دانشمندان دریافته اند که مگس ها از داشتن رابطه جنسی لذت می برند و اگر نتوانند جفت گیری کنند، به مصرف الکل روی خواهند آورد

0

مگس ها از داشتن رابطه جنسی لذت می برند و اگر نتوانند جفت گیری کنند، به مصرف الکل روی خواهند آورد

دانشمندان دریافتند که داشتن رابطه جنسی به خصوص انزال، یکی از لذت بخش ترین تجارب برای مگس های میوه است و مصرف الکل به عنوان یک جایگزین در بین مگس های میوه ای که از کمبود رابطه جنسی رنج می برند، بسیار رایج است.

این تحقیقات غیر طبیعی و تعجب برانگیز نه تنها نشان داد که لذت بردن از داشتن رابطه جنسی و انزال، یک پدیده نسبتا جهانی و فراگیر در بین همه موجودات است، بلکه می تواند علل زیستی ابتلا به اعتیاد را نیز مشخص سازد.

بخش لذت بخش فرآیند جفت گیری

دکتر شوهات اوفیر از دانشگاه بارلان اسرائیل در این خصوص بیان داشت که: “ما می خواستیم بدانیم چه بخشی از فرآیند جفت گیری، برای مگس های میوه از ارزش بیشتری برخوردار است.” اقداماتی که نرها در هنگام معاشقه انجام می دهند؟ فرومون های زنانه؟ و یا آخرین گام جفت گیری که اسپرم خارج شده و انزال رخ می دهد؟

دانشمندان از دستگاهی تحت عنوان ” اپتوژنتیک ” برای بررسی این موضوع استفاده نمودند که کدام کارها برای مگس میوه لذت بخش است و کدام ها نیست.

این کار به دانشمندان اجازه داد تا اندکی از خواص ژنیکی موجوداتی را تحت بررسی قرار دهند که دارای سلول های مغزی حساس به نور بوده و این سلول ها در پاسخ به نور، روشن و خاموش می شوند.
دکتر شوهات اوفیر و همکارانش مگس های میوه ای را پرورش دادند که مغز آن ها  ماده شیمیایی تحت عنوان  کورازونین (CRZ) را تولید می نمود و وجود این ماده در مغز مگس باعث می شد که مگس نسبت به رنگ قرمز حساس باشد. مطالعات قبلی نشان داده بود که CRZ همان ماده ای است که باعث انزال در مگس ها می شود.

مطالب مرتبط
هوندا ریجلاین یک وانت مقرون به صرفه

پس از آن، محققان مگس های اصلاح شده خود را در فضایی قرار دادند که نیمی از آن با نور قرمز پوشیده شده بود. ردیابی مسیر حرکت مگس ها نشان داد که نرها زمان بیشتری را در زیر نور قرمز می گذرانند، و این نشان می داد که این مگس ها در جستجوی انزال هستند.

انزال و لذت مگس های نر

در جست و جوی کسب اطلاعات بیشتر، دانشمندان عمل انزال از طریق جفتگیری را حذف کردند و دریافتند که این انزال است که سبب لذت مگس های نر می شود . برای تأیید این امر، مگس ها به نحوی تربیت شدند تا با مشاهده نور قرمز به همراه بویی خاص به لذت جنسی برسند . سپس آن ها مجددا مورد آزمایش قرار گرفتند تا مشاهده شود که آیا این مگس ها بوهایی را که مرتبط با انزال است ترجیح می دهند یا خیر. نتایج به دست آمده این امر را تایید می کرد. بخش بعدی آزمایش به بررسی این موضوع پرداخت که  چگونه انزال، تمایلات مگس نسبت به الکل را تحت تاثیر قرار می دهد.

دکتر شوهات اوفیر در این خصوص گفت: “جفت گیری موفقیت آمیز به طور طبیعی به مگس های نر پاداش می دهد و سطح پپتید اندک موجود در مغز آن ها را که نوروپپتید F نامیده می شود افزایش خواهد داد.

میزان تمایل به الکل

آن دسته از مگس هایی که چند روز مداوم جفت گیری داشتند و بنابراین دارای مغزی پر از نوروپپتید بودند، از میان غذاهای حاوی الکل و غیر الکلی ، کمتر به غذاهای الکلی تمایل داشتند. در عوض، مگس هایی که روزهای زیادی جفت گیری نداشتند، به دلیل نداشتن انزال، الکل را انتخاب می کردند.
دکتر شوهات اوفیر خاطر نشان کرد که: “مگس های نری که از نظر جنسی محروم هستند، انگیزه بیشتری برای مصرف الکل دارند تا به واسطه آن به خود پاداش داده و سطح پپتید موجود در مغز خود را بیشتر کنند. این تحقیق در مجله زیست شناسی این هفته  منتشر شده است.

مطالب مرتبط
بیش از 50 میلیون نفر کاربر اسپیکر هوشمند در ایالات متحده

دکتر شوهات اوفیر در ادامه سخنانش افزود که این کار می تواند برای درک پایه ای رفتارهای  انسانی  و تمایل انسان ها به مصرف مواد اعتیاد آور بسیار مفید باشد.

اصولی که مغز بر مبنای آن پاداش هایی را ارائه می کند در تمام حیوانات یکسان است؛ این پروسه یک روند کاملا خودکار است که هر روز به حیوانات کمک می کند تا زنده بمانند و مایوس نشوند. »مواد مخدر و الکل نیز دارای سیستم های مشابهی هستند  و لذا مغز را وادار می سازند تا پاداش های طبیعی را در سراسر بدن منتشر نماید.

“این روند به محققان اجازه می دهد از مدل های دارای ارگان های ساده برای مطالعه جنبه های اعتیاد به مواد مخدر ، از جمله تعامل بین پاداش های طبیعی و دارو و ارتباط بین تجربیات و مکانیسم هایی که خطر ابتلا به اعتیاد به مواد مخدر را نشان می دهند استفاده نمایند.

در این مورد، نتایج تحقیق نشان داد که وضعیت جنسی حیوانات و نبود شرایط جفت گیری بر میزان مصرف الکل توسط آن ها تأثیر می گذارد.

بنابراین محققان حدس می زنند که میزان مصرف مواد مخدر و الکل توسط افراد با توجه به پاداش هایی که آن ها از طریق منابع دیگر به دست می آورند متغیر است.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.