رفتن به طبیعت باعث افزایش طول عمر زنها می شود

رفتن به طبیعت باعث افزایش طول عمر زنها می شود

در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت health وبسایت ورد نگار تهیه شده است در مورد تذکری به زنان، یعنی عمر طولانی با آشتی کردن با طبیعت بحث شده است.

طبق یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Environmental Health Perspectives خانم ها حتما باید زمانی را برای بار و بنه بستن و رفتن به طبیعت اختصاص دهند، محیط اطراف شما با پوشش گیاهی و طبیعت سبز، راز یک زندگی طولانی تر است.

همانطور که توسط مجله  House Beautiful گزارش شده است، یک تیم تحقیقاتی از بیمارستان زنان هاروارد و بریگهام اطلاعات مربوط به ۱۰۸۶۳۰ زن که در سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ در مطالعه سلامت پرستاران ثبت نام کرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

این مطالعه نشان داد که زنان با سطوح بالاتر از پوشش گیاهی در اطراف خانه های خود، نرخ پایین تری از مرگ و میر نسبت به زنان با سطوح کمتر از پوشش گیاهی دارا می باشند.

لازم به توضیح است که سطوح پوشش گیاهی با استفاده از تصاویر ماهواره ای در طول چندین سال و فصول تعیین گردید.

زنانی که در مناطق سرسبزتری زندگی می کردند، میزان مرگ و میر در آنان ۱۲ درصد کم تر از زنانی بود که ساکن مناطق فاقد سرسبزی بودند. این میزان، حتی زمانی که بیماری خاصی مورد بررسی قرار می گرفت بیشتر خود را نشان می داد.

مثلا زنان ساکن در مناطق دارای پوشش گیاهی، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های تنفسی ۳۴ درصد و  مرگ و میر مرتبط با سرطان نسبت به گروه های دیگر  ۱۳درصد کمتر بود.

پیتر جیمز محقق دانشگاه هاروارد و دپارتمان اپیدمیولوژی مدرسه Chan به مجله House Beautiful گفت:

 “ما از مشاهده این قبیل پیوندهای قوی بین افزایش قرار گیری در طبیعت سبز و کاهش میزان مرگ و میر تعجب کردیم. ما حتی با دیدن شواهدی مبنی بر اینکه بخش اعظمی از مزایای سطوح بالای پوشش گیاهی و طبیعت سبز مربوط به ارتقای سلامت روانی افراد است، بیشتر شگفت زده شدیم.”

نویسنده:

Sam Benson Smith

۱۴ OCT 2017

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

مطالب مرتبط
3 اشتباه رایج رژیم غذایی لاغری : دکتر رضا غیاثوند؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی

نظرات بسته شده است.