اسموتی : چگونه یک اسموتی سبز درست کنیم

0

اسموتی می تواند بسیار سالم باشد، به ویژه اگر شما خود آن را درست کنید. اسموتی های سبز بر روی سبزی تمرکز می کنند، به طوری که آنها حاوی مواد مغذی و فیبر زیادی هستند. اگر این به نظر شما خوشمزه نیست، دوباره به آن فکر کنید. اسوتی های سبز از سبزیجات تهیه می شوند، اما آنها از میوه های تازه برای ایجاد طعم استفاده می کنند.

انتخاب مواد اولیه

۱- سبزیجات خود را انتخاب کنید. شما می توانید از هر ترکیبی از سبزیجات برگ سبز که می خواهید استفاده کنید تا زمانی که آنها حدود ۱ فنجان (۲۳۷ میلی لیتر) بشوند. سبزیجات خود را از اسفناج، کلم بروکلی، کلماتی و غیره انتخاب کنید. این ها مواد تغذیه ای را برای داشتن پوست نرم فراهم می کنند.

۲-یک نوشیدنی را انتخاب کنید. مایعات در یک اسموتی مهم هستند. اگر شما مایع اضافه نکنید، اسموتی شما بسیار ضخیم خواهد بود. شما می توانید چیزی به اندازه یک فنجان آب ساده استفاده کنید. با این حال، شما همچنین می توانید از شیر بادام یا شیر سویا و همچنین شیر نارگیل یا آب استفاده کنید. شما حتی می توانید از شیر یا قهوه استفاده کنید.

از همان مقدار مایع که برای سبزیجات استفاده کردید، ۱ فنجان (۲۳۷ میلی لیتر) استفاده کنید.

۳-میوه ها را انتخاب کنید. میوه ها طعم شیرین را به ارمغان می آورند و همچنین مواد مغذی را اضافه می کنند. شما می توانید ترکیبی از میوه ای که می خواهید از جمله موز، توت فرنگی، زغال اخته، انبه، نارنجی، سیب، آناناس و آووکادو را استفاده کنید. شما حدود نصف فنجان (۳۵۵ میلی لیتر) میوه نیاز دارید.

اضافه کردن هر دو نوع میوه خامه ای و طعم دار را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آووکادو و موز خامه ای و انبه ضخیم و پالپ دار است، در حالی که پرتقال، آناناس و توت فرنگی طعم را اضافه می کنند.

میوه یخ زده یک مکمل عالی برای اسموتی نیز می باشد. این ارزان است و شما فقط می توانید آن ها را در یخ قرار دهید. با این حال، مطمئن شوید که در مقادیر مساوی از میوه های یخ زده و تازه استفاده کنید، زیرا شما نمی خواهید خیلی سرد یا غلیظ باشد.

مطالب مرتبط
احساس خستگی دائمی و مفرط به خاطر این دلایل است

۴-تقویت کننده را اضافه کنید. شما همچنین می توانید مواد غذایی و پروتئین های گیاهی را اضافه کنید. به عنوان مثال، می توانید از دانه های کتان و کره بادام استفاده کنید.  یک تکه دارچین یا پودر کاکائو را برای افزایش طعم اضافه کنید. شما همچنین می توانید از جو دوسر یا زنجبیل تازه استفاده کنید.

هل، جوز هندی و دارچین همه می توانند طعم های خوب را اضافه کنند. یک تکه کوچک نمک را برای تمیز کردن طعم ها فراموش نکنید.

۵- شیرین کننده های مورد نظر را انتخاب کنید. شما واقعا می توانید از هر شیرینی که می خواهید استفاده کنید، اگر اسموتی شما را شیرین تر می کند. شما می توانید شربت عسل، آگوا، شکر میوه ای، قند معمولی سفید یا آب پرتقال را به سلیقه خود اضافه کنید.

مخلوط کردن اسموتی

۱- ابتدا مایع را اضافه کنید. مایع در ابتدا به گونه ای اضافه شود که هر چیز دیگری در آن ترکیب شود. آن را در مخلوط کن قرار دهید و سپس تمام مواد دیگر را در بالای آن اضافه کنید. به یاد داشته باشید که مایع و سبزی شما یک نسبت یک به یک خواهد بود، بنابراین اگر شما از یک فنجان سبزی استفاده می کنید، حدود یک فنجان مایع نیاز دارید.

۲- سبزی ها و میوه ها را ببرید. برش همه تکه ها را راحت تر ترکیب می کند. آنها را به حدود ۱ اینچ (حدود ۲/۱ سانتیمتر) یا کوچکتر تقسیم کنید.

۳-در انتها میوه و سبزی را اضافه کنید. میوه تازه باید با مایع وارد شود. اگر از میوه های یخ زده استفاده می کنید، کمی بعد آن را ذخیره کنید. قطعات هر دو نوع میوه خامه ای و طعم دهنده که شما استفاده می کنید، اضافه کنید. شما لازم نیست بین این دو تمایز قائل شوید. سبزیجات باید در بالای میوه قرار بگیرند، زیرا این امر باعث می شود از ته نشینی در مخلوط کن جلوگیری شود. یا شما ممکن است فقط سبزی و مایع را در ابتدا مخلوط کنید، سپس میوه را اضافه کنید. هر گونه مواد دیگر را در بالای سبزی اضافه کنید.

مطالب مرتبط
ارتباط تنگاتنگ بین بیماری طیف اوتیسم و صرع

۴- ابتدا مخلوط کن را روشن کنید. فعالیت مخلوط کن کمک می کند تا این روند ادامه یابد. این می تواند به خرد شدن میوه و مانند آن کمک کند، به طوری که در پایین ته نشین نشود. پس از اینکه چندین بار آن را روشن کنید، می توانید به سمت ترکیب کردن حرکت کنید.

۵- مخلوط را هم بزنید. ابتدا با سرعت کم شروع کنید. سرعت کم کمک می کند که مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید، بدون اینکه آنها به طرفین بچسبند. هنگامی که تقریبا نیم دقیقه مخلوط را هم می زنید، می توانید به مخلوط کردن با سرعت بالا برسید. آنقدر هم بزنید تا همه چیز یکسان شود.

اگر برای هم زدن مخلوط خود دچار مشکل شده اید، کمی مایعات بیشتر اضافه کنید، که به آن کمک می کند یکسان شود.

۶- میوه یخ زده یا یخ را اضافه کنید. اگر شما شیرینی خود را سرد دوست دارید، شما می توانید کمی از یخ در پایان اضافه کنید. این نقطه نیز زمانی است که شما باید میوه یخ زده اضافه کنید. آن را با هم در بالا تا زمانی که یک مخلوط یکسان ایجاد شود اضافه کنید.

۷- تنظیم به صورت مورد نظر: اسموتی شما ممکن است بیش از حد غلیظ یا خیلی رقیق باشد، بنابراین آن را تنظیم کنید. اگر متوجه شدید آن را دوست ندارید، مایع بیشتری اضافه کنید. شما می توانید آن را با میوه های یخ زده یا حتی سبزیجات ضخیم تر کنید. دوباره مخلوط کنید تا بافت درست داشته باشید.

شما می توانید کمی شیرین کننده را اضافه کنید، اگر آن به اندازه کافی شیرین نیست.

ایده هایی برای تزئین کردن

۱-ساخت یک اسموتی گرمسیری: یک سبزی را انتخاب کنید، سپس بعضی از طعم های گرمسیری را اضافه کنید. شما می توانید از موز، پرتقال و آب نارگیل، انبه، آناناس و شیر نارگیل استفاده کنید. ترکیبی گرمسیری شروع تازه ای برای هر روز است.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف قطره پروبیوتیک بیوگایا (BioGaia)

۲-سبزیجات کولارد با پودر و انبه: این سبزیجات اغلب نادیده گرفته می شود، اما آنها مانند کلم و یا اسفناج حاوی مواد مغذی هستند. به علاوه، گاهی اوقات ارزان تر هستند زیرا آنها زیاد محبوب نیستند. سبزیجات کولارد را با انبه، انگور سبز شیرین و چند قاشق غذاخوری (۳۰ تا ۶۰ میلی لیتر) پودر مخلوط کنید. مخلوط کردن کمی آب، بادام / شیر نارگیل، آن را به اندازه کافی برای نوشیدن رقیق می کند.

۳-زنجبیل با گلابی: ترکیب دیگری که برنده شده است، گلابی رسیده و یک تکه کوچک از زنجبیل تازه است. زنجبیل آن را تازه و کمی تند می کند. اگر برای سبزیجات استفاده کنید کمی از آن را اضافه کنید تا شیرین تر شود. اگر برای مایعات استفاده می کنید، سعی کنید مرکبات یا حتی یک چای زنجبیل را استفاده کنید.

۴- ستاره گریپ فروت: گریپ فروت دارای عطر و طعم ملایم است که شما را در صبح از خواب بیدار می کند، به علاوه آن بسیار مغذی است زمانی که بحث تغذیه پیش می آید. اگر می خواهید آن را شیرین تر بخورید، آن را با اسفناج، سیب شیرین و کمی موز ترکیب کنید. از آب یا شیر برای رقیق شدن آن استفاده کنید.

۵- تمرکز بر انواع توت ها: گزینه دیگر این است که توت ها ستاره را بسازند. استفاده از زغال اخته، گیلاس، توت فرنگی و / یا تمشک، همراه با میوه دیگری مانند سیب یا موز آن را شیرین می کند. آن را با آب و اسفناج و نارگیل امتحان کنید. شما همچنین می توانید یک عدد کوچک از آجیل یا دانه را به عنوان پروتئین اضافه کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.