کیا اسپورتیج فیس لیفت معرفی شد

به دلیل تقاضا بالا، کیا تصمیم گرفت فیس لیفت اسپورتیج را بزودی معرفی کند و در این بین پیشتر مدل موردبحث رونمایی شد. نسل فعلی اسپورتیج سال 2015 طی نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد و با تقدیرهای مختلفی رو به رو گشت. کیا طراحی متفاوتی را برای نسل فعلی اسپورتیج به کار گرفت که عجیب نیز به نظر می رسد.

0

کیا اسپورتیج فیس لیفت معرفی شد

کیا اسپورتیج فیس لیفت : شرکت کیا برای بازار چین حساب ویژه ای باز می کند. بازاری که هر سال محصولات منحصربفردی از برندهای مختلف داشته و یکی از آنها کیا کره جنوبیست. در این بین مدل اسپورتیج یکی از کراس اوورهای بازار جهانیست که تاکنون چهار نسل آن معرفی و عرضه شد که همگی توانستند مورد توجه قرار گیرند.

به دلیل تقاضا بالا، کیا تصمیم گرفت فیس لیفت اسپورتیج را بزودی معرفی کند و در این بین پیشتر مدل موردبحث رونمایی شد. نسل فعلی کیا اسپورتیج سال ۲۰۱۵ طی نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد و با تقدیرهای مختلفی رو به رو شد. کیا طراحی متفاوتی را برای نسل فعلی اسپورتیج به کار گرفت که عجیب نیز به نظر می رسد.

اگرچه این طراحی پیتر شرایر عجیب به نظر می رسید، از همان ابتدا بسیاری به این طراحی انتقاد کردند. کره ای ها کراس اوور محبوب کیا اسپورتیج را با برند KX5 در چین عرضه می دارند از این رو اگر سری به چین بزنید شاهد نام اسپورتیج نخواهید بود. متاسفانه نسل فعلی اسپورتیج با ذائقه چینی ها سازگار نبوده و در این میان کیا محصول خود را به زیر تیغ جراحی برده تا آن را مورد توجه مشتریان متعدد چینی قرار دهد.

در این میان پیشتر شاهد رونمایی نسخه فیس لیفت کیا KX5 یا همان اسپورتیج در چین بودیم. براساس گزارش ها، در سال ۲۰۱۷ آمار فروش اسپرتیج در چین از ۲۱ هزار دستگاه تجاوز نکرده و این آمار خوبی نیست.

در سوی دیگر نیز طی ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۸ تنها ۷ هزار دستگاه از نسل فعلی اسپورتیج به فروش رفته که انتظار بیشتری داشتیم. کیا با مشاهده وضعیت نامناسب فروش اسپورتیج جهت کسب نظر مشتریان چینی به سرعت از مهندسان طراحی خود خواست تا دست به کار شوند و تغییراتی را برای نسخه فیس لیفت اسپورتیج در نظر گیرند.

مطالب مرتبط
هیوندای i20 فیس لیفت با پنجره مشبک جدید

در این بین طی نمایشگاه گوانگژو چین شاهد حضور فیس لیفت کیا KX5 یا همان اسپورتیج محبوب بودیم. در طراحی فیس لیفت بیشترین تغییر مربوط به قسمت جلو شده و بخش عقب به نوعی دست نخورده باقی مانده است. این طور که پیداست کیا متوجه طراحی نامطلوب جلو شده و بیشتر سعی داشته قسمت جلو را با تغییرات انبوهی رو به رو سازد.

تغییرات صورت گرفته در جلو کاملا متفاوت از نسل فعلی است و به نوعی یادآور نسل سوم می باشد. مدلی که توانست فروش بزرگی را در میان مدل های اسپورتیج به دنبال داشته باشد. این طور که از تصاویر پیداست، کیا طراحی بخش عقب را همانند نسل فعلی به کار گرفته اما در بخش جلو نگاهی هم به نسل سوم داشته و در نهایت طراحی فعلی را به وجود آورده است.

در طراحی جدید ساختار پریمیومی تری به اسپورتیج داده شده و انتظار می رود فروش بهتری در مقایسه با نسل چهارم فعلی داشته باشد. کیا در تلاش است تا نظر چینی ها را همیشه جلب سازد زیرا بازار چین یک منطقه کوچک نیست تا ساده از کنار آن عبور کرد و می تواند سودآوری بزرگی را برای شرکت کره ای به دنبال داشته باشد.

اطلاعات بیشتری در کار نیست و به گفته کیا آپشن های نسخه بین المللی کمی کمتر از نسخه چینی خواهد بود.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.