کاهش ۵۰ درصدی سندرم مرگ ناگهانی نوزادان با ۲ ماه شیردهی

0

کاهش ۵۰ درصدی سندرم مرگ ناگهانی نوزادان با ۲ ماه شیردهی

مطالعات گسترده ای از بیش از ۹۰۰۰ نوزاد در کشورها و فرهنگ های مختلف نشان داد که شیردهی حداقل ۲ ماه ممکن است خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزادان را به نصف کاهش دهد.

در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت health وبسایت ورد نگار تهیه شده است در مورد کاهش ۵۰ درصدی سندرم مرگ ناگهانی نوزادان با ۲ ماه شیردهی توضیح داده شده است:

در مقاله ای که اخیرا در مجله اطفال منتشر شده، محققان گزارش داده اند که چگونه داده ها را از هشت مطالعه عمده بین المللی، در مورد سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) که اطلاعاتی در مورد تغذیه با شیر مادر داشتند، تجزیه و تحلیل کردند.

رهبر این پژوهش، پروفسور هاوک، استاد پزشکی خانواده و علوم بهداشت عمومی در دانشگاه ویرجینیا در شارلوتسویل می گوید:

“یکی دیگر از یافته های مهم در مطالعه ما این است که تغذیه کودک با شیر مادر به طور چشمگیری سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) را کاهش می دهد”.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) را به عنوان مرگ ناگهانی یک نوزاد زیر سن ۱ سالگی تعریف می کند که نمی توان پس از کالبد شکافی دلیلی برای مرگ وی آورد.

 

اولین شواهد در مورد طول مدت شیردهی و سندرم مرگ ناگهانی نوزادان:

 در سال ۲۰۱۵، سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) حدود ۱۶۰۰ مرگ را در ایالات متحده به خود اختصاص داد، جایی که این سندرم عامل اصلی مرگ نوزادان ۱ تا ۱۲ ماهه است.

پروفسور هاوک و تیم وی می گویند که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شیردهی به کاهش خطر SIDS وابسته است، اما مطالعه آنها اولین بار است که به بررسی اینکه مدت زمان شیردهی چه تاثیری بر کاهش مرگ نوزاد دارد، می پردازد.

آنها برای تحقیقات لازم، داده ها را از هشت پژوهش جمع آوری کردند که در میان آنها ۲۲۵۹ نوزاد که از SIDS مرده بودند و ۶،۸۹۴ نوزاد که جان سالم به در برده بودند را پوشش داده بود.

آنها پس از بررسی نتایج و حذف عواملی که ممکن بود نتایج آنها را تغییر دهد، دریافتند که شیردهی برای “حداقل ۲ ماه با کاهش خطر ابتلا به سندروم مرگ نوزادان (SIDS) همراه بود و تغذیه با شیر مادر این حفاظت را تضمین می کند. “

همچنین نمونه های بزرگ نشان داد که یافته ها کاملا درست و متقاعد کننده بود، با اینکه این کودکان از کشورهای مختلف با رفتارهای فرهنگی متفاوت انتخاب شده بودند.

 

مطالب مرتبط
دانشمندان ژن مردانه ای را یافته اند که در برابر سرطان های تهاجمی مقاوم است

نیاز به افزایش میزان شیردهی برای جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزادان:

این تیم تحقیقاتی برای افزایش میزان شیردهی، تلاش های هماهنگ در سراسر جهان را ضروری می داند.

یکی از اهداف جهانی تغذیه سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای سال ۲۰۲۵ این است که حداقل ۵۰ درصد از همه نوزادان برای شش ماه اول زندگی شان، انحصارا با شیر مادر تغذیه می شوند.

در سال ۲۰۱۱ حدود ۷۹ درصد نوزادان تازه متولد شده در ایالات متحده، برای تغذیه با شیر مادر توصیه شدند، اما تنها نیمی از آنها (۴۹ درصد) تا ۶ ماهگی با شیر مادر تغذیه شدند.

در این تحقیق درباره اینکه چرا شیردهی ممکن است در مقابل سندرم مرگ ناگهانی نوزادان از نوزاد محافظت کند، بررسی نشده است. اما محققان نشان می گویند که این ممکن است به خاطر مزایای اثر شیردهی بر روی سیستم ایمنی نوزادان و الگوی خواب آنها باشد.

“تغذیه با شیر مادر برای حداقل ۲ ماه خطر سندروم مرگ نوزاد یا SIDS را کاهش می دهد و نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، بیشتر محافظت می شوند.”

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.