فاش شدن اطلاعاتی از سری ۲۰۰۰ رایزن AMD

0

فاش شدن اطلاعاتی از سری ۲۰۰۰ رایزن AMD

رایزن : شرکت AMD یکی از تولیدکنندگان بزرگ تراشه گرافیکی و پردازشی بوده که توانسته خود را به برندی مطرح در این زمینه تبدیل کند و طرفداران بسیاری نیز بدست آورد تا برندی بزرگ باشد.

اطلاعاتی شامل بازدهی و قیمت سری ۲۰۰۰ رایزن پردازنده های AMD فاش شده است که به نظر می رسد از اطلاعات قبلی در زمینه ی این سری از پردازنده های شرکت AMD کامل تر می باشد.

اما با در نظر گرفتن بازه ی ۱ ماه تا رونمایی از این سری پردازنده های AMD احتمال می دهیم که باز هم اطلاعات دقیق تری در این زمینه بدست آید.

در ادامه ی این خبر به این اطلاعات در زمینه ی پردازنده های AMD سری ۲۰۰۰ رایزن خواهیم پرداخت.

رایزن ۲۷۰۰X

براساس اطلاعات و گزارشات فاش شده، در این سری از پردازنده های AMD هیچ خبری از رایزن ۲۸۰۰X نمی باشد و البته باید یادآوری کنیم که در گذشته اخباری در زمینه ی این نوع رایزن AMD فاش شده بود که نمی توان گفت این اخبار به رایزن ۲۸۰۰X مربوط می شده است چرا که این اخبار بیشتر اطلاعاتی در زمینه ی رایزن ۲۷۰۰X ارائه داده است که براساس این اخبار می توان گفت که پردازنده های AMD رایزن ۲۷۰۰X دارای پیشرفت قابل توجهی بوده اند تا جایی که این سری از پردازنده جزء پرچم دار بعدی پردازنده های شرکت AMD قرار گرفته است تا از آن رونمایی شود.

رایزن ۲۷۰۰X پردازنده ی AMD دارای ویژگی ها و مشخصه های منحصر به فردی می باشد که شامل ۸ هسته ی اصلی، ۱۶ ترد با فرکانس پایه ۳.۷ گیگاهرتزی و فرکانس بیشینه ۴.۳۵ گیگاهرتزی و توان گرمایی ۱۰۵ واتی می باشد.

Ryzen7 2700

بعد از رایزن ۲۷۰۰X پردازنده ی AMD ، نوبت به محصول بعدی این سری از پردازنده های AMD می رسد که نام آن Ryzen7 2700 می باشد که این محصول نسبت به رایزن ۲۷۰۰X پردازنده ی AMD هم دارای سرعت کم تر و هم دارای توان گرمایی تقریبا نصفی می باشد.

مطالب مرتبط
اپل استفاده از پردازنده های اینتل را در کامپیوتر های مک متوقف خواهد کرد

براساس اطلاعات فاش شده از این سری پردازنده های AMD ، محصول Ryzen7 2700 قرار است که با فرکانس پایه ۳.۲ گیگاهرتز و فرکانس بیشینه ۴.۱ گیگاهرتز و همچنین توان حرارتی ۶۵ واتی عرضه شود.

Ryzen5 2600X و Ryzen5 2600

بعد از بررسی محصولات رایزن ۲۷۰۰X و Ryzen7 2700 از پردازنده های شرکت AMD به مراتب به جایگاه های پایین تری می رسیم که دو محصول Ryzen5 2600X و Ryzen5 2600 را مشاهده می کنیم.

محصول Ryzen5 2600X قرار است که با پایه ۳.۶ گیگاهرتزی و بیشینه ۴.۲۵ گیگاهرتزی همراه با توان حرارتی ۹۵ واتی عرضه شود و علاوه بر این محصول Ryzen5 2600 قرار است با پایه ی ۳.۳ گیگاهرتزی و بیشینه ۳.۹ گیگاهرتزی همراه با توان ۶۵ واتی عرضه شود.

وجه شباهتی که دو محصول Ryzen5 2600X و Ryzen5 2600 از پردازنده های شرکت AMD با یکدیگر دارند این است که هر دوی این پردازنده ها دارای ۶ هسته و ۱۲ ترد می باشند.

Ryzen5 2400G  و Ryzen3 2200G

بعد از بررسی مدل های ۶ هسته ای AMD به مدل های ۴ هسته ای این نسل از پردازنده های AMD می رسیم، مدل های چهار هسته ای این نسل از پردازنده های AMD شامل دو پردازنده ی Ryzen5 2400G  و Ryzen3 2200G می باشند که فرکانس محصول Ryzen5 2400G، دارای ۳.۶ گیگاهرتز با فرکانس بیشینه ۳.۹ گیگاهرتز می باشد و علاوه بر این محصول Ryzen3 2200G دارای ۳.۵ گیگاهرتز با فرکانس بیشینه ۳.۷ گیگاهرتز می باشد.

وجه اشتراک این دو مدل از پردازنده های این سری از شرکت AMD توان حرارتی آنها می باشد چرا که هر دو دارای یک توان حرارتی ۶۵ واتی می باشند.

دو مدل ۴ هسته ای Ryzen5 2400G  و Ryzen3 2200G به همراه پردازنده ی گرافیکی مجتمع وگا رونمایی شده اند و هم اکنون در دسترس هستند.

مطالب مرتبط
اخبار گوگل و سانسور اخبار سازمان های نامشخص

تنوع سری ۲۰۰۰ پردازنده های رایزن

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم مدل های این سری از پردازنده های شرکت AMD از درجه ی بالا به مراتب به درجات پایین تر کاهش پیدا کردند به گونه ای که از مدل ۸ هسته ای به مدل ۶ هسته ای و مدل ۴ هسته ای رسیده اند بنابراین قیمت هر کدام از این محصولات با توجه به کاهش مدل های آنها نیز کاهش پیدا می کند به گونه ای که قیمت Ryzen7 2700X برابر است با ۳۶۹ دلار ، قیمت مدل Ryzen7 2700 299 دلار ، قیمت مدل Ryzen5 2600X 249 دلار ، قیمت مدل Ryzen5 2600 199 دلار ، قیمت مدل Ryzen5 2400G 169 دلار و قیمت مدل Ryzen3 220G برابر با ۹۹ دلار می باشد.

تمامی مدل های سری ۲۰۰۰ رایزن بر روی مادربوردهایی که دارای سوکت AM4 هستند قابل استفاده می باشند.

البته خبر خوب این است که سری ۴۰۰ مادربوردهای متناسب با این سری از پردازنده های شرکت AMD که دارای ویژگی های منحصر به فردی شامل Precision Boost Overdrive و XFR2 می باشد در دست طراحی و عرضه می باشد.

چنین ویژگی هایی در نسل حاضر مادربوردها وجود ندارد به همین دلیل این ویژگی ها جزء مشخصه های منحصر به فرد سری ۴۰۰ مادربوردها می باشد.

با وجود ارائه ی تمامی این اطلاعات در زمینه ی این سری از پردازنده های شرکت AMD، هنوز ۱ ماه تا رونمایی آنها فرصت باقی است بنابراین احتمال اینکه اطلاعات دیگر و موثق تری از این سری پردازنده ها فاش شود زیاد است.

جزئیات بیشتری در کار نیست و باید منتظر ماند تا AMD بزودی پردازنده قدرتمند رایزن سری ۲۰۰۰ را معرفی کرده و به شایعات پایان دهد.

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
اسپای شات های جدید از BMW M3

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.