهی است که لذت زندگی را از بین می برد.

استرس و سلامتی روده

 استرس به شدت بر سلامت روده شما تاثیر می گذارد زیرا سیستم عصبی مرکزی بدن و روده بسیار نزدیک به هم هستند. این دو سیستم از طریق سیستم عصبی اتونوم (ANS)، محور هیپوتالاموس هیپوفیز-آدرنال و چند مسیر دیگر از سیگنالهای مغز با هم ارتباط برقرار می کنند.

همه اینها بدین معنی هستند که مغز در معرض استرس قرار دارد، به طور طبیعی دستگاه گوارش شما همیشه در معرض استرس باشد. یعنی اینکه به طور موقت گوارش شما به خطر می افتد یا به «حالت زنده ماندن» منتهی می شود، بنابراین دیگر احساسات و عملکرد های بدن می توانند افزایش یا بهبود یابند.

یک تحقیق  نشان می دهد که این ممکن است به این دلیل باشد که خشم زیاد منجر به ترشح اسید در معده می شود. تشکیل اسید بیشتر زمانی رخ می دهد که بدن شما خشم منظم یا مزمن را تجربه کند. علاوه بر این به خوبی دیده ایم که میکروباکتری ها در روده شما به سلامت کلی بدن شما کمک می کند.

بعضی افراد روده را به عنوان مغز دوم می شناسند، بنابراین گیاه روده متنوع، سالم و حتی بیشتر می شود! به عبارت ساده تر: در روده شما باکتری های زیادی وجود دارد، و اگر این باکتری ها متنوع تر باشند، سلامت کلی شما بهتر خواهد بود. متاسفانه، نشان داده شد که استرس منافذ باکتری معده شما را تغییر می دهد که در برخی موارد حتی ممکن است در طول زمان غیر قابل برگشت باشد.

عادت روده – این برای شما به چه معناست؟

نبودن گیاه / باکتری به این معنی است که معده شما نمیتواند مواد مغذی را جذب کند، اما نه در همه ی آنها! بنابراین در یک نظریه گفته شده است که شما می توانید یک تن از مواد مغذی و خوشمزه را بخورید، اما در واقع بدن شما نمی تواند از آن جذب و یا استفاده کند.

مطالب مرتبط
دانشمندان منبع فیزیکی اضطراب موجود در مغز را کشف نمودند

این مثل زمانی است که شما یک بچه باشید و  بخواهید که اسباب بازی های جدیدتان را ببینید، در آن زمان شما خیلی دچار استرس می شدید! این چیزی است که می تواند در روده شما رخ دهد.

آیا می خواهید شکم خود را به اسباب بازی های جدیدی بسپارید که حتی نمی توانید از آن استفاده کنید؟! نه؟ پس خواندنتان را ادامه دهید.

علاوه بر این، واکنش های ناچیز به استرس می تواند بسیاری از واسطه های التهابی را در معده خود آزاد کند، زیرا به یاد داشته باشید که بدن شما در این حالت فکر می کند که تحت حمله است.

التهاب بیشتر بدن شما باعث احتمال بیشتر بیماری می شود، علاوه بر این، این واکنش می تواند باعث ایجاد باکتری های مضر شود. عواقب ناشی از سلامت استرس مزمن حتی در MRI نیز دیده می شوند. این به این معنی است که اثبات فیزیکی وجود دارد که نشان می دهد استرس منظم می تواند باعث ایجاد چنین آسیب وحشتناکی به سیستم گوارش شما شود و این حالت دائمی است.

خبر خوب (بله خبر های خوبی داریم!)

وقتی روده شما سالم و رو به جلو است، شما نیز سرحال خواهید بود! توصیه های ما برای سازگاری با موقعیت های استرس زا مانند BOSS:

  • مدیتیشن منظم
  • داشتن یک شیوه بهداشتی و یکپارچه برای زندگی
  • به نیاز های بدنتان توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که چگونه موقعیت های مختلف باعث احساساتی شدن شما می شوند و سعی کنید بدن خود را با نفس عمیق آرام کنید. بعدا می فهمید که چرا قبلا اینطور فکر می کردید.

غذاهای مفید برای سلامتی بدن

خوردن انواع غذاهای موثر باعث متنوع شدن باکتری ها در معده شما می شوند. مواد غذایی رژیمی حاوی مقدار زیادی از باکتری های سالم روده است.  تمپه( آمیزه ی خمیر سویا و قارچ که پروتئین فراوان دارد) کلم ترش و کوفته، غذاهای عالی برای رژیم غذایی شما هستند.

مطالب مرتبط
تنها 24 ساعت روزه داری و یا رژیم غذایی سخت می تواند باعث تولید مجدد سلول های بنیادی بدن شود

تمام مکمل های غذایی که از تغذیه های ارگانیک تشکیل شده اند، بدن شما را به تنوع زیستی غذایی  می رساند که لزوما به بهبود سلامت کلی روده کمک می کند. خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر می تواند چیزی باشد که همه می توانیم با انرژی آن فقط کار روزمره مان را انجام دهیم.

خوشبختانه PureFood A-Z ما را از خوردن سبزیجات مهم مانند کلم، کلم برگ، قارچ و هویج راحت می کند، در حالی که علاوه بر فایده ی فوق العاده منحصر به فردی که می تواند به دلیل افزایش محبوبیت و یا به علت قیمت مناسبش داشته باشد، به شما کمک بسیاری می کند.

این پودر شامل: مورینگا، Sesbania(یک نوع گیاه گلدار از خانواده نخود فرنگی است و بیشترین گونه آن را می شود از آفریقا، استرالیا و هاوایی و آسیا پیدا کرد)، دانه ریحان پاک شده و خردل است.

ترکیبی از چند مواد تشکیل دهنده فوق العاده تنها نیمی از این داستان است، در مجموع پودر تغذیه ای ما که دارای چند نوع تغذیه است حاوی بیش از ۲۰ مواد غذای گیاهی ارگانیک است! این مواد به صورت تصادفی ساخته نشده اند، بلکه توسط فرمول بنیانگذار ما دستکاری شده اند یعنی دکتر دیوید وانگ.

هر غذای سرد فرآوری شده با هم در یک روش هماهنگ وظیفه دارند تا بدن شما را با مواد مغذی که ممکن است به دلیل مواد غذایی شیمی که ممکن است در دسترس نباشد، رو به رو کند. ترکیباتی مانند مواد مغذی و فیتات ( در بسیاری از بافت های گیاهی، به ویژه سبوس و دانه وجود دارد که آن را می توان در غلات یافت)باعث جلوگیری از دسترسی بدن به پروتئین تغذیه ی برخی از غذاها می شود.

بدیهی است که فکر کنید ما عقب مانده ایم و محصولات ما را با این ذهنیت تهیه کنید. چگونه ما می توانیم این کار را بکنیم؟ ما خودمان را به عنوان ترکیبی کامل از وفاداران بازار کشاورزان و دانشمندان علمی دوستدار شیمی معرفی می کنیم!

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

نظرات بسته شده است.