تسلا مدل X راننده خود را به کام مرگ فرستاد

0

تسلا مدل X راننده خود را به کام مرگ فرستاد

چند روز پیش در اتوبان ۱۰۱ ایالت کالیفرنیا یک دستگاه تسلا مدل X دچار حادثه شد و در نهایت با برخورد با یک حائل بتنی کنترل خود را از دست داد و با دو خودروی دیگر برخورد کرد و آتش گرفت.

قبل از اینکه این خودرو دچار آتش سوزی شود حاضرین در محل حادثه راننده را از ماشین بیرون کشیدند اما در نهایت با وجود تمام تلاش هایی که تیم امداد رسانی انجام داد راننده ی این خودرو در بیمارستان جان خود را از دست داد.

می توان گفت که تقریبا یک هفته از وقوع این حادثه و آتش گرفتن خودروی تسلا مدل X می گذرد و اکنون با بررسی کارشناسان مشخص شده است که این خودرو در هنگام تصادف در حالت اتوپایلوت و یا همان رانندگی خودکار بوده است حتی براساس مطلبی که تسلا در وبلاگ خود منتشر کرده است متوجه شدیم که راننده فاصله حداقلی با خودروی جلویی را برای سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر تنظیم کرده بوده است.

شاید فکر کنید با وجود تمامی اینها بروز حادثه برای این خودرو تعجب برانگیز است اما لازم است بدانید که براساس تحقیقاتی که شرکت تسلا انجام داده است ظاهرا راننده تمامی اخطار های صوتی و تصویری را که چند ثانیه قبل از تصادف توسط سیستم ایمنی خودرو اعلام شده است را نادیده گرفته است.

پاسخ تسلا بعد از انجام تحقیقات

شرکت تسلا به دنبال تحقیقاتی که انجام داده است در وبلاگ خود نوشته است که :

“اتوپایلوت خودرو فعال بوده است و سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر در حالت فاصله حداقلی تنظیم شده بوده است، اما راننده چندین بار اخطار های تصویری و یک بار اخطار صوتی را دریافت کرده ولی آنها را نادیده گرفته است و درست زمانی که ۶ ثانیه به بروز حادثه مانده بوده است دستانش را بر روی فرمان اتومبیل گذاشته بوده است که این حالت راننده تشخیص داده نشده است.”

با این حال راننده حدود ۵ ثانیه زمان و ۱۵۰ متر فاصله تا برخورد با حائل بتنی داشته است اما تحقیقات نشان داده است که هیچ گونه اقدامی از سوی راننده انجام نشده است.

مطالب مرتبط
طرح جسورانه اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس با پرتاب فالکون 9 آغاز شد

نکته عجیب این است که قبل از بروز حادثه ی آتش گرفتن خودروی تسلا مدل X ، تصادف خودروی ولوو XC90 اوبر نیز رخ داده بوده است که عجیب تر از این نکته این است که این خودرو نیز در حالت خودران بوده است که با یک عابر برخورد می کند و موجب مرگ او می شود، از این رو می توان گفت که این روز ها نمی توان به سیستم حالت خودران اتومبیل ها اطمینان کرد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است


همچنین بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.