کانسپت جدید رنو، Talisman، به زودی عرضه خواهد شد

0

کانسپت جدید رنو، Talisman تالیسمان به زودی عرضه خواهد شد

رنو در نمایشگاه خودروی  ژنو که به زودی برگزار خواهد شد، چندان چیزی برای عرضه نخواهد داشت اما این خودروساز فرانسوی حداقل دو خودروی جالب را برای نمایشگاه خودروی سوئیس آماده خواهد کرد. گویا قرار است در نمایشگاه سوئیس، این کمپانی خودروسازی، یک وسیله نقلیه مفهومی جدید را به نمایش بگذارد که بنا بر اخبار منتشره، نمایانگر آینده صنعت حمل و نقل خواهد بود. بعضی منابع موثق ادعا می کنند که این کانسپت Algo نام دارد. رنو قصد دارد نسخه ویژه ای از مدل جادویی و سحرانگیز تالیسمان خود را که برای بازار های اروپا تولید شده است، به نمایش بگذارد.

موتور قرتمند Zoe EV

علاوه بر این، قرار است  تالیسمان به یک موتور جدید نیز مجهز شود. البته در نمایشگاه ژنو نیز رنو نسخه قدرتمند Zoe EV را به نمایش خواهد گذاشت. Zoe R110 از یک موتور الکتریکی جدید استفاده می کند که دارای ابعادی در اندازه موتور قبلی است اما توان آن، ۱۶ اسب بخار (۱۲ کیلووات) بیشتر است و دارای مجموع توان خروجی ۱۱۰ اسب بخار (۸۱ کیلو وات) و گشتاوری معادل ۱۶۶ پوند پا (۲۲۵ نیوتن متر) می باشد.

صفر تا صد در عرض ۱۱.۴ ثانیه 

با وجود چنین موتور قدرتمندی، این خودرو می تواند در عرض ۱۱.۴ ثانیه شتاب گرفته و به سذعت ۶۲ مایل در ساعت (۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت)، دست یابد، در حالی که بدون شارژ مجدد باتری ، بردی برابر با ۱۸۶ مایل (۳۰۰ کیلومتر) خواهد داشت. این خودرو الکتریکی در مدت کوتاهی پس از نمایش در اواخر تابستان سال جاری برای فروش عرضه خواهد شد.
بنا بر گزارشات به دست آمده، رنو قرار است از موتور جدید بنزینی ۱.۳ لیتری توربوشارژری استفاده کند که با همکاری   دایملر توسعه یافته و در ژنو نیز عرضه خواهد شد. موتور جدید TCE Energy که برای مدل های Captur و Scenic ارائه خواهد شد دارای سه توان متفاوت – ۱۱۵ اسب بخار (۸۵ کیلو وات)، ۱۴۰ اسب بخار (۱۰۳ کیلو وات) و ۱۶۰ اسب بخار (۱۲۰ کیلو وات) می باشد.

مطالب مرتبط
تویوتا سوپرای جدید فاقد گیربکس دستی خواهد بود

منبع: motor1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.