آموزش طرز تهیه اکلر ( نوعی شیرینی خامه دار )

0

اکلر و مواد لازم جهت تهیه خمیر آن:

۱۷۰ گرم کره خرد شده

۲۰۰ گرم آرد

۵ عدد تخم مرغ متوسط

مواد لازم جهت تهیه کرم پاتیسیر:

۳۰۰ میلی لیتر شیر

۱۵۰ میلی لیتر خامه

۳ عدد زرده تخم مرغ

۵۰ گرم شکر

۳ قاشق غذاخوری آرد ذرت

شما همچنین به چند کیسه یکبار مصرف و یک ماسوره  گرد ۱،۵ سانتی نیاز دارید.

طرز تهیه اکلر :

ابتدا، خمیر اکلر را درست کنید. کره را  با ۴۵۰ میلی لیتر آب در ظرفی بریزید. آرد را درون  یک کاسه بزرگ ریخته و کناری بگذارید. کره و آب را  بجوشانید و هم بزنید تا کره ذوب شود، سپس آرد را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی خوب مخلوط کنید تا خمیر شوند. خمیر را در کاسه ای بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه در همان حالت بماند تا خنک شود.

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و دو تکه کاغذ مومی را در سینی فر قرار دهید. با استفاده از خط کش و مداد، ۱۰ خط در حدود ۱۲ سانتیمتری را بر روی هر یک از کاغذها بکشید، فضای زیادی بین خطوط بگذارید و سپس کاغذ  مومی را روی آن قرار دهید. کیسه یکبار مصرف و ماسوره را نیز آماده کنید.

هنگامی که خمیر خنک شد، اما دقت کنید که سرد نشده باشد، شروع به اضافه کردن تخم مرغ ها کنید، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرمی به دست بیاید بطوریکه از قاشق به راحتی جدا شود (شما می توانید از یک مخلوط کن نیز استفاده کنید). ممکن است نیازی به استفاده از تمامی تخم مرغ  ها نداشته باشید، بنابراین آنها را  کم کم  اضافه کنید. این مواد را به کیسه یکبار مصرف منتقل کنید و از این مخلوط بر روی سینی که آماده کرده اید، با ماسوره ، قالب بزنید.

مطالب مرتبط
پرهیز از ترکیبات غذایی مضر برای بدن انسان

خمیر را بر روی خطوطی که رسم کرده اید بریزید و این کار را به آرامی انجام دهید. هر یک از خمیرهایی که با ماسوره می زنید باید ۲،۵ سانت عرض و ۱۲ سانت طول داشته باشند. به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فر بگذارید تا پخته شوند و در ۱۰ دقیقه باقی مانده از زمان پخت، می توانید سینی فر را بچرخانید. اکلر  باید پف کرده و طلایی رنگ و پوک شود.شما ممکن است بخواهید یک عدد اکلر را برای اطمینان از اینک کاملا پخته شده یا خیر،  و درون آن خشک است، را هدر دهید، اگر داخل آن  هنوز  مرطوب باشد، روی اکلر زمانیکه خنک شود، فرو می رود. پس از پختن، کاملا  بگذارید تا خنک شوند. (می توانید آنها را یک روز درظرفی که هوا به آن نفوذ نمی کند نگه دارید و دوباره به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه حرارت دهید تا ترد شوند و سپس درون آنها را پر کنید) . هر اکلر را با یک کارد دندانه دار از وسط برش بدهید.

حالا نوبت درست کردن کرم پاتیسیر است. شیر و خامه را در یک ظرف بریزید و تا  زمانیکه چند جوش خورد، آن را حرارت دهید و سپس از روی حرارت بردارید. در همین ضمن، زرده تخم مرغ را به همراه شکر و آرد ذرت در کاسه ای بریزید و هم بزنید تا صاف و یکدست شوند سپس این مخلوط را بر روی شیر بریزید و مخلوط کنید و دوباره درون تابه برگردانید و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه روی حرارت متوسط بگذارید و هم بزنید تا غلیظ شود. کرم پاتیسیر را درون ظرفی بریزید و روی آن را بپوشانید و حداقل به مدت ۳ ساعت  یا ۳ روز، بگذارید تا کاملا سرد و خنک شود.

برای پر کردن اکلرها،  می توانید یکی از طعم های زیر را انتخاب کنید:

مطالب مرتبط
چگونه مرغ انگشتی زعفرانی در فر درست کنیم؟

تمشک و هل، لیمو و  یک میوه شور مزه، کارامل و ذرت بو د اده یا یک نوع کیک میوه ای.

ارزش غذایی اکلر

کیلو کالری: ۳۰۶
چربی: ۲۶ گرم
چربی اشباع شده: ۱۵ گرم
کربوهیدرات ها: ۱۳ گرم
قندها: ۴ گرم
فیبر: ۰.۴ گرم
پروتئین: ۴ گرم
نمک: ۰.۳ گرم

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.