مدل های جدید سانتافه، توسان و نسخه الکتریکی کونا در نیویورک

0

مدل های جدید سانتافه، توسان و نسخه الکتریکی کونا در نیویورک

سانتافه : کمپانی هیوندای، در روز چهارشنبه، ۲۸ مارس، در ساعت ۱۲:۴۵ بعد از ظهر (۴:۴۵ بعد از ظهر به وقت گرینویچ)، کنفرانس مطبوعاتی خود را در نمایشگاه خودرو نیویورک برگزار نمود و در این کنفرانس، خبر تولید خودروهای جدیدی را اعلام کرد.

این کمپانی تولید کننده خودرو، آخرین  مدل سانتافه را که توسانی با ظاهری متمایز و جدید است و نسخه الکتریکی هیوندای کونا را در  فرم اس یو وی تولید خواهد کرد که تحول عظیمی برای این کمپانی خودروسازی به شمار می آید.

سانتافه جدید (تصاویر موجود در گالری زیر) در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد.

با این حال، کمپانی هیوندای هنوز این اس یو وی جذاب را برای علاقه مندان موجود در ایالات متحده رونمایی ننموده است.

سانتافه جدید یک مدل ۵ سرنشین است که، به عنوان جایگزینی برای هیوندای سانتافه اسپرت قبلی که مدلی هفت صندلی بود تولید شده است.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه جدید

دو موتور بنزینی نیز برای این خودرو در دسترس است که عبارتند از یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با توانی معادل ۱۸۵ اسب بخار (۱۳۸ کیلووات) و یک موتور توربوشارژر ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با توانی معادل ۲۳۲ اسب بخار ( معادل ۱۷۳ کیلو وات).

علاوه بر این، یک موتور توربو دیزل ۲.۲ لیتری نیز منحصرا برای XL طراحی شده که توانی برابر با ۲۰۰ اسب بخار ( معادل ۱۴۹ کیلو وات) و گشتاوری در حدود ۳۲۰ پوند پا (۴۳۴ نیوتن متر) را تولید می کند.

هیوندای توسان جدید در نمایشگاه نیویورک

در مورد تازه ترین مدل توسان عرضه شده، اطلاعات عمومی بسیار اندکی در دسترس است اما عکس های جاسوسی جدید از احتمال اعمال تغییرات زیادی در طراحی نمای جلو، از جمله چراغ های جلو و یا جایگزین شدن پنجره مشبک با یک مدل بزرگ تر خبر می دهند.

مطالب مرتبط
کانسپت جدید کمپانی بیوک که از مدل تولیدی آن الهام گرفته شده است

پوشش استتاری به کار گرفته شده توسط هیوندای سبب شده تا جزئیات اندکی از این خودرو، قابل مشاهده باشند، اما انتظار می رود که  روند اعمال تغییرات در بخش عقب نیز ادامه یابد.

در داخل کابین نیز انتظار می رود بتوانیم شاهد به روز رسانی های فنی قابل توجهی باشیم.

نسخه الکتریکی هیوندای کونا

کمپانی هیوندای نسخه الکتریکی مدل هیوندا کونا را در نمایشگاه خودروی ژنو امسال عرضه نمود.

به نظر می رسد که این خودرو عملا مشابه نسخه های قبلی باشد، اما نسخه جدید دارای یک موتور الکتریکی است که توانی معادل ۱۳۳ اسب بخار (۹۹ کیلو وات) و گشتاوری برابر با ۲۹۱ پوند پا را تولید می نماید.

(۳۹۵ نیوتن متر). باتری ۳۹.۲ کیلووات ساعتی WLTP جدید دارای بردی در حدود  ۱۸۶ مایل (۳۰۰ کیلومتر) است و مدل سطح بالاتر نیز دارای موتوری با توان ۲۰۱ اسب بخار ( معادل۱۵۰ کیلو وات) و گشتاور ۲۹۱ پوند پا ( معادل ۳۹۵ نیوتن متر) می باشد.

باتری ۶۴ کیلووات ساعتی این خودرو نیز دارای برد ۲۹۲ مایل (معادل۴۷۰ کیلومتر) است.

تصاویر زیبایی از هیوندای سانتافه رونمایی شده در نمایشگاه خودروی ژنو

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.