اولین تصاویر نخستین شاسی بلند استون ، استون مارتین DBX منتشر شد

تاکنون شاهد رونمایی مدل های لوکس و پرسرعت متعددی از استون مارتین بودیم و حال نوبت معرفی اولین شاسی بلند است. در نمایشگاه ژنو 2015 این کمپانی کانسپت شاسی بلند  DBX concept را معرفی کرد و اعلام نمود که بزودی نسخه تولیدی آن معرفی خواهد شد.

0

اولین تصاویر نخستین شاسی بلند استون ، استون مارتین DBX منتشر شد

استون مارتین DBX : شرکت استون مارتین یکی از برندهای مطرح تولیدکننده سوپراسپرت لوکس محسوب شده که برندی اصیل بریتانیایی شناخته می شود.

تاکنون شاهد رونمایی مدل های لوکس و پرسرعت متعددی از استون مارتین بودیم و حال نوبت معرفی اولین شاسی بلند است. در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ این کمپانی کانسپت شاسی بلند  DBX concept را معرفی کرد و اعلام نمود که بزودی نسخه تولیدی آن معرفی خواهد شد.

در نسخه کانسپت DBX مدل جذابی به نظر رسیده و بسیاری آن را محصول برجسته شرکت استون مارتین دانستند. از آنجایی که تاکنون هیچ مدل شاسی بلندی توسط این کمپانی معرفی و عرضه نشد، به عنوان نخستین خودرو استون پروژه سختی را در پیش دارد زیرا در صورت موردتوجه قرار نگرفتن، بدون شک شکست خواهد خورد.

تاکنون شرکت های لوکس ساز متعددی دست به کار شده و از شاسی بلند خود رونمایی کردند. از جمله آنها باید به مازراتی، رولزرویس، بنتلی، لامبورگینی و چندی دیگر اشاره داشت. حال وقت آن رسیده تا استون مارتین نیز به عنوان یک خودروساز اصلی بریتانیایی برای رقابتی جدی با رقبا سرسخت، اولین SUV خود را که به نوعی کراس اوور محسوب می شود، رونمایی کند.

تاکنون شایعات محدودی پیرامون این خودرو منتشر شد و هیچ یک به تایید کامل استون مارتین نرسید. اما بسیاری از منابع نزدیک به کمپانی محصول موردبحث را یک خودرو قابل توجه با پیشرانه قدرتمند دانستند. مدل تولیدی کانسپت DBX نیز همان دی بی ایکس خواهد بود و نام جدیدی در کار نیست.

برخلاف شرکت های رقیب موردبحث، استون مارتین به همان نام کانسپت خود بسنده کرده است. استون مارتین سعی کرده طراحی ترکیبی از سه محصول Vantage, DB11 و DBS Superleggera را در این شاسی بلند به کار گیرد تا چهره تهاجمی و جذابی پیدا کند.

مطالب مرتبط
شاسی بلند جدید استون مارتین دارای توانی معادل 700 اسب بخار خواهد بود

پیشتر DBX در پیست نوربرگرینگ رویت شد و توانست به امتیاز قابل توجهی دست یابد. استون می خواهد برای معرفی یک محصول قابل توجه، آن را در معرض تست های مختلفی قرار دهد. تست هایی که در نهایت موجب معرفی شاسی بلندی خواهند شد که در نوع خود بی نظیر است و  نظر هر فردی را جلب می کند.

یکی از نکته های جالب توجه در این مدل طراحی بخش عقب بوده که تاکنون در هیچ مدلی شاهد نبودیم و به نوعی این شرکت برای نخستین بار به عنوان یک ویژگی در نخستین شاسی بلند به کار می گیرد. تصاویر استون مارتین DBX را زیر پوشش استتاری زرد رنگ نشان می دهند، از این رو جزئیات بیشتری چون ساختار اسپرت و تهاجمی پیدا نیست.

انتظار می رود در طراحی شباهت نزدیکی به نسخه کانسپت داشته باشد، همانطور که این شرکت بریتانیایی پیشتر وعده داده بود می خواهد ساختاری را برای استون مارتین DBX شاسی بلند در نظر گیرد که به نوعی کم نظیر است. پیشتر مدیران استون مارتین به اظهار نظر هیجان انگیز پیرامون دی بی ایکس پرداختند و آن را محصولی نوآورانه و کاملا متفاوت نسبت به دیگر ساخته شرکت اعلام کردند.

از این رو طرفداران سخت در انتظار رونمایی این شاسی بلند اسپرت و قدرتمند کمپانی استون مارتین هستند. گفته شده پلتفرم به کار گرفته شده این خودرو کاملا جدید است و از نوع توسعه یافته. Matt Becker مهندس ارشد کمپانی بیان داشت که استون مارتین DBX یک نوع متفاوت از محصولات استون مارتین است که می توان آن را در هر نوع شرایط جاده ای مورد بررسی قرار داد.

پیشتر نیز اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین اظهار داشت که ایده ساخت SUV از مدت ها قبل در ذهن بوده و یک ایده جدید محسوب نمی شود. اما طولانی شدن فرآیند به این دلیل بود که کمپانی قصد داشت زیرساخت لازم را فراهم آورد تا پروژه ساخت به خوبی انجام گیرد. پروژه ای که برای شرکت استون اهمیت بالایی داشته و مسئولان کمپانی نیز قصد نداشتند در این زمینه به اهدافی نرسند و به نوعی نتیجه بخش باشد.

مطالب مرتبط
نمایشگاه لس آنجلس 2017

در نهایت DBX متولد شد. خودرو کانسپت قدرتمند که نوآوری های بسیاری برای آن در نظر گرفته شده و باید انتظارات بسیاری داشت. جزئیات بیشتری در کار نیست و امیدواریم هر چه زودتر بریتانیایی ها این محصول کاملا جدید را معرفی و عرضه کنند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.