چرا استفاده از تبلت و تلفن در شباهنگام ، باعث ایجاد اختلال در خواب شما می شود

0

چرا استفاده از تبلت و تلفن در شباهنگام ، باعث ایجاد اختلال خواب شما می شود

اختلال خواب : هنگامی که یک فرد به جای مطالعه روزنامه یا مجله و یا خواندن کتاب قبل از خواب از آیپد خود استفاده می کنند، دیرتر به خواب می رود و لذا سطوح ملاتونین او سرکوب می گردد.

برخی مطالعات و گزارش های غیر رسمی نشان می دهند که نگاه کردن به تبلت یا گوشی هوشمند، می تواند باعث ایجاد تداخل و اختلال خواب شبانه شما شود. بنابراین محققان، آزمایش کوچکی را برای تست این ایده انجام داده اند.

دانشمندان از ۹ نفر خواستند تا ۱۰ شب را در آزمایشگاه خواب بگذرانند. برای پنج شب متوالی، آن ها قبل از خواب از یک آیپد استفاده نمودند و سپس ۵ شب دیگر قبل از خواب به مطالعه روزنامه یا مجله پرداختند .

در هر دو سناریو، این افراد در  یک اتاق کم نور خوابیدند تا بتوانند به سرعت احساس آرامش خود را باز یابند.

آزمایش، که بر اساس گزارش های فیزیولوژیکی شرح داده شده آماده گردیده بود، نشان داد که زمانی که مردم به جای مطالعه کتاب یا مجله از آیپد های خود استفاده می کردند، دیر تر به خواب می روند و لذا ریتم خواب آنها دیرتر شروع می شود.

علاوه براین، این خواب دیر هنگام  سطوح ملاتونی خون آن ها را سرکوب کرده، هورمون تنظیم خواب را دچار اختلال نموده و باعث تاخیر در ترشح ملاتونین می شود. دوره های خواب REM یعنی دوره حرکات سریع چشم مرحله خواب ، زمانی که این افراد از آیپد استفاده می کردند نسبت به زمانی که قبل از خواب کتاب یا مجله مطالعه می نمودند ، دیرتر آغاز شد.

علاوه بر این، داوطلبان گزارش دادند که احساس خواب آلودگی کمتری در شب هنگام داشته و در صبح فردا در هنگام استفاده از دستگاه الکترونیکی هشدار های کمتری را دریافت نمودند.

مطالب مرتبط
عوارض ناشی از شب بیداری برای سلامتی بدن

جین فر دافی، دانشمند عصب شناسی دانشگاه بریگام و بیمارستان زنان بوستون بیان نمود که استفاده از تلفن های همراه به هیچ وجه بی خطر نیست. آن ها اثرات بیولوژیکی زیادی بر روی ما دارند. و می توانند برای بزرگسالان بسیار مضر باشند، اما در واقع تاثیر بسیار نا مطلوبی بر روی کودکان و نوجوانانی می گذارند که در حال حاضر خواب کافی ندارند و دچار اختلال خواب هستند .

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.