آیا شنا کالری بیشتری در مقایسه با دویدن می سوزاند؟

0

شنا می تواند یک تمرین عالی برای سوزاندن کالری و از دست دادن وزن باشد. برای هر کیلوگرم وزن بدن، شنا بین ۰.۱ و ۰.۱۴ کالری را در هر دقیقه می سوزاند. اگر شما حدود ۱۵۰ پوند وزن داشته باشید، می توانید بیشتر از ۲۰۰ کالری را به مدت ۳۰ دقیقه بسوزانید. این یک سوزاندن شدید کالری و قابل مقایسه با دوچرخه سواری و یا دویدن در سرعت متوسط ​​و بسیار بهتر از راه رفتن است. فقط به یاد داشته باشید، شناهای خاص مانند پروانه یا قورباغه، کالری بیشتری را مصرف می کنند، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

آیا می دانستید که می توانید ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری را بدون عرق کردن کم کنید؟ شنا می تواند جواب این کار باشد. شما می توانید چند صد کالری را به مدت نیم ساعت در استخر بسوزانید – اگر شناهای دشوار را انجام دهید یا سرعت خود را بیشتر کنید، می توانید این مقدار را افزایش دهید. هنگامی که شما پتانسیل سوزاندن کالری شنا را بر اساس شناور ماندن کشف می کنید، ممکن است هرگز نخواهید از این حالت خارج شوید.

دلایل زیادی وجود دارد که این تمرین کامل بدن در روال تناسب اندام شما می باشد. شما همچنین می توانید زمان صرف شده در استخر را برای بدست آوردن حداکثر مزایا بهینه سازی کنید.

شنا تمرین کامل بدن است

شنا یک تمرین کامل است و بیش از یک دلیل وجود دارد که چرا برای شما بسیار مفید است.

فشار کم در برابر تمرینات هوازی: انجام ورزش های هوازی در حالت معمولی میزان ضربان قلب شما را افزایش می دهد. شنا به شما بدون فشار بر مفاصل، انجام تمرین هوازی با تاثیر بالا یا تمرینات ورزشی مبتنی بر رقص این امکان را می دهد.

آموزش قدرت / مقاومت: علاوه بر بهبود سلامت قلب و عروق، شنا می تواند ماهیچه های شما را تقویت کند و به شما کمک می کند ماهیچه ها را مانند تمرینات مقاومتی قوی سازد.

استقامت بهتر: همچنین می تواند به شما در استقامت بیشتر کمک کند.

بهبود ظرفیت ریه: همانطور که شما در حال ایجاد استقامت هستید، ظرفیت ریه نیز باید بهبود یابد.

تمرین کامل بدن: شنا یک تمرین کامل بدن در معنای واقعی کلمه است و تقریبا فعالیت را برای تمام ماهیچه های بدن به ارمغان می آورد و شما را سرحال کرده و انرژی شما را افزایش می دهد.

خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی: شنا به طور مرتب می تواند خطر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و حتی سکته مغزی را کاهش دهد.

وضعیت بدنی بهتر: به عنوان مقاله ای در The New York Times گزارش شده است، بدن شناگران شرایط بهتری نسبت به دونده ها دارد. بر خلاف دونده هایی که عملکردشان نسبت به شروع با افزایش مسافت کاهش می یابد، شناگران با یک سرعت ثابت مسافت های طولانی تر را طی می کنند. در واقع، یک آمار بین دوچرخه سواران و شناگران در این مقاله خاطر نشان می سازد که شناگران قهرمان، در مدت زمان تمرین مشابه، ۲۵ درصد کالری بیشتری را نسبت به دوچرخه سواران می سوزانند.

مطالب مرتبط
بررسی 4 حرکت شنا + مزیت هایشان

کاهش وزن: و اگر این مزایا کافی نیست، شنا باعث می شود شما وزنتان را از دست داده و خلق  و خوی شما تقویت شود؟ یک ساعت شنا کردن ۴۴۶ کالری را می سوزاند.

آیا می خواهید شنا کردن را به رژیم تناسب اندام خود اضافه کنید؟ در ابتدا ببینیم، شنا چقدر کالری را برای یک ساعت یا حتی یک جلسه کوتاه ۲۰ دقیقه ای می سوزاند. شنا کردن برای ۳۰ دقیقه حدود ۲۲۳ کالری را در یک فرد دارای وزن حدود ۱۵۵ پوند می سوزاند. بنابراین در یک ساعت شما ۴۴۶ کالری می سوزانید. این میزان قابل مقایسه با رقص واقعا سریع و پیاده روی در سرتاسر جهان است و این فقط برای شنا کردن در سطح متوسط ​​است. حرکات شدید مانند شنای پروانه این میزان را بیشتر می کند.

شنا در مقایسه با پیاده روی: پیاده روی برای همان زمان با سرعت ۳.۵ مایل در ساعت فقط ۱۴۹ کالری (در مقابل ۲۲۳ کالری در شنا) می سوزاند. حتی بالا رفتن سرعت راه رفتن شما به ۴.۵ مایل در ساعت، هنوز هم شما را در معرض سوزاندن کالری کمتری قرار می دهد – ۱۸۶ کالری در هر ۳۰ دقیقه پیاده روی

فقط چند روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه شنا کنید

شما نیازی به فشار وارد کردن به خودتان برای انجام ۲ ساعت شنا جهت سوزاندن کالری بیشتر ندارید . فقط ۳۰ دقیقه شنا چند روز در هفته می تواند برای رسیدن به اهداف جسمانی کمک کند. سازمان بهداشت جهانی حدود ۱۵۰ دقیقه فعالیت شدید متوسط ​​تا شدید برای بزرگسالان بین ۱۸ تا ۶۴ سال را توصیه می کند و شنا به دلیل تاثیر کمی که دارد، می تواند باعث شود حتی سالمندان از شنا لذت ببرند.

کرال پشت ۲۹۹ کالری و پروانه ۴۰۹ کالری در ۳۰ دقیقه را می سوزانند.

مردم در سبک های مورد علاقه خود شنا می کنند.

ترکیب چندین سبک شنا برای سوختن کالری بیشتر مفید است

برای کسب بهترین نتایج، مانند تمرین بر روی زمین، مخلوط کردن حرکات شنا می تواند به شما کمک کند تا انرژی بیشتری مصرف کرده و کالری بیشتری بسوزانید. شبیه تمرین های مختلف در زمین، روش های شنا نیز می تواند متناسب با انواع سبک ها و سرعت های مختلف برای اطمینان از بهینه سازی زمان در استخر انجام شود. یک روال که توسط یک متخصص مجله تناسب اندام طراحی شده است، هدفش این است که با ترکیب حرکات مثل شیرجه، شنای پروانه و کرال پشت و …  فرد ۲۷۰ کالری را به مدت ۲۲ دقیقه در استخری به طول ۴۰ متر بسوزاند.

مطالب مرتبط
کورکومین 2000 ( Curcumin 2000 ) چیست؟ بررسی فواید تا عوارض

محاسبه کنید شما چقدر کالری را با ۱۰۰۰ متر شنا می سوزانید

طول متوسط استخر ۲۵ متر در یک دوره کوتاه و ۵۰ متر در یک دوره طولانی است. شنا کردن در المپیک معمولا شامل استخر ۵۰ متری می شود. فرض کنید که از یک لبه تا یک لبه ۵۰ متر باشد.

شما چقدر باید شنا کنید؟

  • تعداد دورها برای شنای ۱۰۰۰ متر در یک استخر طولانی = ۲۰ دور
  • تعداد دورها برای شنای ۱۰۰۰ متر در یک استخر کوتاه = ۴۰ دور
  • تعداد دورها برای شنا ۱ مایل در یک استخر طولانی مدت = ۳۲ دور
  • تعداد دورها برای شنا ۱ مایل در یک استخر کوتاه مدت = ۶۴ دور

کالری سوخته شده

بنابراین، شما چه میزان کالری را طی ۲۰ دور می سوزانید؟ به یاد داشته باشید، این بستگی به حرکت شنایی که شما در حال استفاده از آن هستید و سرعتی که در آن شنا می کنید، دارید. به عبارت دیگر، برای اندازه گیری مقدار کالری که طی ۱۰۰۰ متر یا ۲۰ دور سوزانده می شود، زمانی را که به طی آن فاصله می پردازید محاسبه کنید. سپس، سوختن کالری در برابر حرکت شنایی که برای استفاده از تعداد دقیق آن انتخاب کردید، جستجو کنید.

کالری سوزانده شده در X دور=  X * زمان صرف شنا ۱ دور (در دقیقه) * کالری در دقیقه برای انتخاب حرکتی که انجام می دهید

برای محاسبه این که چند کالری برای یک مایل یا نیم مایل شنا کردن می سوزانید، همین کار را انجام دهید. محاسبه کنید که برای حدود ۳۲ دور شنا به اندازه یک مایل در استخر با اندازه المپیک چه میزان کالری سوزانده می شود.

کالری در ۱ مایل سوزانده شده است = کالری ها در ۳۲ دور سوزانده شده است = ۳۲ * مدت زمان صرف شنا ۱ دور (در دقیقه) * کالری سوزانده شده در دقیقه برای آن حرکت

آیا شنا کالری بیشتری در مقایسه با دویدن می سوزاند

دویدن و شنا کردن روش های عالی برای سوزاندن کالری هستند. شنا شامل تمام تلاش های بدن است، بنابراین می تواند کالری را سریعتر بسوزاند. دویدن، عمدتا شامل هسته و قسمت پایین تر بدن است. دویدن برای انتخاب و حفظ یک رویه تمرین، ساده تر است اما شنا نیاز به مهارت و فضا دارد. یک روال تمرین سازگار به تنهایی می تواند نتایج مورد نظر شما را به شما بدهد.

در میان انواع تمرینات ورزشی، شنا کردن به عنوان یکی از ورزش های علاقه مندان به تناسب اندام است. اما کدام کالری بیشتری می سوزاند؟ دویدن یا شنا کردن به طول یک مایل؟ شنا کردن کالری بیشتری را به خصوص به دلیل اینکه کل بدن را شامل می شود می سوزاند اما دلایل بیشتری برای آن وجود دارد.

مطالب مرتبط
۴۱ راه برای سوزاندن بیشتر کالری، آب کردن شکم و تناسب اندام قسمت دوم

دویدن حالت ترجیحی ورزش است، زیرا همه چیز که نیاز دارید، کفش مناسب و کمی فضا است. اما شنا کردن نیاز به یک استخر و قطعا برخی از آموزش های مناسب و معقول دارد. علاوه بر این، تعداد افرادی که به طور مرتب شنا می کنند، بسیار کمتر از کسانی است که می دوند.

مزایای دویدن

مردم بیشتر و بیشتر به کار دویدن ادامه می دهند. در حال حاضر آگاهی زیادی در مورد این شکل هیجان انگیز ورزش وجود دارد. در زیر مزایای دویدن آورده شده است.

  • مفاصل زانو و سیستم اسکلتی عضلانی را تقویت می کند
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از شروع بیماریهای مزمن
  • بهبود آمادگی قلبی عروقی
  • عالی برای تقویت هسته
  • بدن را تکان می دهد
  • طول عمر شما را افزایش می دهد
  • حافظه را تقویت می کند و ذهن را متزلزل می کند

مزایای شنا کردن

شنا یک تمرین با شدت بالا است که اکثر مردم وقتی به مصرف کالری بالای آن قسم می خورند. در زیر مزایای شنا آورده شده است.

  • این باعث می شود عضلات و مفاصل انعطاف پذیر و از سفتی کلی خلاص شوند
  • استقامت و قدرت عضلانی را ایجاد می کند
  • تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشد
  • تقویت پمپاژ و عضلات قلب
  • کل بدن را متناسب و قوی می کند
  • اکسیژن رسانی بهتر به بافتها از طریق گردش خون
  • جوانسازی بدن
  • موجب لذت بردن می شود، از این رو یک تقویت کننده حالت طبیعی است
  • توانایی بهتر برای کنترل و حفظ وزن سالم

شنا باعث سوختن کالری بیشتر نسبت به دویدن می شود

شنا موجب تمرین کامل بدن شده و برای مفاصل شما آسان تر از دویدن است. از عضلات اصلی شما، همسترینگ، ساق ها و چهارگوشه بیش از شانه ها و بازوها استفاده می شود. مقاومت در برابر آب و حالت شناوری که به شناگر ارائه می شود در حالی که شنا می کند، شنا کردن را سخت تر می کند. برخلاف دویدن، شنا یک ورزش کم اثر است و برای افراد مبتلا به درد مفاصل و بیماری های مزمن مانند سالمندان بسیار عالی است. تلاش برای شنا کردن در همان فاصله نسبت به دویدن قطعا بیشتر است.

اگر به طور منظم مصرف بیشتر کالری را بدون نیاز به خوردن غذا کمتر بطور مداوم دنبال کنید، یک تمرین شدید متوسط ​​مانند شنا، به کاهش وزن کمک می کند. برآورد شده است که شما می توانید حداقل ۳۵۰ کالری را در طول ۳۰ دقیقه شنا بسوزانید . تلاش های فیزیکی بیشتری برای شنا کردن به مسافت دو مایل نسبت به دو مایل دویدن نیاز است.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com