آیا نشستن بیش از حد باعث افزایش وزن می شود؟

0

مضرات نشستن بیش از حد چیست؟

نشستن: من حدود ۱۲ ساعت در روز نشسته ام: ۸ ساعت پشت میز، ۴ ساعت در مسیر رفت و آمد و تماشای تلویزیون. من به خوبی از خطراتی که این وضعیت برای سلامتی من دارد، آگاه هستم، اما بر اساس یک مطالعه جدید، افزایش وزن جزو این خطرات نیست. زمان استراحت من در مقایسه با فرد معمولی در ایالات متحده نگران کننده است.

نشستن طولانی مدت با فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سرطان ارتباط دارد. بعضی از مطالعات حتی با افزایش خطر ابتلا به مرگ زودرس آن را مرتبط می دانند.

علاوه بر آسیب دیدگی، به نظر می رسد بدون توجه به میزان تمریناتی که من انجام می دهم در زمانی که نشسته نیستم، نمی توانم این خطرات سلامتی را جبران کنم.

اما همانطور که در اینجا نشسته ام چه کاری می توانم برای جلوگیری از ایجاد یک مشکل سلامتی مرتبط با نشستن انجام دهم. گفته می شود که نشستن طولانی مدت بعید است که باعث اضافه وزن من شود، هورا! بیایید به جزئیات نگاه کنیم.

نشستن طولانی مدت هنوز مضر است

یک تحقیق به روش متا آنالیز بر روی ۲۳ مطالعه که در مجله پزشکی ورزشی منتشر شد و به بررسی اثرات رفتار ثانویه بر وزن بدن و خطر ابتلا به چاقی در بزرگسالان پرداخت.

مهمتر از همه، تمام مطالعات انجام شده در این تجزیه و تحلیل نتایج خود را برای محاسبه فعالیت بدنی تعدیل کرده اند. زیرا این می تواند بر وزن تاثیر بگذارد. به طور کلی، تیم تحقیقاتی تنها “ارتباطات کوچک، ناسازگار و غیر قابل توجهی را بین رفتارهای نشیمن – مانند نشستن در محل کار یا تماشای تلویزیون – با وزن بدن و چاقی پیدا کرد.

دانشمندان یک ارتباط بین افزایش جزئی دور کمر با رفتارهای ثانویه را نشان دادند: برای هر یک ساعت بیشتر نشستن در روز به مدت بیش از ۵ سال، دور کمر ۰.۰۲ میلیمتر افزایش می یابد. اما هنوز عصبانی نشوید محققان می گویند که این افزایش “اساسا ناچیز است”.

مطالب مرتبط
آیا زندگی در کنار ورزشگاه خطر چاقی را کاهش می دهد؟

بنابراین، این یافته ها برای ما که بیشتر روز را در روی صندلی هایمان می گذارنیم، چی معنی می دهد؟

دکتر مرید Peddie از گروه تغذیه انسانی در دانشگاه اوتاگو در نیوزلند به سادگی توضیح می دهد، “نتایج نشان می دهد […] که اثرات مضر نشستنهای بیش از حد باعث افزایش وزن نمی شود”. با این حال، یافته ها نشان نمی دهد که نشستن برای دوره های طولانی بی ضرر باشد.

دکتر Peddie می گوید “[…] مطالعات ما به وضوح نشان می دهد که نشستن برای مدت طولانی موجب افزایش قند خون و سطح تری گلیسیرید می شود”
به نظر می رسد توصیه “نشستن کمتر، حرکت بیشتر” از هر زمانی مهم تر باشد.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.