قیمت و تاریخ عرضه نوکیا ۴

0

هر آنچه که از نوکیا ۴ می دانیم

شرکت نوکیا سال ۲۰۱۷ باری دیگر فعالیت خود در زمینه تولید گوشی هوشمند را آغاز کرده تا نشان دهد برنامه بزرگی برای حضور دوباره در صنعت دارد. از این رو سال گذشته چندین مدل گوشی هوشمند توسط فنلاندی ها رونمایی شده که می توان به نوکیا ۲،۳، ۵ ، ۶، ۷، ۸ و فیچرفون نوکیا ۳۳۱۰ جدید پرداخت. اگرچه گوشی‌های هوشمند کمپانی طراحی شبیه به یکدیگری داشتند اما این بدان معنا نیست که نباید آنها را مناسب دانست.

در این میان شرکت فنلاندی قصد داشته طی MWC 2018 مدل های جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی کند که باید به نوکیا ۴، نوکیا ۷ پلاس و نوکیا ۹ اشاره کرد. در میان سه مدل گوشی هوشمند نوکیا ۴ یک رده میانی سطح پایین محسوب شده و نمی توان انتظار مشخصات بزرگ را برای آن داشت اما در سوی دیگر نوکیا ۹ پرچمدار بوده و می تواند رقیب سرسختی برای سایر پرچمداران باشد.

اما در این مطلب قصد داریم به هر آنچه که درباره نوکیا ۴ می دانیم، بپردازیم:

نوکیا ۴

شایعه شده نوکیا سال ۲۰۱۸ سه مدل نوکیا ۱، نوکیا ۹ و نوکیا ۱۰ را معرفی خواهد کرد. از این رو پرداختن به نوکیا ۴ که یک میان رده به شمار رفته قابل توجه خواهد بود و تجربه کارآمدی با هزینه مقرون به صرفه فراهم می آورد. شرکت فنلاندی در تلاش است تا با عرضه محصولی مقرون به صرفه نیاز مخاطب خود را به یک دیوایس اقتصادی رو به رو سازد.

ویژگی هایی که نوکیا برای نسخه نوکیا ۴ در نظر می گیرد چیزی بین نوکیا ۳ و نوکیا ۵ خواهد بود. به طور کلی شرکت فنلاندی سعی می کند با توجه به شماره هر مدل نسخه ای در نظر گیرد از این رو نوکیا ۴ نیز مدلی بین نوکیا ۳ و نوکیا ۵ است.

مطالب مرتبط
بارداری باعث تغییرات عجیبی در صدای زنان می شود

مشخصات کلیدی دو گوشی هوشمند نوکیا ۳ و ۵ به شرح زیر می باشد:

Nokia 3 Nokia 5
قیمت ۱۲۹ پوند ۱۷۹ پوند
سیستم عامل اندروید نوقا اندروید نوقا
صفحه نمایش ۵.۰ اینچی ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسلی IPS با پوشش کورنینگ گوریلاگلس ۳ ۵.۲ اینچی ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسلی IPS با پوشش کورنینگ گوریلاگلس ۳
پردازنده پردازنده چهار هسته ای ۶۷۳۷ مدیاتک با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام
حافظه رم ۲ گیگابایتی ۲ گیگابایتی
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت ۱۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت
قابلیت ارتباطی ۴G LTE Cat 4, Micro-USB 2.0, Bluetooth 4.1, Wi-Fi, NFC ۴G LTE Cat 4, Micro-USB 2.0, Bluetooth 4.1, Wi-Fi, NFC
سنسور اثرانگشت خیر بله
صدا جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و اسپیکر مونو جک ۳.۵ میلیمتری هدفون، اسپیکر مونو و AMP هوشمند
دوربین اصلی دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با فلاش LED دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با فلاش LED
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی ۸ مگاپیکسلی
باتری ۲۶۳۰ میلی آمپر ۳۰۰۰ میلی آمپر
ابعاد ۱۴۳*۷۱*۸ میلیمتری ۱۴۹*۷۹*۸ میلیمتری

 

براساس گزارش های منتشر شده شرکت نوکیا قصد داشته مشخصات کارآمدی را برای اسمارتفون آینده در نظر گیرد. از جمله آنها باید به صفحه نمایش ۵.۱ اینچی HD با رزولوشن ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسلی و نسبت تصویر ۱۶:۹، پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون ۲۱۲ با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتزی، تراشه گرافیکی Adreno 304 ، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، حافظه رم ۲ گیگابایتی، اسلات کارت میکرو اس دی برای ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت، پشتیبانی از شبکه ۴G LTE Cat 4، پورت Micro-USB 2.0، بلوتوث ۴.۱، وای فای، NFC ، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون، اسپیکر مونو و باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری اشاره داشت. با وجود پردازنده چهار هسته ای سری اسنپدراگون ۲۰۰ می توان انتظار داشت گوشی هوشمند نوکیا ۴ به دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی مجهز باشد و به نوعی شباهتی به نوکیا ۳ دارد.

مطالب مرتبط
فاش شدن تصویری از هواوی پی 20

قیمت نوکیا ۴ چقدر خواهد بود؟

پیش بینی می شود نوکیا ۴ قیمتی بیش از ۱۴۹ پوند داشته باشد و در حال حاضر قیمت نوکیا ۳ در چنین سطحی است.

تاریخ عرضه و معرفی نوکیا ۴ چه زمانی خواهد بود؟

انتظار داریم شرکت نوکیا در همکاری با HMD نوکیا ۴ را در جریان کنفرانس MWC 2018 معرفی کنند. از این رو برای مشاهده محصول جدید نوکیا حداقل باید تا نمایشگاه مورد نظر به انتظار نشست. نمایشگاه یا همان کنگره موبایل بارسلون ۲۰۱۸ از اواخر فوریه آغاز و تا اوایل مارس ادامه خواهد داشت. شرکت های بزرگی که در صنعت حضور پررنگی دارند می خواهند جدیدترین گوشی های هوشمند خود را در این کنگره رونمایی کنند.

البته کمپانی می خواهد علاوه بر MWC در IFA 2018 چند مدل اسمارتفون دیگر معرفی کند که گوشی های هوشمند قابل توجهی هستند و می توانند نظر هر فردی را به خود جلب کنند.

دقیقا مشخص نیست شرکت فنلاندی نوکیا که با قدرت به صنعت بازگشته، چه برنامه ای در سر دارد اما انتظار داریم بیشتر شایعات و گزارش های پیرامون آن به حقیقت تبدیل شود.

منبع: techadvisor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.