خواص ضد سرطانی لیمو ترش

0

خواص ضد سرطانی لیمو ترش

هیچ وقت با خوردن لیمو در زندگی دچار مشکل نمی شوید. لیمو علاوه بر طمع خوب بوی خیلی خوبی دارد. یکی از مزایای مهم لیمو غنی بودن ان از ویتامین C می باشد.

هیچ وقت با خوردن لیمو در زندگی دچار مشکل نمی شوید. این میوه علاوه بر طمع خوب بوی خیلی خوبی دارد. یکی از مزایای مهم ان غنی بودن ان از ویتامین C می باشد. پوست لیمو و خود میوه باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و مبارز قوی نسبت به سلول های سرطانی می شود. این تقویت به خاطر داشتن خاصیت  d-limonene. در لیمو می باشد.

D-limonene در پوست لیمو و پرتقال یافت می شود. این ماده در خود یک روغن طبیعی به نام ترین دارد.  علاوه بر داشتن خواص ضد سرطان، این ترکیب همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است و دارای خواص ضد التهابی است.محققان مرکز سرطان دانشگاه آریزونا در مطالعه ۴۳ زن که به تازگی مبتلا به سرطان پستان شده بودند، آنها را به مصرف لیمو برای ارزیابی خواص ضد سرطان تشویق کردند. این کار هر روز، بین دو تا شش هفته قبل از عمل جراحی انجام شد، به کمک محققان بافت پستان نمونه های خون برای اندازه گیری تغییرات بیومارکرهای کلیدی مرتبط با سرطان سینه جمع آوری شد. بر اساس نتایج، بیومارکرها برای تومور پستان ۲۲ درصد کاهش یافته است. این کاهش شامل سیکلین D1، یک پروتئین شدیدا مرتبط با سرطان پستان، است. محققان همچنین خاطر نشان کردند که d-limonene که زنان مصرف می شود در بافت پستان آسیب دیده بسیار متمرکز می شود.

به گفته محققان، چگونگی این امر موضوع  قابل بحثی است، اما آنها مشاهده کردند که d-limonene ممکن است از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. علاوه بر این، ترکیب d-limonene با peryllyl که الکل  جدا شده از روغن های ضروری گیاهان خاص هست  می تواند خواص ضد سرطان لیمو را تقویت کند. فقط خواص ضد سرطانی لیمو نیست که قابل توجه است بلکه خوردن لیمو به خاطر داشتن MCP  هضم را راحت تر می کند. این خواص به کاهش سلول های سرطانی کمک می کند و در پیشگیری از سرطان پوست، پستان و پروستات بسیار موثر است. در کل، لیمو ۲۲ ترکیبات ضد سرطان دارد به ویژه در برابر سرطان دهان، معده، حنجره و حنجره موثر هستند.

مطالب مرتبط
آموزش طرز تهیه کیک فرشته لیمویی

مزایای دیگر لیمو

این ماده فقط خاصیت ضد سرطانی ندارد بلکه  مقاله جدیدی که در Wellness Resources منتشر شده، مزایای بهداشتی دیگری را که فرد می تواند از این ماده دریافت کند را ذکر کرده است.

بازگرداندن تعادل گوارش و تحرک روده :

برای بهبود هضم و حرکات روده بهتر است روزانه یک گرم از این ماده را  مصرف کنید. خواص ضد قارچ آن همچنین می تواند باعث نابودی بیماری هایی مانند کاندیدا آلبیکنس شود که عامل اختلال در سیستم گوارش شما می باشد، شود.

رفلکس سوء هاضمه را کاهش می دهد:

این ماده باعث کاهش سنگ کیسه صفرا می شود و هضم را راحت تر می کند.

سم زدایی و نابودی سنگ کیسه صفرا:

این ماده هم چنین می توانند  چربی را حل کنند و از عملکرد کبد برای حذف سموم از خون حمایت کند.  این ماده نیز  برای بهبود سنگ های کلیه که در زنان شایع است  مشهور شده است.

افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن :

D-limoneneمهار کننده اشتها است و می تواند  برای افرادی که وزن آنها زیاد است مفید باشد. همچنین مانع از مقاومت به انسولین می شود که در نتیجه ان گلوکز خون  به انرژی تبدیل می کند.

به طور متوسط یک لیمو حاوی حداقل ۳۰۰ میلی گرم د-لیمونن است. شما می توانید پوست لیمو را  رنده کرده و آن را به کوکی ها و غذاهای خود اضافه کنید. اگر شما این میوه را دوست ندارید می توانید  منابع دیگری از d-limonene که شامل گیلاس، انواع توت ها و گیاهان مانند ریحان، نعناع، تیر و قرمز و رزماری می باشد، استفاده کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.