گاو طی چند صد سال بعد به بزرگ ترین موجود زمین تبدیل خواهد شد

0

گاو طی چند صد سال بعد به بزرگ ترین موجود زمین تبدیل خواهد شد

با توجه به این امر که انقراض همچنان در روند صعودی خود ادامه دارد، دانشمندان بیان داشته اند که گاو می تواند به بزرگ ترین پستاندار تبدیل شود که در عرصه کره خاکی باقی خواهند ماند. بر طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله ساینس، انواع گاو که در مزارع وسیع ۲،۰۰۰ هکتاری به چرا می پردازند به دلیل ترکیبی از رژیم گوشت خواری و شکار و صید بی رویه سایر پستانداران به بزرگترین پستانداران کره زمین تبدیل خواهند شد.

استاد زیست شناسی دانشگاه نیو مکزیکو و نویسنده اصلی این مطالعه، فلیسا اسمیت به خبرگزاری ماشابل گفت “تنها زمانی ، بزرگ بودن بد است که پای انسان ها در میان باشد. ما شکارچیانی حرفه ای هستیم و برای یک مدت به شکار انواع حیوانات مختلف پرداخته ایم. و هم اکنون دیگر بحث در این مورد ارزشی ندارد چرا که این کاری است که گونه بشر بدان مبادرت می ورزد. گونه هایی که منقرض شدند، معمولا دو تا سه برابر بزرگتر از پستاندارانی بودند که جان سالم به در بردند لذا روندی که در سطح جهانی مشهود است، نشان می دهد که ابعاد بدنی و میزان انقراض به یکدیگر مرتبط می باشند.

بیشتر پستانداران امروزه در مقایسه با پستانداران هزار یا میلیون سال ها پیش، از لحاظ ابعاد بسیار کوچکتر شده اند. خانم اسمیت، نویسنده اصلی این تحقیق، در ادامه سخنانش افزود: “یک الگوی بسیار واضح از انطباق انقراض با ابعاد بدنی وجود دارد که منجر به مهاجرت انسان ها از آفریقا گردیده است. محققان نوشتند اگر چنین روندی همچنان ادامه یابد “تنها در عرض چند صد سال، گاو خانگی با وزن ۹۰۰ کیلو گرم  به بزرگترین پستانداران موجود در زمین تبدیل خواهند شد. خانم اسمیت اظهار داشت که این تصور که تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث ناپدید شدن موجوداتی مانند ماموت پشمالو، تنبل خرس هایی در اندازه فیل ها، گربه های دندان شمشیری و گونه خاصی از کرگدن شده باشند نادرست است. در واقع تغییرات آب و هوایی ای، مانند عصر یخبندان، باعث ایجاد سازگاری در برخی حیوانات شدند و دلیل اصلی انقراض آنها نیستند.

مطالب مرتبط
هارلی دیویدسون و ساخت موتورسیکلت الکتریکی

او توضیح داد که در گذر زمان، اگر زیستگاه حیوانات به دلیل شرایط آب و هوای مناسب نبود، حیوان می توانست به سادگی مهاجرت کند. اما به جای آن انسان ها در این بخش ها مستقر شده و شروع به رشد کردند. محققان این تیم  در هر قاره به جست و جوی فسیل های  ۶۵ میلیون ساله با فواصل یک ملیون ساله  پرداخته اند. خانم اسمیت گفت که تاثیر انسان ها در اطراف و خارج از قاره آفریقا چیزی در حدود ۱۲۵، هزار  سال پیش بسیار “قابل توجه” بود.

تیم تحقیقاتی ایالات متحده آمریکا امروز گزارش داد اگر این روند ادامه یابد، “وزن متوسط ​​پستانداران کره زمین در حدود ۶ پوند کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد  که چیزی در حدود ۱۲۵، هزار سال پیش، پستانداران موجود در مناطقی که شکار در آن ها بیشتر بوده  ۵۰ درصد کوچک تر از پستانداران قاره های دیگر، بودند. کیت لیونز از دانشگاه نبراسکا-لینکلن به USA Today گفت: ” این بدان معنی است که انسان های اولیه و دیگر گونه های انسانی بر تنوع و اندازه بدنی پستانداران تأثیر داشته اند.”

به عنوان مثال، در آمریکای شمالی، متوسط ​​اندازه یک پستاندار، ۹۸ کیلوگرم بود که پس از وارد شدن انسان بدین منطقه،  ۷.۶ کیلوگرم (۱۷lb) کاهش یافته است. کاهش شدید ابعاد پستانداران بزرگ در آنچه که این مطالعه ، آن را «جهان جدید» می نامد، به شروع استفاده از سلاح های قدیمی و جدید توسط انسان ها مربوط می باشد. پستانداران بزرگتر منبع غذایی پایدارتری برای انسان ها به شمار می آیند و بر این اساس، خطر انقراض آن ها نیز بیشتر است

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.