اسپای شات شاسی بلند بزرگ و عضلانی کیا با نام تلوراید

0

اسپای شات شاسی بلند بزرگ و عضلانی کیا با نام تلوراید

در اوایل سال ۲۰۱۶ کیا  با نمایش مدل مفهومی تلوراید قصد خود را برای تولید خودرویی با ابعاد بزرگ تر از سورنتو در نمایشگاه دیترویت نشان داد. به نظر می رسد که این اس یو وی اساسا متفاوت از سایر اس یو وی های شرکت باشد، و گویا قرار است در ماه ژانویه امسال نسخه تولیدی این خودرو نیز در همین نمایشگاه دیترویت رونمایی گردد.

اسپای شات های فوق العاده تنومند و عضلانی تلوراید

با اینکه هم اکنون اسپای شات های زیادی توسط گزارشگران ما برایمان ارسال شده است لکن به دلیل پوشش فوق العاده استتاری این خودرو چیز چندان زیادی نمی توان راجب نمای ظاهری آن گفت و تنها چیزی که کاملا مشخص است ابعاد فوق العاده تنومند و عضلانی این خودرو می باشد. بنا به گفته یکی از گزارشگران، خودروی تلوراید ، بسیاری از نشانه های کانسپت هایی را به ارث برده است و گویا مجموعه ای از ویژگی های این مدل های مفهومی در یک اس یو وی عضلانی گرد هم جمع شده اند بنابراین  انتظار می رود که این مدل با توجه به موقعیت بالاتر آن در خط تولید کمپانی کیا، دارای ویژگی های ظاهری سفارشی تری باشد که سبب شود به طور کامل از خودروی سورنتو فاصله گرفته و متمایز گردد.

تلوراید به  عنوان جانشینی برای مدل فراموش شده Borrego

خودروی  تلوراید به  عنوان جانشینی برای مدل فراموش شده Borrego ( تحت عنوان Mohave در بازارهای دیگر) ارائه خواهد شد و در پیش نمایش این خودرو در  Motor City  مشخص گردید که این خودرو دارای چهار صندلی کاپیتان و سومین ردیف تاشو می باشد. مدل تولیدی دارای هشت صندلی خواهد بود در حالی که نسخه لوکس تر ممکن است با هفت صندلی و به همراه صندلی های کاپیتان در ردیف دوم ارائه شود که فضای راحتی را برای سرنشینان فراهم خواهند آورد.

مطالب مرتبط
Telluride 2020 جدیدترین محصول کیا معرفی شد

به رغم شایعاتی که نشان می داد این خودرو بر پایه یک پلت فرم چرخ عقب متحرک ارائه خواهد شد، تلوراید جاده رو یک اس یو وی تمام چرخ متحرک خواهد بود که از سیستم جدید HTRAC All-Paw که توسط  کمپانی های هیوندا و کیا ساخته شده بهره خواهد برد. این سیستم در سال ۲۰۱۹  در خودروی سانتا نیز به کار گرفته شد.

بنابراین اگر این اس یو وی بزرگ و عضلانی به صورت تمام چرخ متحرک عرضه شود ما به هیچ وجه شگفت زده نخواهیم شد. با توجه به ابعاد بزرگ و عضلانی بودن این اس یو وی عظیم الجثه،  قطعا این خودرو با یک  موتور چهار سیلندر ضعیف ارائه نخواهد شد.

موتور  ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر بی توربو و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته

بنابراین، گمان می رود که این اس یو وی با یک موتور  ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر بی توربو و احتمالا با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته پیشرفته ارائه شود. احتمالا لیست ویژگی های استاندارد این خودرو بسیار زیاد است و همه چیز به علاوه  یک دوربین ۳۶۰ درجه و  یک ردیف سوم تاشو الکتریکی نیز در خودرو به کار گرفته خواهد شد. هنوز مشخصات چندانی در مورد قسمت داخلی و خارجی این خودرو در دست نمی باشد، اما ما می دانیم که این مدل برادر کوچکتر  مدل هیوندای Palisade می باشد چرا که از بسیاری از ویژگی های این خودرو بهره مند می باشد. هنوز نیاز به آزمایشات فراوانی برای تست این دو مدل وجود دارد و لذا احتمالا این مدل ها در اواخر این دهه به بازارعرضه خواهند گردید و ما نیز بی صبرانه منتظر ورانداز این اس یو وی عضلانی خواهیم بود.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.