رژیم غذایی بادام زمینی چیست؟ مزایای بهداشتی و برنامه غذایی

0

بادام زمینی دارای مزایای زیادی برای سلامتی است، زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی می باشد. به خوبی شناخته شده است که بادام زمینی حافظه و شنوایی را بهبود می بخشد، موهایتان را براق کرده و اگر عصبی هستید یا اضطراب دارید، باعث آرامش شما می شود.

برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن بادام زمینی ممکن است احتمال ابتلا به حمله قلبی یا دیابت را کاهش دهد. فرض بر این است که این اثرات ناشی از آنتی اکسیدان های موجود در بادام زمینی است.

چگونه بادام زمینی به شما در از دست دادن وزن کمک می کند؟

اگر چه بادام زمینی دارای کالری زیادی است، اثبات شده است که افرادی که بادام زمینی می خورند، به طور مرتب شاهد کاهش وزن خود هستند. بادام زمینی باعث کاهش وزن می شود و باعث کاهش خستگی می شود.

مطالعات نشان داده اند، افرادی که حداقل دو بار در هفته بادام زمینی می خورند ، خطر ابتلا به چاقی در آنها، نسبت به افرادی که به طور مرتب آن را مصرف نمی کنند، کمتر است.

بو دادن بادام زمینی، باعث کاهش مواد مغذی آن نمی شود – برعکس، بو دادن آن، باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در بادام زمینی می شود.

با این حال، شما باید مراقب مصرف نمک (سدیم) خود باشید، زیرا بادام زمینی بسیار سالم بوده ولی اگر با نمک زیادی بو داده شود، مضر خواهد بود. شما حتما می دانید که افزایش مصرف نمک باعث افزایش شانس ابتلا به فشار خون می شود. بنابراین، اگر قصد دارید این رژیم را امتحان کنید، شما فقط باید از بادام زمینی بو داده شده استفاده کنید.

مزایای بهداشتی بادام زمینی

بادام زمینی دارای مزایای بهداشتی متعددی است از جمله:

خطر ابتلا به سنگهای صفراوی را کاهش می دهند. مطالعات نشان داده است که خوردن بادام زمینی به صورت روزانه ممکن است خطر ابتلا به سنگهای صفراوی را تا ۲۵٪ کاهش دهد.

مطالب مرتبط
رژیم غذایی کدو تنبل چیست؟ فواید و قوانین + برنامه غذایی

از آنجا که آنها حاوی مس هستند، همچنین ممکن است به شما در حفظ سطح نرمال کلسترول کمک کنند.

آنها حاوی چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها هستند و اگر حداقل چهار بار در هفته بادام زمینی بخورید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را پایین می آورید.

از آنجا که آنها حاوی ویتامین B1 و ویتامین B12 هستند، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهند.

بادام زمینی حاوی بتا سیتوسترول می باشد که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

بادام زمینی دارای اثرات ملین هستند و می توانند در بیماران مبتلا به یبوست مفید باشد.

احتیاط

رژیم غذایی بادام زمینی در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

اگر قصد دارید هرگونه رژیم غذایی را بگیرید، همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم غذایی بادام زمینی – برنامه غذایی

بسیار مهم است که قبل از ناهار یا شام یک فنجان بادام زمینی بخورید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس وعده غذایی خود را شروع کنید. این رژیم غذایی برای ۵ روز هفته است.

ایام هفته صبحانه ناهار شام
شنبه

 

دو گریپ فروت و چند دانه بادام زمینی با قارچ

می توانید یک تکه نان گندم یا نان چاودار نیز اضافه کنید

قبل از ناهار، یک فنجان (۱۲۵ گرم) بادام زمینی برشته شده یا خرد شده را بخورید. همچنین می توانید یک فنجان (۲۱۵ گرم) سوپ گوشت گاو سبزیجات و یک فنجان (۲۲۵ گرم) گوشت پخته شده بخورید. ۱ فنجان بادام زمینی
یک شنبه

 

دو پرتقال یا نارنگی  و یک ساندویچ تخم مرغ، پنیر و ژامبون مرغ ۱ فنجان بادام زمینی، سوپ گوجه فرنگی و ۲ فنجان (۲۰۰ گرم) سالاد یونانی (گوجه فرنگی، خیار و پنیر) دو سیب و ۱ فنجان بادام زمینی
دو شنبه

 

۲ فنجان (۱۶۰ گرم) بلغور جو دوسر ۱ فنجان بادام زمینی، ۱ فنجان (۲۲۵ گرم) ماهی قزل آلا تازه در فر با سیر و آب لیمو ۱ فنجان بادام زمینی و ۳ فنجان لوبیای سیاه پخته شده، دو تکه نان گندم

 

سه شنبه

 

سه موز متوسط مرغ پخته شده و چیلی ۱ فنجان بادام زمینی و ۳ قطعه میوه به دلخواه خود
چهارشنبه

 

دو تکه نان گندم با ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی سوپ هویج و ۱ تکه نازک از پیتزا. ۱ فنجان (۱۸۵ گرم) سبزیجات پخته شده (ذرت، نخود فرنگی، لوبیا سبز و هویج)

۱ فنجان بادام زمینی و ۱/۲ فنجان (۸۵ گرم) شکلات تیره

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.