احتمال سکته مغزی با مواد موجود در مکملهای ورزشی و کاهش وزن

سکته مغزی با مواد موجود در مکملهای ورزشی

0

احتمال سکته مغزی با مواد موجود در مکمل های ورزشی و کاهش وزن

یک گروه بین المللی سلامت، چهار محرک غیر قابل تایید و بالقوه خطرناک را در شش مکمل ورزشی و انرژی زای موجود در ایالات متحده را شناسایی کرده است.

در این مقاله که توسط خانم فرزانه پاشایی، کارشناس سلامت health وب سایت وردنگار تهیه شده است، این ۴ ماده تایید نشده و مکمل های ورزشی که حاوی این مواد هستند، مورد بررسی قرار گرفته است.

این تحقیق توسط سازمان جهانی بهداشت، دانشکده پزشکی هاروارد، وزارت دفاع ایالات متحده و موسسه ملی بهداشت عمومی و محیط زیست در هلند (RIVM) انجام شده است.

مواد شناسایی شده، به عنوان مواد تشکیل دهنده در برچسب های این محصولات ذکر نشده اند و ممکن است شبیه به یک ترکیب مشتق شده از افدرا باشد که توسط FDA در سال ۲۰۰۴ به علت عوارض جانبی جدی و مرگ و میر ناشی از آن ممنوع شده بود.

مواد تایید نشده موجود در مکملهای ورزشی

ترکیباتی که شامل محرک های ممنوعه ۱،۳-DMAA و ۱،۳-DMBA، اکتودرین و یک آنالوگ DMAA تازه شناسایی شده است (این مواد ذکر شده، محرک هایی هستند که قبل از تمرین های سخت، به منظور افزایش انرژی استفاده می شود)، که می توانند به ویژه اگر زمان قبل از ورزش شدید و یا همراه با کافئین مصرف گردند باعث حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناگهانی شوند.

تولیدکنندگان این محصولات ممکن است محرک ها را به عنوان “۲-aminoisoheptane” یا Aconitum kusnezoffii در برچسب های محصول پنهان کنند. اجتناب از استفاده و مصرف محصولات حاوی این مواد، ضروری است.

به گفته محققان، محصولات کاهش وزن و مکملهای ورزشی حاوی این محرک های ممنوعه یا غیرقابل تایید عبارتند از:

  • Game Day

  • Infrared

  • ۲-aminoisopheptane

  • Simply Skinny Pollen

  • Cannibal Ferox AMPED

  • Triple Xیا تریپلکس

منبع : نشریه سم شناسی بالینی که در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۷ منتشر شده است.

مطالب مرتبط
آیا چاقی شکمی خطر سرطان را افزایش می‌دهد؟

راه ارتباطی با نویسنده

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.