مزایای سلامتی انگور و زغال اخته

0

مصرف ۱.۵ ظرف انگور و یا زغال اخته به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه توصیه می شود. هر دوی آنها دارای مواد مغذی هستند، نیاز شما را به برخی از فیبر ها، ویتامین ها و مواد معدنی برطرف می کنند. خوردن این میوه های خوشمزه نیز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی و سرطان کمک کند.

مزایای تغذیه ای انگور و زغال اخته

زغال اخته کمی از انگور مغذی تر است. فیبر به شما کمک می کند تا از بروز یبوست جلوگیری کنید و به احتمال زیاد از ابتلا به بیماری قلبی و کلسترول بالا جلوگیری خواهد کرد. یک ظرف زغال اخته ۳.۶ گرم فیبر و یا ۱۴ درصد از نیاز روزانه را تامین می کند، در حالی که یک ظرف انگور تنها حاوی ۰.۸ گرم فیبر است. هر ظرف زغال اخته حاوی مقدار بیشتری از ویتامین C است که برابر با ۱۴.۴ میلیگرم یا  ۲۴ درصد از DV نسبت به ۳.۷ میلی گرم ویتامین C موجود در یک ظرف انگور است.

ویتامین K برابر با ۲۸.۶ میکروگرم یا ۳۶ درصد از DV نسبت به  ۱۳.۴ میکروگرم در یک ظرف انگور است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که باعث بهبودی زخم ها می شود و در تشکیل پوست، رباط ها، رگ های خونی و تاندون نقش مهمی دارد و ویتامین K به لخته شدن خون کمک می کند و استخوان های شما را قوی تر می سازد.

سلامت قلب

با خوردن انگور و زغال اخته، سلامت قلب خود را حفظ کنید. انگور دارای دو نوع از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و رزوراترول است که هر دو برای قلب شما مفید هستند. با توجه به MayoClinic.com، خوردن انگور می تواند به شما کمک کند که فشار خون خود را در سطح سالم حفظ کنید، کلسترول را پایین بیاورید و از گرفتگی شریان ها جلوگیری کنید، بنابراین خطر ابتلا به بیماری قلبی در شما کاهش می یابد. زغال اخته همچنین منابع خوبی از فلاونوئیدها، یک نوع آنتوسیانین است که ممکن است به شما در کاهش فشار خون کمک کند.

مطالب مرتبط
6 مزایای باورنکردنی ماست سویا

بهبود عملکرد سیستم ایمنی

خوردن انگور بیشتر و زغال اخته نیز ممکن است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود. یک مطالعه منتشر شده در “مجله غذایی دارویی” در سال ۲۰۱۱ نشان داد که افرادی که آب انگور ۱۰۰ درصد خالص را مصرف کردند، بیش از ۹ برابر بیشتر از گروهی که میوه ها یا سبزیجات قرمز، آبی یا بنفش را مصرف نمی کردند، سلولهای T-cell که سلول های سفید خون بودند و به مبارزه با عفونت کمک می کنند، را تولید می کردند. زغال اخته ممکن است اثر مشابهی بر روی سلول های T داشته باشد، که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند، هرچند تحقیقات هنوز در مراحل اولیه در حال انجام شدن می باشد.

مبارزه با سرطان

خوردن منظم انگور یا زغال اخته ممکن است به محدود کردن خطر ابتلا به سرطان کمک کند، اگر چه مطالعات بیشتری برای تایید آن نیاز است. بر اساس یک مقاله منتشر شده در “تحقیقات پیشگیری از سرطان” در سال ۲۰۰۹، رزوراترول یافت شده در انگور ممکن است به جلوگیری از گسترش سرطان کمک کند.

در مطالعه کوچک بیماران مبتلا به سرطان کولون، یک رژیم غذایی غنی شده با انگور مانع از تولید برخی ژن ها شد که رشد تومور سرطانی را افزایش می دادند. این در بافت سالم کولون های افراد مشاهده شده است، که نشان دهنده نقش بالقوه انگور برای حفظ کولون سالم است.

مطالعه دیگری که بر روی موش های صحرایی انجام شد، در “مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی” در سال ۲۰۰۵، منتشر شده است، که نشان می دهد آنتوسیانین ها، فلاونول ها و تانن های موجود در زغال اخته ممکن است اثر مشابهی داشته باشند و از توسعه سرطان روده بزرگ جلوگیری کنند.


شاید دوست داشته باشید: چالش ۳۰ روز غذای سالم: زغال اخته برای مبارزه با سرطان


اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
مقصر پنهان؟ آنفلوآنزا ممکن است خطر حمله قلبی را افزایش دهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.