بررسی تخصصی و کامل لپتاپ GV62 7RC MSI

0

بررسی لپتاپ GV62 7RC MSI

اگر بخواهیم به یکی از نوت بوک های خوش قیمت و خوش ساخت شرکت تایوانی ام اس آی اشاره کنیم قطعا لپتاپ گیمینگ GV62 7RC یکی از آنها محسوب می‌شود. لپتاپی که بدنه فلزی داشته و مشخصات بزرگی توسط شرکت MSI برای آن در نظر گرفته شده است تا عملکرد بزرگی از خود نشان دهد. این نوت بوک به نوعی در گیمینگ تمام عیار است و نباید آن را لپتاپی معمولی از برند MSI پنداشت. البته طراحی و ساختار آن مشخص می سازد که افراد با یک مدل معمولی رو به رو نیستند.

مزایا و معایب

مزایا: فوق العاده برای عناوین eSports / کم صدا و بدون تولید حرارت

معایب: اجزای نسبتا کم/احساس ناخوشایند/عدم اجرای عناوین متعدد

بیشتر لپتاپ های گیمینگ قیمتی بیش از ۱۰۰۰ پوند دارند اما می توان نوت بوک گیمینگ MSI GV62 7RC را با قیمتی ۸۰۰ پوندی خریداری کرد که این نشان می‌دهد با محصولی قابل توجه و کارآمدی رو به رو هستیم. با نوت بوک MSI GV62 7RC می توان بازیهای eSports را تجربه کرد و کیفیت بالایی را مشاهده نمود که در میان رقبا به موضوعی کم نظیر تبدیل شده است. بسیاری از گیمرها سعی بر این داشته که به خرید نوت بوکی باکیفیت و مقرون به صرفه در سری گیمینگ بپردازند و خوشبختانه شرکت MSI با نوت بوک GV62 7RC به این مهم دست پیدا کرده است.

تراشه گرافیکی GeForce MX150

با تراشه گرافیکی GeForce MX150 که چیپ گرافیکی جدیدی بوده می توان به تجربه بازیهایی از قبیل League of Legends, Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive  و Rocket League پرداخت. MX150 یک چیپ جدید بوده و از معماری پاسکال بهره می برد که با حافظه ۲ گیگابایتی فرکانسی ۱۴۸۰ مگاهرتزی داشته که در میان رقبا یک گرافیک کم نظیر و قابل توجه به شمار می رود. البته نباید بازیهای eSports را دست کم گرفت زیرا این عناوین نیز در نوع خود کیفیت بالایی داشته و لپتاپ باید قدرت کافی جهت پردازش داشته باشد.

پیکربندی  MSI

پیکربندی که MSI برای نوت بوک موردبحث تدارک دیده شامل حافظه رم، پردازنده، تراشه گرافیکی و برخی قطعات میان رده است. این نوت بوک به پردازنده چهار هسته ای Core i5-7300HQ با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی اینتل مجهز است که مدلی قابل توجه به شمار می رود. این پردازنده در کنار حافظه رم ۸ گیگابایتی به حافظه داخلی SSD از نوع Toshiba XG3 با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت قرار می گیرد و قدرت بسیاری به این سیستم می بخشد.

جدای از حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی، یک هارد درایو ۱ ترابایتی نیز در نظر گرفته شده تا قدرت کافی را برای ذخیره سازی فراهم آورد. مدل ۷۶۹ پوندی نیز برای این لپتاپ در نظر گرفته شده که نسبت به مدل بالاتر چند قطعه  رده پایین تری دارد.

نوت بوک های گیمینگ MSI همیشه رنگ بندی جذابی داشته و با افزوده شدن صفحه کلیدی با نور پس زمینه رنگی می توانند نظر هر فردی را به خود جلب کنند. این رنگ ها جذابیت بسیاری داشته و MSI نیز در GV62 7RC آن را به کار گرفته تا لذت بزرگی را برای طرفداران و مخاطبان خود به وجود آورد. نوت بوک ها در مدل ساخت مختلفی به فروش می رسند و در این میان نباید محصولات ام اس آی را نادیده گرفت، زیرا می توانند تجربه کاربری لذت بخشی را برای همگان رقم زنند.

مطالب مرتبط
Hi9 Air محصول جدید چاوی معرفی شد

از این رو می توان کاربری شیرینی با چنین لپتاپ خوش ساختی داشت که همیشه رضایت مخاطب خود را جلب می کند و به نوعی کم نظیر به شمار می رود. هر ساله شاهد معرفی لپتاپ های جدیدی از سوی ام اس آی هستیم و GV62 7RC یک مدل جدید نیست زیرا در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد و پیشتر نسل جدید آن نیز منتشر شد.

درگاه گیگابیت اترنت GV62 7RC 

در بخش ارتباطی GV62 7RC به وای فای دو باند، درگاه گیگابیت اترنت، اسلات کارت اس دی، پورت USB 3.1-C و برخی دیگر مجهز است. همچنین می توان حافظه رم و حافظه داخلی این سیستم را ارتقا بخشید و این در حالی بوده که کمتر نوت بوک هایی چنین قابلیتی را برای صاحب خود فراهم می آورند. از این رو باید GV62 7RC را یک محصول تموم عیار از برند تایوانی به شمار آورد که می تواند بدون هیچ مشکلی نیاز مخاطب خود را برطرف ساخته و یک مدل کامل محسوب شود. شرکت های بسیاری هستند که در زمینه تولید لپتاپ فعالیت دارند اما MSI در این بخش یک مدلی بوده که به نوعی کم نظیر به شمار می رود.

وزن ۲.۲ کیلوگرمی GV62 7RC

محفظه آلومینیومی با حاشیه های قرمز جذابیتی به ظاهر GV62 7RC بخشیده که آن را به نوت بوک گیمینگ جذابی تبدیل می کند. با ابعادی که این نوت بوک داشته و وزن ۲.۲ کیلوگرمی GV62 7RC حجم وزنی بالایی داشته و سبک وزن نیست. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی و چنین ابعادی برای لپتاپ گیمینگ دور از انتظار نبوده و باید انتظارات را از این نوت بوک افزایش داد. ضخامت ۳۵ میلیمتری و برخی دیگر شاید یک نقطه ضعفی باشد اما این لپتاپ به دلیل عدم برخورداری از فناوری کیومکس انویدیا به عنوان نوت بوک گیمینگ طبیعی بوده چنین ابعاد و وزنی داشته باشد.

صفحه کلیدی از برند SteelSeries

صفحه کلیدی از برند SteelSeries یکی از ویژگی های بارز محصول MSI می باشد. این صفحه کلید قابلیت سفارشی سازی داشته و می توان نور پس زمینه سفارشی را در نظر گرفته که رنگارنگ بوده و جذابیت بسیاری دارد. کلیدها ارگونومی بالایی داشته و می تواند برای انجام کاربری گیمینگ لذت بخش باشد و عملکرد بالایی را شاهد بود. پایداری صفحه کلید بسیار قابل توجه بوده و می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. صفحه کلیدی با تایپ بزرگ یک موضوع قابل توجه بوده و می تواند رضایت بخش باشد و GV62 7RC یک محصول قابل توجهی می باشد.

اگر بخواهیم به یکی از لپتاپ های قابل توجه جهت انجام بازیهای eSports اشاره کنیم، قطعا GV62 7RC با قیمتی مقرون به صرفه یکی از آنها محسوب می شود.

عملکرد GV62 7RC

در بحث عملکرد MSI سعی کرده بهترین ها را برای در سطح این نوت بوک به کار گیرد. بهترین هایی میان رده و غیر پرچمدار زیرا برخی مشخصه های GV62 7RC  رده بالا نیستند اما به نوبه خود عملکردی مطابق انتظار می توانند انجام دهند. تایوانی ها در تولید لپتاپ های گیمینگ خبره هستند و در این میان مدل GV62 7RC یک میان رده حرفه ای به شمار می رود. با تراشه گرافیکی MX150 انویدیا و صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسلی این لپتاپ عملکرد خوبی دارد. تنظیمات میانی بازی Dota 2 در کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی فریم ریت ۶۰fps داشته و بازی League of Legends با همین کیفیت و تنظیمات پایین با فریم ریت ۹۱fps اجرا شده است.

مطالب مرتبط
استفاده از عینک هوشمند توسط پلیس چین

اجرای بازی ها

در اجرای بازی Fallout 4 ناامید شدیم زیرا این بازی توانست ۳۳fps را پشتیبانی کند و آن هم در تنظیمات گرافیکی پایین و انتظار نمی رفت محصول MSI ناامید کننده باشد. The Witcher 3 نیز با فریم ریت ۱۳fps اجرا شد و با توجه کیفیت گرافیکی بالای این عنوان دور از انتظار نبود چنین عملکردی را شاهد باشیم. MX150 تراشه گرافیکی رده بالایی محسوب نشده و از این رو داشتن انتظار عملکردی در سطح یک تراشه گرافیکی قدرتمند امر اشتباهی بوده زیرا با هدف کاربری روزانه و انجام بازیها در تنظیمات پایین برای لپتاپ ها در نظر گرفته شد. ساختار این لپتاپ eSports که می تواند عناوین این سبک را به خوبی پشتیبانی کند، به شکلی بوده که رضایت مخاطب را جلب می کند اما نباید انتظارات را درباره آن افزایش دهید زیرا محصولی میان رده و کاربردی به شمار می رود.

پردازنده Core i5

پردازنده Core i5 در تست ها توانست امتیاز ۷۳ هزار را کسب کند و این امتیاز کلی محصول MSI در آزمایش های مختلف محسوب می شود و عملکردی مطلوب به شمار می رود. از آنجایی که قیمت GV62 7RC مقرون به صرفه بوده نباید شکایتی درباره آن داشت و می تواند رضایت را جلب کند. سرعت حافظه SSD به کار گرفته شده برای این نوت بوک مطلوب بوده و می تواند عملکردی در خور توجه ارائه دهد. حافظه SSD از نوع SATA سرعت انتقال داده بیشتری در مقایسه با NVMe داشته و می توانند حافظه های سریعتری به شمار روند.

عمر باتری GV62 7RC

عمر باتری GV62 7RC ام اس آی در نوع خود قابل توجه بوده و می تواند ساعت ها کاربر را سرگرم خود سازد. از این رو محصول شرکت ام اس آی یک نوت بوک گیمینگ کارآمد بوده و می تواند نیاز مخاطب خود را برآورده سازد. شرکت MSI هر سال لپتاپ های گیمینگ مختلفی عرضه می کند که در این میان باید به GV62 7RC مقرون به صرفه اشاره کرد. لپتاپی که اگرچه در مشخصات مطلوب بوده اما نباید عملکرد بسیار چشمگیر را از آن انتظار داشت زیرا قادر نیست چنین پوششی داشته و عملکرد بزرگی از خود نشان دهد.

شرکت تایوانی همیشه سعی داشته محصولات قابل توجهی را به مخاطبش ارائه دهد و GV62 7RC نیز در این دسته جای می گیرد و می تواند نیاز مخاطبش را باتوجه به امکانات فراهم آمده برآورده سازد. به نظر می رسد اگر بخواهیم GV62 7RC را با یکی رقیب سرسخت مقایسه کنیم بعید است شاهد عملکرد چشمگیری از این نوت بوک باشیم.

سیستم کولینگ ضعیف

ام اس آی را می توان یکی از تولیدکنندگان مطرح لپتاپ های گیمینگ و غیرگیمینگ دانست اما تولید لپتاپ های گیمینگ به شکل بیشتری توسط این شرکت انجام می گیرد. متاسفانه سیستم کولینگ قدرتمندی توسط MSI برای نوت بوک گیمینگ GV62 7RC در نظر گرفته نشده از این رو هنگام اجرای بازی ممکن است شاهد تولید حرارتی باشید و بهتر بوده یک کولینگ مستقل را به کار گیرید. همچنین در کنار صدا بالا فن هنگام پردازش بازیها، دمای قطعات نیز افزایشی پیدا کرده و ممکن است خللی به وجود آورد که ممکن است قابل قبول و مورد توجه قرار نگیرد.

مطالب مرتبط
چگونه فایل PDF را به ورد تبدیل کنیم

این شرکت تایوانی در تلاش است تا تولیدات بزرگی را به مخاطب ارائه دهد از این رو GV62 7RC یک مقرون به صرفه خوش ساخت بوده که شاید آن را با یک مدل گیمینگ رده بالا اشتباه گیرید و تصور نمایید با مدلی بسیار قدرتمند و بی نقص رو به رو هستید. متاسفانه چنین نیست و ضعف هایی را می توان در این مدل مشاهده کرد که انتظار می رفت MSI پیش از معرفی به برطرف ساختن آن پرداخته و سپس عرضه کند. در این میان اظهار نظری درباره نوت بوک جدید تقریبا درست نیست زیرا  نمی تواند عملکرد بزرگی در مقیاسه با نوت بوک های گیمینگی که هم اکنون با قیمت بالاتری به فروش می رسند و مشخصات چشمگیری دارند از خود نشان دهد.

یک لپتاپ گیمینگ کارآمد

ام اس آی در توسعه GV62 7RC سعی کرد موضوع مقرون به صرفگی را به پیش رو قرار دهد تا نوت بوک مورد اشاره به عنوان یک لپتاپ گیمینگ کارآمد به شمار رفته و شناخته شود. تاکنون مدل های مختلفی از نوت بوک های ام اس آی را مشاهده کردیم که هر یک ویژگی های خاص خود را داشتند و توانستند با عملکرد قابل توجهی نظر هر فردی را به خود جلب نمایند. همواره MSI سعی داشته لپتاپ های گیمینگ متنوعی عرضه دارد تا پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد و بتواند رضایت آنها را جلب کند. GV62 7RC نیز در این دسته لپتاپ ها جای گرفته و باید آن را یک مدل قابل توجه در میان هم رده ها به شمار آورد.

نتیجه گیری

GV62 7RC شرکت MSI یک نوت بوک قدرتمند یا به اصطلاح بسیار حرفه ای نیست اگرچه طراحی آن جذاب و  حرفه ای به نظر می رسد. MSI این محصول خود را برای افرادی توسعه داده که می خواهند با حداقل بودجه یک نوت بوک گیمینگ تهیه کنند و رضایت کافی نیز از خرید خود داشته باشند. لپتاپ ها در مدل های مختلفی توسعه پیدا می کنند و MSI نیز با این موضوع آشنایی دارد از این رو برای هر سلیقه ای نوت بوکی توسعه می دهد و ویژگی های بزرگی نیز روی آن نوت بوک قرار می دهد.

به هر حال پیشنهاد خرید GV62 7RC در زمینه قیمت ارزشمند بوده اما نمی توان در زمینه قدرت عملکرد حساب بسیاری روی آن باز کرد. زیرا نمی تواند بازیها AAA را باکیفیت کامل خریداری کرده و بهترین ها را به مخاطبش ارائه دهد. از این رو باید انتظار دیگری چون مقرون به صرفگی داشت و چنین مدلی را قابل توجه و کارآمد به شمار آورد. شایان ذکر بوده GV62 7RC نوت بوکی ۸۰۰ پوندی بوده که چنین قیمتی فراتر از یک نوت بوک گیمینگ بوده زیرا عمده چنین نوت بوک هایی با قیمت بالا به فروش می رسند و کم هزینه نیستند.

منبع: expertreviews

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.