خودروی کانسپت ویژن ایکس کمپانی اشکودا با ویژگی های خارق العاده حرکتی

0

کمپانی اشکودا هنوز مایل نیست که جدیدترین کانسپت کراس اوور مینی خود را نشان دهد، اما در عکس های جدید ،مارک Czech و جزئیات بیشتری از این مدل مفهومی که قرار است به نمایشگاه اتومبیل ژنو بیاید آشکار شده است.

پس از انتشار سه طرح در ابتدای ماه، این شرکت مالک فولکس واگن، دو عکس دیگر از این خودرو را نیز ارائه نموده و جزئیات زیادی را در مورد مشخصات فنی ان بیان کرده است.

موتور ویژن ایکس اشکودا کانسپت

یکی از خودروهای کمپانی اشکودا که در سالهای اخیر توجه زیادی را به خود جلب نمود، ویژن ایکس بود که از  یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری TSI استفاده می نمود که در تعداد زیادی از اتومبیل های گروه فولکس واگن به کار گرفته شده است. البته این خودرو با گاز طبیعی کار می کرد و توانی برابر با ۱۳۰ اسب بخار (۹۶ کیلو وات) و گشتاور اوج ۲۵۰ نیوتن متر (۱۸۴ پوند فوت) را تولید می نمود. اما این کراس اور دارای دو مخزن CNG است، که یکی در زیر صندلی های عقب قرار گرفته در حالی که دیگری در کنار محور عقب قرار دارد.

هنگامی که این خودرو  در حالت CNG قرار داشته باشد، در حالت چرخ جلو متحرک کار می کند، در حالی که موتور الکتریکی سبب می شود که خودرو وارد حالت چرخ عقب متحرک شود.و اما با ترکیب این دو، این خودرو می تواند از سیستم تمام چرخ متحرک بهره جوید. به عنوان اولین مدل مجهز به سیستم تمام چرخ متحرک، این مینی کراس اوور می تواند به لطف سیستم چرخ عقب متحرک خود، گشتاور باورنکردنی ۱۰۰۰ nm (737 پوند پا)  را تولید کند.

صفر تا صد ویژن ایکس اشکودا کانسپت

باتری یون لیتیون ۴۸ ولتی این خودرو را می توان در حالی که کانسپت در حال حرکت است (در هنگام ترمز) شارژ نمود و انرژی ذخیره شده بعدا در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات پیچیده به کار رفته در  Vision X ، سبب می شود که این خودرو در عرض ۹.۳ ثانبه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت (۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۲۴ مایل در ساعت است (۲۰۰ کیلومتر در ساعت). با دو مخزن CNG و یک مخزن کوچک بنزین، این خودرو می تواند بردی در حدود ۴۰۴ مایل (۶۵۰ کیلومتر) را پوشش می دهد.

مطالب مرتبط
بهترین خودروهای جایگزین کراس اوور و شاسی بلند جدید

استفاده از نیروی الکتریکی باعث انطباق ان با محیط زیست می شود زیرا انتشار CO2 توسط این خودرو تنها ۸۹ گرم در کیلومتر است. کمپانی اشکودا،  مفهوم X را در تاریخ ۶ مارس در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی خواهد کرد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.