۵ میان وعده انرژی زا

0

۵ میان وعده انرژی زا

 

به عنوان یک ارشد، من در تمام طول روز در مدرسه، حتی زمانی که تنها سه ساعت خواب داشتم، سختی را تحمل کردم. درست است که زندگی من با بیدار شدن در ساعت ۶ صبح گذشته است، در شب به سختی خواب می رفتم و بعد، ساعت ۶ صبح بیدار می شدم. این چرخه محرومیت از خواب است که من در حال حاضر نمیتوانم شکست بخورم. مصرف قهوه من، به آرامی در حال افزایش است حتی بیشتر از حجم کارم.

اما خوشبختانه برای شما، غذا نقش مهمی در سطح انرژی ایفا می کند. در اینجا برخی از تنقلات و میان وعده ها آورده شده است که می تواند به شما کمک کند زمان بیشتری بیدار بمانید، زمانی که کاملا از خواب محروم هستید.

در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وب سایت وردنگار، خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است در مورد ۵ میان وعده انرژی زا بحث شده است.

۱-موز

موز یک میان وعده انرژی زا و یک غذای کامل است برای وقتی که مغز شما نیاز به شارژ شدن و انرژی دارد. موز یک کربوهیدرات پیچیده است و حاوی قندهای طبیعی است که به مغز منتقل می شود و سپس باعث افزایش انرژی در مغز می شود. ترکیب این میان وعده با غذاهای دیگر نیز آسان است؛ شما می توانید موز را در کره بادام زمینی (مورد علاقه شخصی من) فرو کنید و یا آن را با به انواع توت ها اضافه کنید و کاسه ای پر از دسر میوه ای درست کنید.

۲-مخلوطی از آجیل ها

loading...

همانند یک دختر کوچک، من هم ظرف پر از مخلوط آجیل را انتخاب می کنم. با این حال، به طوری که جوانه های چشایی من تکامل یافته است، من آموخته ام که برای همه زیبایی ها، عشق بورزم و قدردانی کنم. ترکیبی از آجیل، آلبالوی خشک شده، شکلات و دانه ها حاوی فیبر بالا می باشد. در نتیجه آنها انرژی طولانی مدت و زیادی را برای شما ایجاد می کنند.

۳-اسموتی سبز

بر خلاف باور عمومی، اسموتی های سبز می توانند طعم واقعا خوبی داشته باشند. ترکیب سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ با میوه هایی همچون هندوانه یا توت و اضافه کردن مزه ای مثل عسل یا بادام زمینی، می تواند واقعا لذت بخش باشد.

اسموتی های سبزرنگ، حاوی اسید آمینه ال تیروزین است که می تواند به بهبودی بیماری های روانی مثل استرس و افسردگی بینجامد.

و همه ما در حال حاضر و آینده نیازی به یکی از آن ها نداریم؟!

۴-هویج و هوموس

هویج و هوموس، یک نوشیدنی میان وعده کاملا سالم است. هویج ها حاوی کربوهیدرات هستند و به عنوان یک غذا با گلیسمی بالا شناخته می شوند که رمز انرژی است! هوموس حاوی نشاسته است که یک کربوهیدرات پیچیده بوده که بدن میتواند به طور پیوسته برای سوخت از آن استفاده کند. من قبل و بعد از کلاس هایم، هویج و هوموس می خورم و همیشه بعد از آن، احساس ارتقا و افزایش انرژی در خود می کنم.

۵-پاپ کورن

پاپ کورن، یک میان وعده انرژی زا با فیبر و کربوهیدرات زیاد است، اما کالری کمی دارد. از آنجایی که از دانه ذرت می باشد، انرژی به شما می دهد که به مدت طولانی در بدن شما می ماند. بنابراین دفعه بعد شما برای انتخاب یک میان وعده، ابتدا به یک نوشیدنی قندی می رسید، دوباره فکر می کنید و به جای آن پاپ کورن را بردارید.

هیچ راه حلی برای درمان کمبود خواب وجود ندارد بجز خوابیدن. با این وجود، این میان وعده ها می توانند به شما در حین کارهای روزانه، بدون نیاز به یک چرت کوتاه، کمک کننده باشد تا انرژی بیشتری داشته باشید.

 

مطالب مرتبط
کافئین بدون آب چه کاری برای بدن انجام می دهد؟

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.