آیا تداخل ۱۶ هفته ای در سبک زندگی می تواند فشار خون را تحت تاثیر قرار دهد؟

فشار خون

0

فشار خون – مطالعه ای که توسط محققان در کارولینای شمالی انجام شده نشان می دهد که در طی یک برنامه ۱۶ هفته ای، تغییرات در شیوه زندگی بیشترین تاثیر را بر فشار خون بالا داشته است. ذکر این نکته ضروری است که افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند، پس از ۱۶ هفته به درمان کمتری برای بیماری فشار خون نیازمند شدند.

این مطالعه در جلسات علمی انجمن بیماری فشار خون ۲۰۱۸ انجمن قلب آمریکا که هر ساله تحقیقات جدید فشار خون را نشان می دهد ارائه شده است. در مجموع، این مطالعه شامل ۱۲۹ مرد و زن بود که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند. افراد بین ۴۰ تا ۸۰ سال بودند و همه آن ها فشار خون بالایی داشتند.

هیچکدام از شرکت کنندگان در هنگام تحقیقات از داروهای فشار خون، استفاده نکردند، اما حدود نیمی از آن ها معیارهای مصرف داروهای فشار خون، را داشتند.

رژیم غذایی، ورزش و فشار خون بالا

هر یک از شرکت کنندگان به طور تصادفی یک نوع مداخله را تجربه کردند. یک گروه رژیم غذایی خود را به رژیم غذایی DASH تغییر داد، در مشاوره شرکت کرد و سه بار در هفته تحت نظارت قرار گرفت. گروه دیگری فقط رژیم غذایی خود را تغییر داد (دوباره رژیم غذایی DASH استفاده شد). در گروه دیگر هیچ چیز تغییر نکرد.

رژیم DASH یک برنامه غذایی است که به طور خاص برای بهبود سلامت قلب طراحی شده است. این برنامه شامل خوردن سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، محصولات لبنی کم چرب، ماهی، مرغ، لوبیا و آجیل است. موافقان این رژیم، مصرف غذاهای حاوی چربی های اشباع شده مانند گوشت چرب، لبنیات چرب و روغن های گرمسیری (از جمله نارگیل، هسته خرما و خرما) را محدود می کنند.

کسانی که در گروه اول قرار داشتند بیشترین موفقیت را در کاهش فشار خون، خود کسب کردند. آنها در طی ۱۶ هفته به طور میانگین ۱۹ پوند از دست دادند و به میزان ۱۶ میلی متر جیوه (mmHg) سیستولیک و ۱۰ میلیمتر هورمون دیاستولیک، فشارخون خود را کاهش دادند.

مطالب مرتبط
آپاندیس چیست؟ بررسی علل،علائم،تشخیص و درمان

در مقابل، کسانی که در رژیم غذایی DASH به سر میبردند، کاهش فشار خون سیستولیک ۱۱ میلیمتر و دیاستولیک هورمونی ۸ میلی متر را نشان دادند، در حالی که کسانی که رفتارشان را تغییر ندادند، کاهش فشار خون، با فشار سیستولیک ۳ میلی متر و ۴ میلیمتر دیاستولیک داشتند.

در آغاز، ۵۰ درصد از شرکت کنندگان، معیارهای دریافت دارو را داشتند. با این حال، در پایان مطالعه، تنها ۲۳ درصد از کسانی که رژیم غذایی خود را تغییر دادند، هنوز معیارهای دریافت دارو را داشتند، و همچنین فقط ۱۵ درصد از کسانی که رژیم غذایی و ورزش را تغییر دادند این معیارها را به همراه داشتند.

loading...

دکتر آلان هیندرلیتر، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل می گوید: تغییرات شیوه زندگی، از جمله تغذیه سالم و ورزش منظم، می تواند به میزان قابل توجهی تعداد بیماران مبتلا به داروهای کاهش فشار خون، را کاهش دهد.

تأثیرات فشار خون بالا بر سلامتی

فشار خون بالا امری رایج است. انجمن قلب آمریکا (AHA) برآورد می کند که فشار خون بالا تقریبا نیمی از بزرگسالانی را که در ایالات متحده زندگی می کنند، شامل می شود و بسیاری از افراد مبتلا نمی دانند که مشکلات فشار خون دارند.

به همین دلیل است که فشار خون بالا به عنوان “قاتل خاموش” شناخته می شود (در صورت وجود، علائم بسیار کمی از خود نشان می دهد.)

فشار خون بالا، در صورت عدم درمان و بدون کنترل بر آن، می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامتی شود. فشار خون بالای درمان نشده می تواند به حملات قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی، بیماری کلیوی، از دست دادن بینایی، اختلال عملکرد جنسی، آنژین و بیماری های شریان محیطی منجر شود.

همچنین می تواند عروق خونی شما و لیپوپروتئین با چگالی کم (کلسترول بد) را برای ایجاد فرسایش در امتداد دیواره های شریانی ایجاد کند و باعث می شود سیستم گردش خون در هنگام کارکرد کمتر کار کند.

مطالب مرتبط
آموزش اندازه گیری فشار خون در منزل به طور صحیح

در حالی که این مطالعه نشان داد که تغییرات در شیوه زندگی، از جمله رژیم غذایی و ورزش، می تواند به کاهش نیاز به داروهای فشار خون کمک کند. هندیلیتر خاطرنشان می کند باید تحقیقات بیشتری پیش از انجام توصیه ها انجام شود.

همچنین افرادی که فشار خون بالا دارند باید همیشه از دستورات پزشک پیروی کنند و اگر قبلا دارو مصرف می کرده اند، تا زمانی که توصیه می شود، آن را ادامه دهند.

با این حال، تغییر رژیم غذایی و افزودن ورزش به برنامه هفتگی، یکی از ابعاد توصیه کننده AHA برای کسانی است که فشار خون بالا را تجربه می کنند. این امور می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت کامل داشته باشد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.