درآمد ۱۷.۹ میلیارد دلاری شرکت اپل در سال ۲۰۱۷

0

درآمد سال ۲۰۱۷ اپل

همانطور که می دانید شرکت اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی می باشد. شرکت Apple در زمینه طراحی و عرضه ی لوازم سخت افزاری و نرم افزاری به صورت خیلی خاص و با طراحی منحصر به فرد فعالیت می کند. شرکت اپل به تولید کننده ی سخت افزارهای نوین با طراحی بسیار خاص معروف است. محصولات سخت افزاری شرکت اپل شامل، آیپد، آی مک، مک بوک، آی پاد و آیفون می باشند.  اما محصولات نرم افزاری این شرکت آی تونز، آی لایف، آی ورک و مک او اس می باشند.

درآمد سال ۲۰۱۷ شرکت اپل

شرکت اپل نیز مانند سایر شرکت های طراح و عرضه کننده محصولات نرم افزاری و سخت افزاری از عملکرد و درآمدهای خود به صورت ماهانه و سالانه گزارشاتی را ارائه می دهد. که براساس آخرین گزارشات سالانه ی ۲۰۱۷ شرکت اپل متوجه شدیم Apple این بار هم مانند دفعه های قبل با طراحی و عملکرد خاص خود رکورد شکنی کرده است. براساس این گزارش، درآمد سال ۲۰۱۷ اپل با فروش ۷۰ درصدی آیفون ( ۷۷.۳۱۶ میلیون دستگاه ) ، ۸ درصدی مک (۵.۱۱۲ میلیون دستگاه )، ۷ درصدی آیپد ( ۱۳.۷ میلیون دستگاه ) و ۶ درصدی اپل واچ به ۸۸.۳ میلیارد دلار رسیده است به گونه ای که این میزان نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزیش پیدا کرده است.

رکوردی تاریخی برای فروش

با فروشی که شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ داشته است می توان گفت که رکوردی تاریخی را برای خود رقم زده است که سود خالص این رکورد ۱۷.۹ میلیارد دلار بوده است. به گونه ای که شرکت اپل توانسته در فروش محصولات خود در آمریکا سهمی ۳۵ درصدی و در فروش محصولات خود به صورت بین المللی سهمی ۶۵ درصدی را از آن خود کند.

مطالب مرتبط
هوندا سی آر وی کانسپت CR-V Custom، مدل پیشروی کمپانی هوندا برای نمایشگاه توکیو 2018

اما براساس نظرات تحلیل گران فروش آیفون بر طبق تصورات آنها که فروش آیفون را به میزان ۸۰ میلیون دستگاه پیش بینی کرده بودند پیش نرفته است و علاوه بر این فروش مک نیز نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیر ارشد امور مالی شرکت اپل اعلام کرده است: توانسته ایم میزان سود هر کدام از سهامی خود را نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دهیم. ما با سود ۲۸.۳ میلیارد دلاری که بدست آورده ایم پیش بینی کرده ایم به راحتی می توانیم ۱۴.۵ میلیارد دلار از سرمایه ی سرمایه گذاران شرکت اپل را به آنها باز گردانیم. مدیر ارشد مالی شرکت اپل همچنین اعلام کرد که سود قابل پرداخت برای هر کدام از سهام داران شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ برابر با ۶۳ درصد دلار می باشد.

با این حال رئیس شرکت Apple گفته است: خیلی خوشحالیم که پردرآمد ترین فروش در سال ۲۰۱۷ را که نتیجه ی فروش گسترده ی آیفون بوده است را تجربه کرده ایم. هرچند که آیفون ۱۰ خیلی بیشتر از حد خود پیش رفته است به گونه ای که هر هفته در بین سایر مدل های آیفون فروش خوبی داشته است. همچنین با میزان رشد ۳۰ درصدی دستگاه های اپل نسبت به ۲ سال گذشته در سراسر دنیا رو به رو شدیم که کسب این رتبه خارق العاده است.

منبع: macrumors

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.