شروع تولید انبوه تسلا مدل ۳

0

شروع تولید انبوه تسلا مدل ۳

 

ایلون ماسک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تسلا در صفحه شخصی خود در توییتر از تولید خودروی جدید این شرکت یعنی تسلا ۳ خبر داد. خودروی تسلا ۳ با قیمت ۳۵ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

تسلا مدل ۳ (Tesla Model 3) یک خودرو تمام الکتریکی چهار درب سدان کامپکت است که توسط تسلا موتورز طراحی و ساخته شده است، در ۳۱ مارچ ۲۰۱۶ معرفی شد.

 

تا ۷ آوریل ۲۰۱۶، یعنی یک هفته پس از معرفی، مسئولین رسمی شرکت اعلام کردند که میزان ۳۲۵٬۰۰۰ پیش فروش برای مدل ۳ ثبت شده است، رقمی بیش از ۳ برابر میزان فروشی که مدل اس تا پایان سال ۲۰۱۵ داشت. همینطور تا ۱۹ آوریل، تسلا نزدیک به ۴۰۰٬۰۰۰ از این خودرو را پیش فروش کرده است.

 

تسلا از پیش فروش تسلا ۳ نیم میلیون دلار تاکنون بدست آورده است. تسلا ۳ مدلی است که رقبای بسیار قدرش در بازار آمریکا نظیر BMW و مرسدس را به چالش می کشد. فرق بین تسلا و دیگر رقبا این است که می تواند تعداد زیادی از تسلا ۳ را طبق برنامه پیش فروش خود تحویل دهد و خدمات پس از فروش آن را نیز ارائه دهد.

 

در نظرسنجی ها در صفحه شخصی آقای ماسک او اظهار داشته در نمایشگاه خودرو در ۲۸ جولای، ۳۰ دستگاه تسلا ۳ را تحویل خواهد داد. سپس در ماه آگوست ۱۰۰ دستگاه دیگر و در ماه سپتامبر ۱۵۰۰ دستگاه و تا ماه دسامبر ۲۰۰۰۰ خودروی تسلا ۳ را تحویل مشتریان خواهد داد. برنامه ای کاملاً رویایی و حساب شده که دو برابر تولید تسلا در شش ماه خواهد بود. ماسک گفته این تولید انبوه تا سال آینده به ۵ برابر خواهد رسید! همین برنامه ریزی دقیق باعث شده که تسلا از جنرال موتورز در بازار آمریکا پیشی بگیرد.

 

مطالب مرتبط
نسل جدید سدان تویوتا کرولا معرفی شد

اگر تسلا به اهدافی که ماسک برای این شرکت در نظر گرفته دست پیدا کند ، خودروهای تولید شده در سال آینده، فروش تسلا در سال ۲۰۱۸ بازار  آمریکا بسیار بیشتر از BMW 3 Series و Mercedes C-Class در رده خودروهای لوکس خواهد کرد.

 

مدل ۳ ، مدلی است که حتی کارکنان تسلا نیز قادر به خریداری آن خواهند بود و مدیرعامل تسلا علاقه زیادی به این دارد که کارکنان خود از محصولات تولیدی خودشان بهره ببرند. حدود ۳۰۰۰ نفر در تسلا مشغول به کار هستند.

 

تسلا هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی تسلا مدل ۳ منتشر نکرده است. تنها اطلاعاتی جزئی از تسلا ۳ در دسترس عموم قرار گرفته است :

 

  • شتاب صفر تا صد تسلا ۳ در مدت زمان ۵.۶ ثانیه بدست می آید که در مقایسه با خودروهای لوکس بی ام دبلیو سری ۳ و مرسدس بنز کلاس C سریعتر است.

  •  طی مسافت ۲۱۵ مایل تنها با یکبار شارژ باتری البته با گزینه های ارتقا به یک باتری بزرگتر. ماسک در سال گذشته اعلام کرد این شرکت به دنبال طی مسافت های طولانی تر است.

  • سقف تسلا ۳ تقریباً شیشه ای است که از جلو تا عقب خودرو قابلیت باز شدن دارد و حس یک خودروی کروک را به راننده می دهد. علاوه بر اینکه سقف مجهز به لایه محافظ اشعه UV برای کنترل گرما نیز هست.

  •  مدل های تسلا ۳S از فناوری جدیدی برای استفاده از اتوپایلوت و سوپرشارژ با سرعت بالا بهره خواهند برد که مشتریان مجبور به استفاده از آن خواهند بود ولی هنوز قیمت این مدل تسلا ۳ هنوز مشخص نشده است.

  •  جنس بدنه ترکیبی از آلومینیوم و فولاد است که نسبت به مدل های دیگر ارزانتر است.

  • صفحه نمایش تسلا ۳ حدود ۱۵ اینچ خواهد بود که تمام لمسی است و کنترل های نظیر ناوبری و سایر کنترل ها روی آن می باشد.

  •  انتقال قدرت در حالت استاندارد روی چرخ های جلو خواهد بود که می توان آن را به چهارچرخ منتقل نمود.

 

مطالب مرتبط
فیس لیفت آئودی R8 رونمایی شد

تسلا همچنین اعلام کرده تا پایان سال تعداد ایستگاه های شارژ سریع به ۱۰۰۰۰ افزایش خواهد یافت.

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.