مقصر پنهان؟ آنفلوآنزا ممکن است خطر حمله قلبی را افزایش دهد

0

مقصر پنهان؟ آنفلوآنزا ممکن است خطر حمله قلبی را افزایش دهد


آیا ممکن است چیزی به ظاهر بی ضرر به عنوان آنفولانزای فصلی احتمال حمله قلبی را برای افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی هستند افزایش می دهد؟ تحقیقات جدید نشان می دهد که در واقع ممکن است این عارضه با این بیماری ساده بروز کند.

محققان موسسه علوم ارزشمند بالینی (ICES) و Health Ontario (PHO) – که هر دو در انتاریو، کانادا قرار دارند- یافته های شگفت انگیزی را با توجه به خطرات بهداشتی مرتبط با تشخیص آنفلوانزا، آورده اند.

آنفلوانزای فصلی که معمولا به عنوان «آنفلوآنزا» خوانده می شود، یک بیماری مسری است که به علت ورود ویروس های آنفلوآنزا در جو یا از طریق تماس نزدیک با افراد آلوده، انتقال می یابد. ویروس های آنفولانزا معمولا بینی و گلو را آلوده می کنند، باعث عطسه، سرفه، گلودرد و گاهی تب می شوند.

نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر جف کوونگ و یک تیم از محققان ICES و PHO اشاره کرد که گروه هایی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند، احتمال ابتلا به حمله قلبی را در هفته اول پس از ابتلا به آنفولانزا افزایش داده اند.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، حدود ۷۳۵،۰۰۰ نفر در ایالات متحده در هر سال تجربه حمله قلبی دارند.

محققان گفتند: “یافته های ما مهم است، زیرا ارتباط بین آنفلوآنزا و انفارکتوس حاد قلب، اهمیت واکسیناسیون را تقویت می کند.”

محققان اخیرا مقاله ای با عنوان نتایج مطالعه خود را در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر کرده اند.

عفونت های تنفسی به عنوان یک عامل خطر حمله قلبی

در مطالعه خود، دکتر کوونگ و تیم او، تقریبا ۲۰،۰۰۰ بزرگسال واقع در انتاریو را بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این ها همه مبتلا به آنفلوآنزا بودند، که آزمایشات آن را تایید می کرد.

مطالب مرتبط
چگونه بفهمیم بدنمان در حال تخمک گذاری است؟

از مجموع این افراد، محققین ۳۳۲ نفر را که به مدت یک سال از ابتلا به آنفولانزا رنج می برند، در یک بیمارستان بستری کردند.

تجزیه و تحلیل انجام شده توسط دکتر کوونگ و همکارانش نشان داد که ارتباط قابل توجهی بین تشخیص عفونت حاد تنفسی – به ویژه آنفلوآنزا – و خطر بالاتری برای انفارکتوس حاد قلب یا حمله قلبی وجود دارد.

احتمال ابتلا به یک حمله قلبی در هفته اول از زمان تشخیص عفونت با ویروس آنفلوآنزا شش برابر افزایش پیدا کرده و محققان خاطرنشان می کنند گروه های خاصی در معرض خطر بیشتری نسبت به دیگران قرار دارند.

به نظر می رسد آسیب پذیر ترین افراد سالخورده (بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر)، افراد مبتلا به ویروس آنفلوآنزا و کسانی که قبلا در معرض حمله قلبی قرار نگرفته اند، می باشد.

همچنین افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی در مورد افراد مبتلا به انواع دیگر ویروس های تنفسی نیز اشاره شده است، هرچند قرار گرفتن در معرض آن تا حدی کم اهمیت تر است.


گروه های خطرناک نباید واکسن آنفلونزا را به تعویق اندازند

این نتایج مطالعات قبلی را تأیید می کند که ارتباط بین واکسیناسیون آنفلوآنزا و کاهش خطر ابتلا به عوارض قلبی عروقی را نشان می دهد.

دکتر جف کوونگ اظهار کرد:

یافته های ما، همراه با شواهد قبلی که اثبات کرد واکسیناسیون آنفلوانزا، باعث کاهش حوادث و مرگ و میر در اثر بیماری های قلبی و عروقی می شود، از دستورالعمل های بین المللی حمایت می کند که واکسیناسیون آنفولانزا در افراد دارای خطر بالا به ابتلای حمله قلبی را توصیه می کند. “

محققان به شدت توصیه می کنند که همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از عفونت انجام دهیم، تا اطمینان حاصل کنید که از ابتلا به آنفلوآنزا در امان خواهید ماند.

مطالب مرتبط
عمل جراحی تاندون دوزی عضله دوسربازویی در ورزشکاران چیست؟

دکتر کوونگ تاکید می کند:

“افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی هستند، باید اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از عفونت های تنفسی و به ویژه آنفلوآنزا، از طریق اقداماتی از جمله واکسیناسیون و شستن زیاد دست و صورت را انجام دهند.”

داده های CDC نشان می دهد که تنها ۲/۶۷ درصد از بزرگسالان بالغ بر ۶۵ سال و بیشتر در طی سال گذشته به بیماری آنفلوانزا مبتلا شده اند.

منبع: medicalnewstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.