راز اسکلت بیگانه در بیانان های شیلی

0

راز اسکلت بیگانه در بیانان های شیلی

پس از کشف اسکلت آتا در منطقه کویری آتا کامادر شیلی، این اسکلت مرموز که گمان می رفت به فرا زمینی ها تعلق داشته باشد در بازار سیاه فروخته شد و در نهایت به دست یک بازرگان اسپانیایی رسید.

دکتر گری نولان، یکی از میکروبیولوژیست های دانشگاه استنفورد، ابتدا توسط دوستش از وجود این نمونه مطلع شد و تصمیم گرفت تا به ریشه های اسرار آمیز آن پی ببرد.

دکتر نولان می گوید:

“شما نمی توانید به این نمونه نگاه کنید و با خود نگویید که از کجا آمده پس من حتما باید به منشا آن پی می بردم چرا که این اسکلت، فوق العاده اسارار آمیز به نظر می آمد. بنابراین من به دوستم گفتم: ببین، این نمونه، اسکلت هر چیزی که باشد، اگر دی ان ای داشته باشد، من می توانم آن را تجزیه و تحلیل کنم.”

بنا براین  دکتر نولان و همکارانش تصمیم گرفتند که چنین تجزیه و تحلیلی را انجام دهند.

پس از بررسی باقی مانده ها، آنها نتیجه گرفتند که اسکلت بی شک به یک جنین انسانی مونث با ترکیبی از نژاد بومیان آمریکایی و نژاد اروپایی تعلق دارد.

اگر چه دلیل ظاهر غیر معمولی او هنوز ناشناخته بود. دکتر آتول در مرحله بعدی تحقیق به منظور کمک به کشف عوامل ژنتیکی دخیل در ایجاد ظاهر غیر معمولی نمونه به تیم پیوست.

تجزیه و تحلیل اسکلت آتا بوسیله دانشمندان

تجزیه و تحلیل نشان داد که اسکلت آتا دارای مقادیر زیادی دی ان ای با کیفیت است که با استفاده از تکنولوژی مدرن به راحتی می توان به بازتولید توالی آن پرداخت.

با استفاده از تکنیک های پیشرفته، دانشمندان جهش های نادر مرتبط با نقص کوتولگی و انواع دیگری از اختلالات استخوانی و رشد را در این اسکلت مشاهده نمودند.

مطالب مرتبط
فروش کمتر از انتظار گلکسی اس 9 در کره جنوبی

علاوه بر این، تحقیقات این محققان نشان داد که چهار جهش ژنتیکی درگیر با بیماری های استخوانی، که قبلا از طریق روش های علمی کشف شده اند نیز در این اسکلت به چشم می خورند.

این جهش ها علت ظاهر غیر معمولی آتا و پیری زودرس استخوان های او را که سبب می شد بسیار بزرگ تر از سنش به نظر برسد توضیح می داد.

“هنگامی که پزشکان برای بیماران و خانواده هایشان، آزمایشاتی را تجویز می کنند، اغلب به دنبال دلیل یک جهش فوق العاده نادر و یا غیر معمول هستند که بتواند بیماری کودک را توضیح دهد، اما در این مورد، ما مطمئن هستیم که موارد متعددی از جهش های ژنتیکی وجود داشته اند.”

نتایج تحقیقات

 نتایج این تجزیه و تحلیل در مجله تحقیقات ژنومی منتشر شده است.

علاوه بر حل یک رمز و راز ۱۵ ساله، دانشمندان می گویند موفقیت این پروژه می تواند برای پزشکی مدرن مفید باشد چرا که می تواند به حل مواردی کمک کند که در آن ژنتیک فرد دستکاری شده و علم از حل آن ها عاجز مانده است.

“فنوتیپ، علائم و اندازه این دختر بسیار غیر طبیعی بود و تجزیه و تحلیل این گونه از نمونه های واقعا گیج کننده و قدیمی به ما می آموزد که چگونه به تجزیه و تحلیل دی ان ای کودکانی که در حال حاضر دارای شرایط مشابهی هستند بپردازیم.”

آنچه واقعا در این مطالعه آموزنده بود این است که ما نباید تحقیق در مورد یافتن ژن هایی را که ممکن است یک علامت یا جهش خاص را توضیح دهند متوقف نماییم.

چرا که با پیشروی در این زمینه، احتمالا یک روز برخی از این اختلالات را حل خواهیم کرد.

از آنجا که قطعا آتا یک بیگانه فرا زمینی نیست و همانطور که بقایایش نشان می دهد بیش از ۴۰ سال نیز سن ندارد، دکتر نولان می گوید، او امیدوار است که بتواند او را با احترامات لازم دفن نماید.

مطالب مرتبط
اجداد انسان ها از ما قبل تاریخ قادر به راه رفتن بودند

پروفسور نولان می گوید ما هم اکنون می دانیم که این تنها اسکلت یک کودک است و لذا من فکر می کنم که باید به کشور مبدا بازگردانده شده و طبق آداب و رسوم مردم محلی دفن شود.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.