اگر خودروهای سوپراسپرت در قالب اتومبیل های شهری قرار گیرند چنین می شوند

خودروهای سوپراسپرت

0

اگر خودروهای سوپراسپرت در قالب اتومبیل های شهری قرار گیرند چنین می شوند

سوپراسپرت : شرکت های تولیدکننده خودرو هر یک با هدفی خاص به تولید محصولاتی می پردازند و در تلاش هستند تا بهترین ها را به مشتریان خود ارائه دهند. محصولاتی که می توان آنها را به عنوان تولیداتی منحصربفرد دانست.

البته تمامی کمپانی های تولیدکننده اتومبیل های خاص نیستند و باید در این بین به برندهای محدودی چون لامبورگینی، فراری، بوگاتی، رولزرویس و چندی دیگر پرداخت. اگرچه این شرکت ها بیشتر در سابقه خود تولید خودروهای سوپراسپرت و قدرتمند دارند، اما اگر شاهد مدل های شهری و کوچکی از این کمپانی ها باشیم باید تولیدات جالب توجهی را مشاهده کرد.

در این مطلب می خواهیم شما را با تصویر رندر شده از خودروهایی رو به رو سازیم که در شکل اصلی سوپراسپرت یا لوکس هستند اما در قالب اتومبیل شهری کوچک قرار گرفتند تا تصوری را درباره طراحی و ساختار خود به ذهن مخاطب دهند.

رولزرویس

رولزرویس یکی از تولیدکنندگان مطرح خودروهای گران قیمت و لوکس شناخته می شود. محصولات این شرکت بیشتر کوپه یا سدان مجلل هستند و هیچ گاه شاهد معرفی سوپراسپرت یا خودرو مسابقه ای توسط این شرکت بریتانیایی/آلمانی نبودیم. البته این نکته حائز اهمیت بوده که رولزرویس پیشتر شاسی بلند نخست خود را به نام کالینان معرفی کرد و هیچ برنامه ای برای عرضه یک مدل سوپراسپرت ندارد. سری خودروهای فانتوم این کمپانی از محبوبیت بالایی برخوردارند به شکلی که همیشه می توان شاهد فروش بیشتر این سری نسبت به سایر مدل های شرکت لوکس ساز بود. سری فانتوم از سال ۱۹۲۰ تاکنون تولید آن ادامه داشته و هیچ گاه متوقف نشده است. در تصویر رندر شده جدید فانتوم رولزرویس به شکل خودرو کوچک شهری درآمده و ظاهری جالب به آن بخشیده شده است.

مطالب مرتبط
سونی ازران ترین ویدیو پروژکتور های با کیفیت را ارائه کرد

مک لارن

شرکت مک لارن دیگر کمپانی تولیدکننده خودروهای سوپراسپرت است. مدل هایی که توانسته آوازه جهانی پیدا کنند و دارای طراحی قابل توجه هستند. البته نخستین بار این شرکت با مدل F1 توانست نام خود را مطرح سازد اما از دهه جدید شاهد افزودن مدل های بیشتری به سبد محصولات کمپانی بودیم. از جمله مدلهای این کمپانی باید به ۶۵۰اس، ۵۲۰ و ۷۲۰ اس اشاره کرد. در تصویر رندرینگ مدل ۷۲۰ اس به شکل یک اتومبیل کوچک و جالب تبدیل شده است و اگر شرکت بریتانیایی چنین خودرویی را تولید می کرد احتمالا با واکنش های مثبتی رو به رو می شد.

البته استفاده از طراحی خودروهای قدرتمند روی مدل های ضعیف امری جالب نبوده و این تصویر نیز بیشتر جنبه سرگرمی دارد. بنابراین هیچ کمپانی چنین طرحی را عملی نخواهد ساخت. این خودرو مک لارن به پیشرانه ۴.۰ لیتری توربودوقلو هشت سیلندر ۷۲۰ اسب بخاری مجهز است و در قالب یک خودرو شهری هیچ گاه جای نمی گیرد.

لامبورگینی

یکی از برندهای مطرح تولیدکننده خودروهای اسپرت و مسابقه ای شرکت لامبورگینی است. کمپانی که پیشتر اولین شاسی بلند خود را تحت عنوان اوروس رونمایی کرد و تحسین بسیاری را برانگیخت. در میان محصولات این کمپانی یکی از مدل های بسیار محبوب اونتادور بوده که چند سالی از معرفی نسخه اصلی آن می گذرد و در حقیقت خودرویی جایگزین مورسیه لاگو به شمار می رود. در طی چند سال گذشته مدل های فیس لیفت و ارتقایافته متعددی از اونتادور شاهد بودیم که هر یک محصولی بهتر از نسخه اصلی را نشان می داد.

در تصویر رندر شده مربوط به خودرو این کمپانی اونتادور طراحی شبیه به خودرو شهری کوچک پیدا کرده و جالب به نظر می رسد. اگرچه این طرح ها فرضیه و تصوری بیش نیستند، اما در قالب خودرو شهری هیچ گاه قرار نخواهند گرفت زیرا هیچ گاه ممکن نیست یک اتومبیل اسپرت را بتوان با طراحی معمولی به پیشرانه بسیار قدرتمندی مجهز کرد.

پست های مرتبط

آشنایی با تیگو ۵/ کراس اوور لوکس چری

مطالب مرتبط
دانشمندان نشانه هایی را در دی ان ای یافته اند که روند تکامل انسان را نشان می دهد

کونیخزگ

دیگر برند این لیست کمپانی کونیخزگ سوئدی است. کمپانی که همیشه با محصولاتی قدرتمند رونمایی کرده و سعی داشته بهترین و قدرتمندترین اتومبیل های سوپراسپرت را در اختیار مشتریان قرار دهد. اولین محصول تولید شده این خودرو سال ۲۰۰۲ روانه بازار شده و توانست با بازخوردهای مثبتی رو به رو شود که نشان از عملکرد اولیه قابل توجه شرکت سوئدی است. البته آوازه محصولات کونیخزگ موجب شد تا طرفداران بسیاری پیدا کرده و نظر هر فردی را به خود جلب کند. در تصویر رندر شده شده یک دستگاه کونیخزگ آگرا به شکل اتومبیل کوچک و شهری درآمده که تصور آن قابل انجام نیست و به نوعی ممکن نمی باشد. با این حساب بعید است کونیخزگ مدلی با ساختار شهری هیچ گاه تولید کند.

فراری

اگر بخواهیم به یکی از خودروسازان بزرگ جهانی اشاره کنیم بی شک نام فراری به ذهن خطور می کند. کمپانی که در طول فعالیت خود همیشه به تولید مدل های ریسینگ و اسپرت پرداخت تا طرفداران بیشتری را به سمت خود جلب کند. مدل هایی که باید به ۴۳۰، ۴۸۸ و چندی دیگر اشاره کرد.

البته در سبد محصولات فراری مدل های منحصربفردی نیز وجود داشته و تنها نباید به مدل های رایج آن اشاره داشت. مدل هایی که دوست‌داران بسیاری داشته و در طول چند سال گذشته فروش شرکت ایتالیایی را چند برابر ساخته است. در تصویر رندر شده یکی از محصولات فراری به اتومبیل کوچک شهری تبدیل شده و ظاهر جالبی پیدا کرده است.

بوگاتی

دیگر برند مطرح خودروساز لوکس و قدرتمند شرکت فرانسوی بوگاتی است که از زیرمجموعه شرکت فولکس واگن به شمار رفته و تاکنون چندین مدل آن را شاهد بودیم.

مطالب مرتبط
رونمایی مک لارن 720 اس تیونینگ شده از نویتک با 0 تا 100 کمتر از 2.7 ثانیه

آخرین محصول این کمپانی تحت عنوان شیرون در سال های اخیر معرفی شد و با طراحی بروزرسانی شده و مشخصات قدرتمندتر از ویرون یک مدل ارتقایافته است. بوگاتی در این خودرو از پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر چهار توربوشارژ با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار بهره گرفته و قادر است به سقف سرعت ۴۵۰ کیلومتربرساعتی دست پیدا کند.

اگرچه شیرون یکی از پرسرعترین و گران قیمت ترین خودروها بوده اما بوگاتی سعی کرده ویژگی های بزرگی را برای آن در نظر گیرد. در تصویر رندر شده مربوط به محصول این شرکت شیرون همچون خودرو کوچک شهری بوده و طراحی جالب توجهی دارد.

بنتلی

آخرین مدلی که در لیست حضور دارد بنتلی است. شرکتی لوکس ساز که تاکنون مدل های مختلفی را در بازار عرضه داشته است. از جمله باید به کنتیننتال، بنتایگا و چندی دیگر. در تصویر رندر شده شاهد مدل کنتیننتال جی تی هستیم که به یک خودرو کوچک شهری تبدیل شده است. البته تمامی مدل ها کوچک و شهری هستند که شامل محصول بنتلی نیز شده است.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.