معرفی کیا سورنتو مدل ۲۰۱۸

0

معرفی کیا سورنتو مدل ۲۰۱۸

سورنتو ۲۰۱۸ : شرکت کیا (Kia)، شرکت خودرو سازی می باشد که در زمینه ی طراحی و تولید خودرو های شاسی بلند فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۲۰۰۳ اولین نسل از خودرو های شاسی بلند سورنتو خود را که دارای یک پیشرانه ی ۶ سیلندری V شکل ۳.۵ لیتری هیوندای با قدرت ۱۹۲ اسب بخار بودند را در بازار جهانی طراحی و عرضه کرد.

این نسل از خودرو های شرکت خودرو سازی کیا، اولین و آخرین نسل از خودرو های شاسی بلند این شرکت بود که در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ دو فیس لیت دریافت کرد.

از این رو شرکت کیا با طراحی سری دوم خودروی سورنتو در سال ۲۰۰۹ وارد کلاس خودرو های کراس اوور سایز متوسط شد و تصمیم گرفت طراحی شاسی یکپارچه که از آن در سری اول خودرو های سورنتو خود استفاده کرده بود را در این سری از خودرو های سورنتو خود کنار بگذارد.

از این رو این شرکت در سال ۲۰۰۹، نماینده شایسته جهت نمایش زبان طراحی خودرو لقب گرفت.

شرکت خودرو سازی کیا در سال ۲۰۱۴ توانست با طراحی و عرضه سری سوم خودروی سورنتو خود با مینی ون کیا کارنیوال، به باشگاه های پر افتخار ایمن ترین کراس اور های بازار جهانی راه پیدا کند.

شرکت خودرو ساز کیا در حال حاضر یعنی در سال میلادی جاری از چهارمین سری از خودروی سورنتوی خود پرده برداشته است که این مدل جدید دارای کمی تغییر در طراحی بدنه و ساخت قوای فنی می باشد.

باز طراحی کیا سورنتو ۲۰۱۸

در باز طراحی خودروی کیا سورنتو مدل ۲۰۱۸ استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید در تیپ های V6 سورنتو لحاظ شده است.

خریدارن و طرفداران خودرو های سورنتو شرکت کیا به خوبی در جریان این مسئله هستند که مدل سال قبل این خودرو شامل تجهیزات ایمنی و گجت های بسیار مناسبی با ویژگی های منحصر به فرد و بی نظیر بود و اما خبر خوش برای این افراد این است که در طراحی و ساخت خودروی کیا سورنتو مدل ۲۰۱۸ نیز تمامی تجهیزات ایمنی و گجت های بسیار مناسب در مدل قبلی، تکرار شده است.

تغییرات ظاهری

شاید با نگاه اول به این مدل از خودروی سورنتو به خوبی متوجه تغییرات در طراحی و بهینه شدن آن نشوید اما با کمی دقت و بررسی می توانید جزئیات استفاده شده در طراحی سورنتو کیا مدل ۲۰۱۸ را مشاهده کنید.

با بررسی طراحی این مدل از خودروی سورنتو شرکت کیا می توان گفت که یکی از اولویت های طراحان این خودرو استفاده از تزئینات کروم در جلو پنجره ها و رینگ ها بوده است.

مطالب مرتبط
حضور بنتلی بنتایگا هشت سیلندر در نمایشگاه پکن

ویژگی که این خودرو را جذاب کرده است نمای جلوی آن می باشد که در آن از چراغ های جدید و مه شکن های LED با تزئینات کروم در تیپ SXL استفاده شده است و جذابیت و رخ خاصی را به این مدل از خودروی سورنتو شرکت کیا داده است.

اگر بخواهیم در مورد بیشترین تغییری که در طراحی این خودرو صورت گرفته است صحبت کنیم باید بگوییم که بیشترین تغییر به در نمای جانبی این خودرو به رینگ های ۱۹ اینچی آن تعلق دارد . نمای عقب این خودرو نیز شامل چراغ های LED، دیفیوز جدید و تزئینات کروم می باشد.

طراحی داخلی

یکی دیگر از بخش های این خودروی شرکت کیا که باز طراحی شده است، کابین و فضای داخلی این خودرو می باشد .

به گونه ای که فرمان و دریچه های هوای جدید در کنار پنل دیجیتال فرمان قرار گرفته اند و بهینه شده اند.

برخی از ویژگی هایی که در طراحی کابین داخل خودرو بسیار کاربر پسند می باشند و برای خریداران بسیار جذاب می باشند شامل قرار دادن سان روف پانورامیک در کنار چرم ناپا، ترکیب رنگ های جدید روکش های صندلی و سیستم تنظیم برقی بخش میانی صندلی ها برای تمامی سرنشین ها در تیپ های SX و SL کابین می باشد.

اما در کنار طراحی خاص و منحصر به فرد استفاده شده در خودروی سورنتو مدل ۲۰۱۸ به همراه تمامی ویژگی ها و مشخصه های کاربر پسندی که دارد دارای یک ویژگی نا امید کننده نیز می باشد، این ویژگی نا امید کننده استفاده از متریالی در کابین این خودرو است که کیفیت آن نسبت به کیفیت متریال استفاده شده در کابین خودرو های تویوتا هایلندر و یا سوبارو اسنت پایین تر می باشد.

شرکت کیا ، خودروی سورنتو خود را به صورت استاندارد در تمامی تیپ ها به صورت V شکل عرضه کرده است و خودروی سورنتو مدل ۲۰۱۸ را تنها در تیپ های SX ، EX V6 ، LX V6 و SXL با ظرفیت ۷ سرنشین عرضه می کند.

طراحی صندلی های سورنتو ۲۰۱۸

درست است که خودروی سورنتو مدل ۲۰۱۸ ظرفیتی برابر با ۷ نفر را دارد اما سومین ردیف از صندلی های تعبیه شده در این خودرو دارای فضای پای حداکثر ۸۰.۵ سانتی متری می باشد که نمی توان گفت چندان جادار است چرا که دسترسی به این صندلی ها کمی مشکل است.

البته صندلی های ردیف اول و دوم طراحی شده در این خودرو کاملا جادار است چرا که فضای پای ۱۱۲ سانتی متری در جلو و ۱۰۰ سانتی متری در صندلی های عقب تعبیه شده است.

خودروی سورنتو مدل ۲۰۱۸ کیا به گونه ای طراحی شده است که فضای بار آن برابر با ۱۰۷۶ لیتر می باشد که البته با خواباندن صندلی های ردیف سوم در این خودرو می توان فضای بار این خودرو را به ۲۰۶۷ لیتر افزایش داد.

مطالب مرتبط
انتشار تصویر رندر شده نسل جدید شورولت کوروت

مشخصات فنی موتور

خودروی سورنتو ۲۰۱۸ شرکت کیا از لحاظ ثبت زمان های سریع در پیست و در بخش رانندگی و فرمان پذیری اسپرت از رقبای خود کاملا عقب می باشد.

اما با وجود اینکه این خودرو از لحاظ ثبت زمان های سریع در پیست از رقبای خود عقب است اما یک سواری راحت و آرام بخش را در کنار پاسخ دهی نسبتاً حساس فرمان برای راننده فراهم می کند.

این خودرو به راحتی می تواند از مسیرهای ناهموار بدون هیچ مشکلی عبور کند چرا که سیستم تعلیق این خودرو در کنار گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک قرار گرفته است و تکان بدنه ی این خودرو در کمترین حد خود قرار دارد.

در سورنتو ۲۰۱۸ شرکت کیا یک سیستم تمام چرخ محرک نیز تعبیه شده است که به لطف این سیستم تمام چرخ محرک قابلیت پیش بینی و تشخیص قدرت مورد نیاز هر محور در مسیر های خاکی برف یا حتی یخی امکان پذیر شده است که رانندگی را برای استفاده کنندگان از این خودرو آسان و دلپذیر کرده است.

می توان گفت که خودروی سورنتو مدل ۲۰۱۸ شرکت کیا برای خانواده ای تقریبا شلوغ و پر جمعیت طراحی و ساخته شده است.

شرکت خودرو ساز کیا در طراحی و ساخت مدل جدید سورنتو ۲۰۱۸، استفاده از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ صرف نظر کرده است و از یک پیشرانه ی ۴ سیلندری ۲.۴ لیتری و ۶ سیلندری V شکل ۳.۳ لیتری با قدرت هایی به ترتیب ۱۸۵ و ۲۹۰ اسب بخار استفاده کرده است.

پیشرانه ی ۲.۴ لیتری خودروی سورنتو ۲۰۱۸ سوخت کمی مصرف می کند در حالی که پیشرانه ی V6 سوخت بیشتری مصرف می کند.

امکانات دیجیتال

یکی از ویژگی ها و قابلیت های موجود در تمامی تیپ های سورنتو، سیستم اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو و نمایشگر لمسی ۷ اینچی می باشد.

در خودرو های سورنتو شرکت کیا سیستم اطلاعات و سرگرمی با نام سیستم سرگرمی یووو طراحی شده است که این سیستم برای رانندگان و سرنشینان این خودرو این امکان را فراهم می کند تا از سیستم رهیاب، رادیویی و ماهواره ای به همراه نمایشگر ۸ اینچی لمسی که همگی جزء سیستم سرگرمی یووو می باشند استفاده کنند.

سایر تجهیزات استفاده شده در خودروی سورنتو مدل ۲۰۱۸ پد شارژ بی سیم و سیستم صوتی هارمن کاردون کوانتوم لاجیک می باشد.

همانطور که اشاره کردیم خودروی سورنتو ۲۰۱۸ در تیپ های متنوعی طراحی و تولید شده است که تیپ EX آن گران تر از سایر تیپ ها می باشد و دلیل گران بودن آن هم این است که در این تیپ از سیستم های ایمنی و کمک راننده مانند سیستم هشدار دهنده ی برخورد از روبه رو، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار دهنده نقطه کور، ترافیک عقب خودرو، سیستم نظارت بر فضای پیرامون خودرو استفاده شده است.

مطالب مرتبط
ساعت اسپرت هوشمند ال جی با رم 768 مگابایتی و 4 گیگابایت حافظه ی داخلی در راه است

در صورتی که با سیستم نظارت بر فضای پیرامون خودرو آشنایی ندارید باید بگوییم که این سیستم به راننده کمک می کند تا خودرو را در بین خطوط نگه دارد و فاصله ی مناسب خود را با خودروی رو به روی خود حفظ کند.

قیمت در بازار جهانی

با وجود اینکه قیمت خودروی سورنتو مدل ۲۰۱۸ شرکت کیا هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما احتمال می دهیم که این خودرو با طراحی خاص و منحصر به فردی که در آن استفاده شده است و ویژگی ها و امکاناتی که دارد قیمتی زیر ۴۵ هزار دلار نداشته باشد.

اما قیمت این خودرو در تیپ استاندارد ال تا تیپ فول آپشن SXL از قیمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار تا ۴۴ هزار و ۵۰۰ دلار عرضه می  شود.

البته با وجود تمامی ویژگی ها و امکاناتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم به خصوص استاندارد صندلی های ردیف سوم، اتصال اپل کارپلی و البته گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک، قیمت تمام تیپ های این خودرو افزایش پیدا خواهد کرد.

کارشناسان خودرو، طراحی و ساخت خودروی سورنتو مدل ۲۰۱۸ شرکت کیا را پیشرفت قابل قبولی برای این شرکت و نسل سوم این کراس اور کره ای در نظر گرفته اند.

در نهایت اگر بخواهیم ویژگی ها و امکانات ایده آل این خودرو را برای طرفداران و علاقه مندان به آن بررسی کنیم باید بگوییم که صندلی های ردیف سوم این خودرو به صورت استاندارد طراحی و تعبیه شده اند.

مصرف سوخت این خودرو کم می باشد و اینکه این خودرو دارای دیگر تجهیزاتی مانند اپل کارپلی، اندروید اتو می باشد.

تمامی اینها امکانات و معیار های ایده آلی هستند که این خودرو را هر چه بیشتر کاربر پسند می کنند.

علاوه بر این همانطور که اشاره کردیم این خودرو بیشتر برای خانواده های پرجمعیت مناسب می باشد که می توانند از آن لذت ببرند.

نمی توان گفت که خودروی سورنتو خودرویی است که می تواند انقلابی در میان خودرو های کراس اور ایجاد کند اما به هر حال رقیبی سر سخت برای رقبای ژاپنی، آمریکایی و اروپایی خود در بازار های خودرو می باشد.

تصاویری ریبا از کیا سورنتو ۲۰۱۸ برای دسکتاپ

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.