سرقت هکرها از یک بانک روسی از طریق سیستم سوئیفت

0

سرقت هکرها از یک بانک روسی از طریق سیستم سوئیفت

سوئیفت یک سیستم ارتباطات مالی بین بانکی می باشد که در هفته ی گذشته رئیس بانک مرکزی اعلام کرده است تعدادی از هکرهای ناشناس به کمک این سیستم ارتباطات مالی بین بانکی موفق شده اند مبلغ ۶ میلیون دلار که به پول روسیه برابر با ۳۳۹.۵ میلیون روبل می باشد از یک بانک روسی سرقت کنند. اسناد مربوط به این سرقت در یکی از گزارش های بانک مرکزی روسیه با موضوع سرقت های دیجیتال در سیستم بانکی کشور روسیه منتشره شده است. اکثر حملات سایبری هنگام انتقال وجه صورت می گیرد.

بانک مرکزی کشور روسیه با توجه به اطلاعاتی که بدست آورده است متوجه شده است که یک حمله ی موفق به محل فعالیت یکی از اپراتورهای سوئیفت شده است که حجم عملیات غیر مجاز در اثر این حمله ی هکری به ۳۳۹.۵ میلیون روبل رسیده است. به گونه ای که هکرها با در اختیار گرفتن کنترل یکی از کامپیوترها در بانک روسیه از آن برای انجام عملیات انتقال وجه از طریق سیستم سوئیفت به حساب های خود استفاده کرده اند. سخنگوی بانک مرکزی کشور روسیه اعلام کرده است که نمی تواند نام بانکی که هکرها به آن حمله کرده اند را بازگو کند و تنها به این مسئله اشاره کرد که برنامه ی چنین سرقت هایی بسیار رایج است.

یکی از سخرانان سیستم ارتباطات مالی بین بانکی سوئیفت به نام ناتاشا دیتران اعلام کرده است که وقتی گزارش مربوط به یک کلاه برداری بالقوه در اختیار آنها صورت گرفته است سعی کرده اند به کاربری که ضرر کرده است در جهت ایمن سازی محیط فعالیتش کمک کنند.

شرکت سوئیفت اعلام کرده است این شرکت هیچ گاه در برابر حملات هکری آسیب پذیر نبوده است اما قبول دارد که سرقت های دیجیتالی در سال گذشته نسبت به سال های دیگر بسیار بیشتر شده است اما سعی می کند ابزارهای پیشرفته تری را در مبارزه با حملات هکری به کار گیرد.

مطالب مرتبط
هر آنچه که باید درباره تلویزیون هوشمند QE55Q8DN سامسونگ بدانید

منبع: reuters

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.