لیستر استورم ۲ با سرعت ۴۰۲ کیلومتر در ساعت به زودی پا به عرصه ابرخودروها خواهد نهاد

0

لیستر استورم ۲ به زودی پا به عرصه ابرخودروها خواهد نهاد

به نظر می رسد که قرار است ابر خودروی جدیدی بر اساس لیستر استورم افسانه ای تولید شود که نامی را به دوش خواهد کشید که در سال ۱۹۹۰،بر خودروی عملکردی جگوار نهاده شده بود. لورنس ویتاکر، در توییتر خود اولین رندرهای رسمی این ابرخودروی عضلانی جدید را با کپشن نیم نگاهی به لیستر استورم دو منتشر نمود.

موتور سوپرشارژ ۱۲ سیلندر  ۷.۸ لیتری

انتظار می رود که لیستر استورم ۲  با دنبال کردن ابرخودروی لیستر استورم افسانه ای، که به موتور نوع f با توانی معادل   ۶۶۶ اسب بخاری مجهز بود، از وجود یک موتور سوپرشارژ ۱۲ سیلندر  ۷.۸ لیتری که توانی معادل۱۰۰۰ اسب بخار را تولید خواهد نمود بهره ببرد.

حداکثر سرعت بیش از ۲۵۰ مایل در ساعت (۴۰۲ کیلومتر در ساعت)

گزارش های اولیه منتشره نشان می دهد که این ماشین فوق العاده سریع تنها در عرض ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ مایل در ساعت می رسد و دارای حداکثر سرعت بیش از ۲۵۰ مایل در ساعت (۴۰۲ کیلومتر در ساعت) خواهد بود. اعتقاد بر این است که شرکت لیستر موتور قصد دارد تنها شش دستگاه ازین خودروی افسانه ای را در قالب نسخه جاده ای و ماشین مسابقه ای در هر سال تولید نماید. البته هنوز هیچ گونه اخبار رسمی در این خصوص عنوان نشده، اما به نظر می رسد که با تولید چنین تعداد اندکی، قیمت این ماشین چیزی  معادل ۲.۷۸ میلیون دلار هزینه داشته باشد، اما هنوز مشخص نیست که  این قیمت برای خودروی جاده ای در نظر گرفته شده یا ماشین مسابقه.

هم اکنون لیستر به دنبال سرمایه گذارانی برای سرمایه گذاری در پروژه جاه طلبانه خود است تا به شرکت کمک تا به جایگاه ویژه ای در میان تولیدکنندگان ابرخودرو دست یابد و بتواند با کمپانی های بزرگ جهان ابرخودروها رقابت نماید. در حال حاضر خیلی زود است که بخواهیم در مورد ویژگی ها و قدرت این خودرو قضاوت کنیم. البته طراحی بیرونی در تیزرهای منتشره با چراغ های براق، یک باله مرکزی، برآمدگی های بسیار کوتاه و دریچه های جانبی بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد.

مطالب مرتبط
سریعترین و قویترین ماشین جهان: ابراتومبیل الکتریکی پینفارینا بیش از 1900 اسب بخار قدرت دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.