ارزش غذایی دل و سنگدان مرغ

0

ارزش غذایی دل و سنگدان مرغ

دل و سنگدان مرغ : اگر به آمارهای موجود سر بزنید می‌بینید که مصرف گوشت مرغ به نسبت سایر گوشت‌ها در ایالات متحده بیشتر است.

در این بین، کم نیستند کسانی هم که از دل و سنگدان مرغ خوش‌شان می‌آید و به نحوی آن را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند.

این امر نه صرفاً برای آمریکایی‌ها بلکه برای ایرانی‌ها نیز صادق است.

احتمالاً شما نیز شنیده‌اید که دل و سنگدان مرغ منابع خوبی از پروتئین حیوانی هستند، اما آیا این را هم می‌دانید که میزان چربی و کلسترول آن‌ها به چه میزان است؟

در ادامه به ارزش غذایی دل و سنگدان مرغ خواهیم پرداخت و از میزان پروتئین و چربی و کلسترول موجود در آن‌ها برای‌تان خواهیم گفت. با وردنگار همراه باشید.

loading...

ارزش غذایی دل و سنگدان مرغ

۱- پروتئین

میزان پروتئین موجود در دل و همچنین سنگدان مرغ زیاد است. ۲۶ گرم پروتئین در ۳.۵ اونس از دل مرغ وجود دارد، و ۲۷ گرم پروتئین در ۳.۵ اونس از سنگدان مرغ. افزون بر این، هم دل و هم سنگدان می‌توانند اسیدآمینه‌های ضروری بدن را تأمین کنند. این اسیدآمینه‌ها برای ساخت پروتئین در بدن مفید اند.

بنابراین با مصرف دل و سنگدان مرغ نه تنها به طور مستقیم پروتئین به بدن می‌رسد بلکه از طریق تأمین اسیدآمینه‌های ضروری، راه برای ساخت پروتئین توسط خود بدن نیز هموارتر می‌گردد.

۲- چربی

میزان چربی موجود در دل و سنگدان مرغ نسبتاً زیاد است. ۸ گرم چربی در ۳.۵ اونس دل مرغ و ۳.۶ گرم چربی در ۳.۵ اونس سنگدان وجود دارد. می‌بینیم که از لحاظ میزان چربی وضعیت دل بدتر از سنگدان است، اما در هر صورت هر دوی آن‌ها میزان چربی نسبتاً بالایی دارند.

۳- کلسترول

در ۳.۵ اونس از دل مرغ ۲۴۲ میلی گرم کلسترول و در ۳.۵ اونس از سنگدان مرغ ۱۹۴ میلی گرم کلسترول وجود دارد. این در حالی است که بر طبق اطلاعات انجمن قلب آمریکا، هر فرد در طول روز بایستی کمتر از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول دریافت کند!

مطالب مرتبط
از عوارض اتو کشیدن مو چه می‌دانید؟

۴- روی

در ۳.۵ اونس از دل مرغ ۷ میلی گرم روی و در همین میزان از سنگدان مرغ ۴.۳ میلی گرم روی وجود دارد. با توجه به این میزان از روی در دل و سنگدان مرغ می توان هر دوی آن‌ها را در زمره‌ی منابع روی به شمار آورد.

۵- آهن

در همان ۳.۵ اونس دل مرغ، ۹ میلی گرم آهن و در ۳.۵ اونس سنگدان ۴ میلی گرم آهن موجود است. بنابراین از این دو اعضای مرغ می‌توان برای تأمین آهن مورد نیاز  بدن نیز استفاده کرد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است


شاید دوست داشته باشید:

آموزش طرز تهیه کیک لیمویی

طرز تهیه تخم مرغ ابری: صبحانه ای عالی و مقوی برای بچه ها

طرز تهیه‌ی کوفته تبریزی بدون گوشت (گیاهی- وگان)

آموزش طرز تهیه بانت کیک شکلاتی

آموزش طرز تهیه کیک زغال اخته و لیمو + ارزش غذایی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.