رژیم غذایی گوجه فرنگی چیست؟ فواید + برنامه هفتگی

0

ما قبلا در مورد ارزش یک گوجه فرنگی به عنوان یکی از سالمترین میوه ها بحث کرده ایم (بله، گوجه فرنگی با ساختار بیولوژیکی به عنوان میوه تعریف شده است). در این مقاله، ما یک رژیم غذایی مبتنی بر گوجه فرنگی را توصیف می کنیم. قبل از اینکه شما را با برنامه ۵ روزه غذایی آشنا کنیم، باید چند مورد را ذکر کنیم، بنابراین می توانیم به شما کمک کنیم که این رژیم را به درستی اعمال کنید و وزن دلخواه خود را از دست بدهید.

قانون شماره ۱: بسیار مهم است که از گوجه فرنگی تازه و نه سرخ شده استفاده کنید. گوجه فرنگی های روغنی تقریبا تمام مواد مفید خود را از دست داده اند. اگر شما از طعم و مزه گوجه فرنگی تازه خسته شده اید، بعضی اوقات می توانید آنها را با حرارت کم بجوشانید. جوشاندن کیفیت آن را کاهش می دهد، اما نه به اندازه  سرخ کردن.

قانون شماره ۲: بعد از هر وعده، دندان هایتان را به طور مرتب مسواک بزنید. گوجه فرنگی حاوی اسیدهای خاصی است که ممکن است مینای دندان را از بین ببرد و سبب آسیب رساندن به آنها شود. پوست گوجه فرنگی اغلب می تواند در دندان ها و یا بین دندان ها گیر کرده باشد و اگر مدت زمان طولانی آنها گیر کرده باشند، اسید به تدریج بین دندان ها آزاد می شود. توصیه می شود که دندان های خود را به طور مرتب مسواک بزنید تا از آسیب احتمالی آنها جلوگیری شود.

قانون شماره ۳: گوجه فرنگی را بیش از حد مصرف نکنید. گوجه فرنگی سالم است، اما هنوز هم باید در مقادیر محدود خورده شود.

دو نوع رژیم غذایی با گوجه فرنگی، وجود دارد.

اولی، دقیق تر است و بر اساس مصرف بیشتر گوجه فرنگی و مصرف کمتر غذاهای دیگر است. شما فقط چند کالری می خورید و پیش بینی کاهش وزن از ۳ تا ۷ پوند در فقط ۵ روز می شود. ما باید توجه داشته باشیم که کاهش سریع وزن توصیه نمی شود و سالم نیست و حداکثر کاهش وزن با توجه به توصیه های سازمان بهداشت جهانی نباید بیش از  ۱۰% کل وزن بدن در ۶ ماه تجاوز کند. با این حال، افرادی که به شدت چاق هستند باید اقدامات لازم را برای بدست آوردن وزن در حد توصیه شده انجام دهند. در این مورد، این رژیم غذایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. منوی دقیق در زیر نوشته شده است.

مطالب مرتبط
رژیم لاغری شیر مناسب چه افرادی است؟ + توضیحات جامع

رژیم دوم، اگر ما  بتوانیم آن را به عنوان رژیم دوم در نظر بگیریم، هیچ تغییری در رژیم منظم شما ایجاد نمی کند، بلکه تنها توصیه می کند که روزانه (حدود ۱ لیتر) ۳۰  fl.oz آب گوجه فرنگی در فواصل زمانی خاص مصرف کنید:

  • ۶ oz ( صد و پنجاه میلی لیتر ) صبح، بلافاصله پس از بیدار شدن
  • ۶ oz قبل از صبحانه
  • ۶ oz قبل از ناهار
  • ۶ oz قبل از شام
  • ۶ oz قبل از اینکه به خواب بروید

آب گوجه فرنگی، باعث کاهش وزن می شود و مهمتر از همه، درصد چربی را به خصوص در معده کاهش می دهد. ما توصیه می کنیم به طور منظم از آب گوجه فرنگی برای بسیاری از زنان استفاده کنید و کسانی که آن را  ماهانه به طور منظم به مدت چند ماه (به طور متوسط ​​۳ ماه) مصرف می کنند، حدود ۱ اینچ از چربی های اطراف کمر خود را از دست می دهند و فقط چند پوند (۳-۴ پوند در ۳ ماه) را از دست می دهند. این رژیم غذایی برای افراد دارای چربی شکم و افرادی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه می شود.

برنامه هفتگی رژیم گوجه فرنگی

loading...

دوشنبه

  • صبحانه: یک تکه تست با پنیر خامه ای و سیب متوسط ​​
  • ناهار: سالاد گوجه فرنگی شامل (۳۵۰ گرم یا ۱۲.۵ اونس) گوجه فرنگی، ۵.۳ اونس پنیر چدار (۱۵۰ گرم)، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ادویه جات به انتخاب شما (ریحان توصیه می شود). این سالاد طعم فوق العاده ای دارد و حتی اگر شما به مدت ۲۰ دقیقه آن را در یخچال قرار دهید مزه آن را بهتر می کنید.
  • شام: ۲ فنجان گوجه فرنگی و سه هویج متوسط ​​با ۱ فنجان (۷۵ گرم ۲ اونس) قارچ کبابی.
مطالب مرتبط
کودکانی که به پدرشان شباهت دارند پس از یک سال، سالم تر خواهند بود

سه شنبه

  • صبحانه: دانه های یخ زده مخلوط با یک فنجان ماست (۲۵۰ گرم یا ۸.۵ اونس)
  • ناهار: ۲ فنجان گوجه فرنگی مخلوط با پیاز، خیار، زیتون سیاه، روغن زیتون، آب لیمو و ادویه جات مخصوص خود را انتخاب کنید.
  • میان وعده: دو عدد موز
  • شام: سوپ گوجه فرنگی. شما می توانید تمام سوپ را خودتان درست کنید یا سوپ را در کیسه هایی که برای آشپزی آماده شده است خریداری کنید. اگر می خواهید آن را خودتان بسازید، دستور العمل پیچیده نیست. اول، شما نیاز به سرخ کردن کمی پیاز در حرارت کم دارید، پس از آن شما نیاز به اضافه کردن ۲ فنجان گوجه فرنگی و پختن در ۱۶ اونس آب در حدود ۱۵ دقیقه دارید. شما می توانید یک تکه کوچک نان را با سوپ گوجه فرنگی بخورید.

چهار شنبه

  • صبحانه: ۲ برش نازک نان گندم، پوشش داده شده با عسل.
  • ناهار: قارچ گوجه فرنگی: ۱ فنجان گوجه فرنگی باید مخلوط با نصف فنجان مخلوط قارچ و قرار دادن در یک ظرف برای گرم شدن. سپس دو عدد تخم مرغ را با کمی آب معدنی مخلوط کنید. هنگامی که مخلوط در تابه ترکیب می شود، می توانید آن را بر روی دو برش نازک نان گندم یا نان تست مصرف کنید.
  • میان وعده: یک چهارم فنجان برنج پخته شده و ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب گوجه فرنگی.
  • شام: ۲ فنجان گوجه فرنگی و ۱ فنجان (۱۵۰ گرم) گوشت سفید مرغ (کبابی یا پخته شده).

پنج شنبه

  • صبحانه: یک برش از نان تست با دو برش نازک ژامبون. پس از آن، می توانید یک نارنگی هم  بخورید.
    ناهار: سالاد با دو و نیم فنجان (۵۰۰ گرم یا ۱۷.۵ اونس) گوجه فرنگی، نصف فنجان فلفل سبز (۹۰ گرم یا ۳.۱ اونس) و ۳.۵ اونس پنیر فتا (۱۰۰ گرم)
  • میان وعده: یک تکه نان گندم با قطعه ای نازک از گوشت بوقلمون دودی و یک گوجه فرنگی بزرگ
  • شام: دو گوجه فرنگی بزرگ را خالی کنید و آنها را با ۱.۶ اونس پنیر چدار و نصف فنجان (۹۰ گرم یا ۳.۱ اونس) برنج پر کنید. آنها را در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بپزید.  هنگامی که شما به پایان کار رسیدید، می توانید ادویه جات و ترشی جات اضافه کنید.
مطالب مرتبط
پاپیلوماهای درون مجرایی سینه چیست؟

جمعه

  • صبحانه: ۵ fl.oz آب گوجه فرنگی و یک گلابی
  • ناهار: ۲ فنجان گوجه فرنگی، ۱ اونس پنیر و ۱ فنجان کاهو.
  • میان وعده: ۴ هویج متوسط.
  • شام: ۱ فنجان گوجه فرنگی پخته شده با یک فنجان (۱۱۵ گرم) سیب زمینی و یک فنجان (۵۰ گرم) هویج . با استفاده از این سوپ، می توانید یک تکه نازک نان را بخورید

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.