پرداخت غرامت ۲۴۵ میلیون دلاری اوبر به وایمو

0

پرداخت غرامت اوبر به Waymo

کمپانی اوبر به دلیل اتهام سرقت اسرار مربوط به اتومبیل های خودران با شرکت Waymo که زیر مجموعه ای از شرکت آلفابت می باشد درگیری قضایی دارد. براساس گزارشاتی که از خبرگزاری بلومبرگ دریافت کرده ایم کمپانی اوبر قبول کرده است که با پرداخت ۲۴۵ میلیون غرامت به این درگیری قضایی بین خودش با شرکت Waymo پایان دهد.

هنوز هم صحت اتهامی که به شرکت اوبر زده شده است تایید نشده چرا که این دو شرکت قاضی پرونده را با توافق نظری که بین خودشان بدست آوردند در جریان قرار دادند به همین دلیل پرونده شکایت از اوبر به اتهام سرقت اسرار مربوط به اتومبیل های خودران منتفی شد.

توافق سهام و غرامت قضایی

شرکت Waymo با شرکت اوبر توافق کرده است که ۰.۳۴ درصد از سهام اوبر را از او بگیرد اما این میزان درصد از سهام شرکت اوبر از سرمایه گذاری ۲۵۸ میلیون دلاری گوگل در اوبر که در سال ۲۰۱۳ انجام شده است کمتر می باشد. به همین دلیل شرکت اوبر تصمیم گرفته است میزان سرمایه گذاری که گوگل در این شرکت انجام داده است را از طریق واگذاری بخشی از سهام های خود به گوگل برگرداند.

غرامت ۱.۸۶ میلیارد دلاری

اما شرکت وایمو در ابتدا به دنبال این بود که غرامتی معادل با ۱.۸۶ میلیارد دلار به عنوان شاکی پرونده و اتهام سرقت اسرار مربوط به اتومبیل های خودران را که به شرکت اوبر زده بود، را دریافت کند اما با سرمایه گذاری که شرکت گوگل در شرکت اوبر کرده بود به نظر می رسید رقم فعلی تعیین شده برای پرداخت به شرکت وایمو به عنوان غرامت براساس ارزش گذاری ۴۸.۵ میلیارد دلاری سافت بانک از قبل برای اوبر تعیین شده بود.

یکی از مفاد توافق دو شرکت اوبر و وایمو که زیر مجموعه ی شرکت آلفابت می باشد به این صورت است که اوبر باید با واحد اتومبیل های خودران آلفابت همکاری کند تا اطمینان پیدا کند از هیچ یک از تکنولوژی های آن بهره نخواهد گرفت.

مطالب مرتبط
حمل و نقل آینده فراتر از انتظار است

منبع: androidheadline

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.